Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
A23
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av A23 »

Riktigt bra värvning!!
Finns pengar kvar ifall högga vill hem i vinter eller ifall vi inte får utväxling på våra ungdomar.
Bobbo känns verkligen som en Högström light.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Helt ok värvning! Precis som många har sagt tror jag man gör så här för att lämna rum för en eventuell återkomst av Högga alternativt förstärka ytterligare under säsongen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Morwin skrev:
Donkels-2.0 skrev:Bedrövligt att vi värvar en CoCo back - usel värvning Jocke
Hellre tagit printz om vi skulle ta någon ifrån CoCo.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
:D

Med betoning på "Silly" season
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Min första reaktion var; vafan ska vi med honom till... Men vid närmare eftertanke är den en perfekt värvning! Relativt billig, passar in i spelsystemet och en bra preseterande, stabil back. Nu har vi marginal kvar i budgeten för att fylla upp under säsongen, vilket är viktigt i sig. Och vi spräcker inte budgeten för mycket om Högga vill hem i november!
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Hmm.. tja.. kunde varit sämre.. kunde ju blivit igenting också med tanke på hur marknaden är så här års... Tror inte Bobbo gråter så mkt om han blir bänkad lite hit och dit som en ev. floppande "storback" skulle bli.

Nu behöver jag bara mentalt komma över att vi har Dick i laget och be till alla gudar att han kommer igång bra och trivs.. annars har vi surpelle no1 där som kommer förpesta hela lagmoralen.

Sen som folk säger, Bobbo är säkert bästa man kunde hitta och ändå ha stålar över till Högga när han insett att USA inte är lika mysigt och tryggt som hemma i stan! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puckey

Inlägg av Puckey »

Den spontana reaktionen: Bobbo kommer att göra ett bra jobb i tredje backpar, men vi tappade en back som gjorde ett monstruöst jobb i första backpar. Självklart orimligt att lägga pressen på Bobbo att fylla Högströms skor, men visst måste vi kunna förvänta oss något mer innan säsongen är allt för gammal? Den här värvningen skulle varit en bra lösning för att balansera upp backsidan innan Högström stack och behövs absolut i truppen - men händer det ingenting mer av dignitet innan säsongen är allt för gammal blir jag förvånad.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Påminner om när Fagerudd "ersatte" Hultström. Gissar att man likt då hoppas att Högström återvänder innan jul och att man då fortfarande ska ha råd att ta in honom. Helt ok för mig.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Orkar Jocke in göra någon form a scoutning eller?
Känns som att väldigt många av de spelare han knyter till sig har antingen varit i föreningen förut eller så har han spelat med dem.
Att signa en spelare som Bobo är i alla fall för min del snudd på obegripligt. Tvivlar kraftigt på han gör det nämnvärt bättre en våra bästa junisar och då ger jag hellre de chansen.
Vidare undrar man ju lite lätt om det är rätt att plocka spelare från Karlskrona med tanke på hur defensivt hela det laget agerade under förra säsongen.... Jag menar deras backar skyddades troligtvis rätt mycket av tre defensiva forwards.
För att gnälla vidare ersätter vi alltså en till kroppen stor spelare med en betydligt mindre vilket inte heller kommer underlätta vår förmåga att hålla rent framför kassen.
Skulle man plockat en spelare från Karlskrona borde det väl varit Printz som åtminstone hade kunnat käka minuter i BP och till viss del ersatt de kvalitéer vi förlorat i Falk och Lagesson.
Det hade i alla fall enligt mig varit mycket bättre att spara dessa pengar eller satsa mer på ren spets. Och vad tusan händer om Högström stannar kvar i Nordamerika? Skall vi då försöka hitta en spetsspelare i typ november/december?
Tilltron till våra unga backar känns för övrigt oroväckande hög, man borde inte räkna med att dessa skall kunna gå in och ersätta spelare som Högström, Lagesson och Falk utan att det spelmässigt blir påtagligt sämre.
HavrenDIF

Inlägg av HavrenDIF »

Hört av en nära vän till mig som känner Mats Zucarello väl att han har tankar på att flytta till Sverige snart. Han har flickvän från Stockholm så vi lär ju ligga bra till
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

B.I.B.As reaktion när han gick in på difhockey idag

Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Benjamin L. Willard skrev:B.I.B.As reaktion när han gick in på difhockey idag

Hahahaha
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:Påminner om när Fagerudd "ersatte" Hultström. Gissar att man likt då hoppas att Högström återvänder innan jul och att man då fortfarande ska ha råd att ta in honom. Helt ok för mig.
Tror du har rätt Robin
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Som det ser ut kan alltså var backbesättning se ut som följer när serien startar:

Hultström - Pettersson

Urbom - Nilsson

Bernhardt - Petersson

Då dessutom en Nilsson med skadeproblematik och bakom detta Allsing och Johansson.

Hur många tycker helt ärligt att det är en backbesättning som räcker till i SHL?
Puckey

Inlägg av Puckey »

Kall-El skrev:Som det ser ut kan alltså var backbesättning se ut som följer när serien startar:

Hultström - Pettersson

Urbom - Nilsson

Bernhardt - Petersson

Då dessutom en Nilsson med skadeproblematik och bakom detta Allsing och Johansson.

Hur många tycker helt ärligt att det är en backbesättning som räcker till i SHL?
Högström satt på ett dyrt kontrakt och vi fick dessutom in 2mkr i kompensation. Klart att det ska inte något mer tids nog.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Puckey

Har man råd att vänta rent sportsligt?

Det är en sak att avvakta med en offensiv spets, men att gå in i säsong utan en tilltänkt backklippa känns allt annat än vettigt. ( Vi snackar här inte heller bara om en PP-back utan en back som skall bära många, många minuters istid per match. )
Låst