Thoresen kom hem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kneten_m

Thoresen kom hem

Inlägg av Kneten_m »

Thoresen petad i Edmonton

PETAD Förre Djurgården-stjärnan Patrick Thoresen tar inte plats i Edmontons NHL-trupp.
Foto: PONTUS HÖÖK – nu vill han byta klubb
Tre dagar innan NHL-premiären kom beskedet Patrick Thoresen fruktat:

– Du platsar inte i Edmonton.

Den förre Djurgården-stjärnan flaggar nu för ett klubbyte.

Thoresen, 23, poängmaskin i Djurgården 05-06 (36 poäng på 50 matcher), gjorde en helt okey debutsäsong i NHL i fjol.

Han spelade 68 matcher och noterades för 16 poäng (4+12).

Men när årets säsong inleds i morgon natt får den norske landslagsspelaren inte vara med bland de stora pojkarna.

I går fick han beskedet.

– Jag blev inkallad på ett möte med tränaren Craig MacTavish före träningen. Där fick jag besked om att jag inte er med i truppen som startar säsonen. I stället är jag uppsatt på waiverlistan, säger en besviken Patrick Thoresen till VG.

Han hoppas ny på ett klubbyte.

– Jag vill helst spela i NHL. Jag tycker jag är tillräckligt bra för det, men när de inte har plats för mig här (i Edmonton) så hoppas jag att nån annan klubb ska plocka upp mig, säger han till VG.

– Annars blir det farmarlaget och då får jag bevisa där att jag är tillräckligt bra för NHL.

Lär ju aldrig hända tyvärr....
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

En utlåning till DIF vore underbart.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Crashmash skrev:En utlåning till DIF vore underbart.
Helt otroligt underbart!
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Så, ledningen. Nu har vi en forward här, sätt igång
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Thoresen var en lirare jag verkligen gillade under hans sejour i DIF. Min dröm är att han kommer tillbaka till Djurgården. En riktig krigare.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Också tänkt tanken "vad hände med Thoresen?". Nu tycks han ju bli kvar därborta och försöka slå sig in i NHL i varje fall, om nödvändigt via farmarligan. Hoppas DIF behåller kontakten med honom i varje fall, vore ju en utmärkt anfallsförstårkning.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Hade varit grymt kul om vi fick hem Thoresen. Om han får spela i AHL i ett par månader så är nog chanserna stora att han kan komma hem!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Thoresen är så nära en modern Kjellberg vi kan komma. ( Vilken är ett väldigt bra betyg kanske man skall tillägga. ) Nu tror jag tyvärr inte sannolikheten är så stor att killen dyker upp hos oss i alla fall, men man kan ju alltid hoppas. Tror att otto - Anger skulle bli bra mycket bättre med Thoresen bredvid sig den saken är säker.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Kall-El skrev:Tror att otto - Anger skulle bli bra mycket bättre med Thoresen bredvid sig den saken är säker.

Tror jag säkert, Ekman är en rutinerad forward kan lyfta en hel kedja så som Bremberg.

Ekman come home!!!!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

X3M skrev:
Kall-El skrev:Tror att otto - Anger skulle bli bra mycket bättre med Thoresen bredvid sig den saken är säker.

Tror jag säkert, Ekman är en rutinerad forward kan lyfta en hel kedja så som Bremberg.

Ekman come home!!!!

Ekman? Det var Thoresen vi snackade om ;)
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Glöm Thoresen. Annars kommer vi alla bara att bli riktigt besvikna om man inte väljer att lira i Djurgår'n. Sudda bort han från era hjärnor ett tag nu. Helt ärligt så tror jag att det är störra chans att Håkan Södergren knyter på sig skridskorna igen än att Thoresen kommer till DIF.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Sidney Crosby skrev:
X3M skrev:

Ekman come home!!!!

Ekman? Det var Thoresen vi snackade om ;)
Haha nu är jag igång igen.. Blir så när m,an dricker öl. Fattar inte vad jag täker på haha menar Thoresen

Tack för tipset:P
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skulle vara kanon om Thoresen kom tillbaka till DIF
Men sannolikheten för det är nog rätt så liten
DG

Inlägg av DG »

japp finns ite en chans :lol:
Erik I

Inlägg av Erik I »

DG skrev:japp finns ite en chans :lol:
Inte i år kanske, men jag hoppas ju definitivt att en löpande dialog förs med både honom och andra ex-DIFare i NHL (vilket jag också tror är fallet). Det är en sådan dialog som sedan underlättar den dagen en spelare vill vända hemåt igen.
Skriv svar