Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Grimster
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Grimster »

mb81 skrev:
Grimster skrev:
-daniel- skrev:Ja det där var ju en mysig nyhet att vakna till förut. :shock:

Kommer bli svårt att hitta ersättare men tror ändå Jocke kan lyckas hitta något hyfsat motsvarande. I det här fallet hoppas jag man tar NHL-pengarna från Höggas övergång plus lönen och går all-in på någon man verkligen vill ha. Borde bli i varje fall 250 / månad vi kan hosta upp (plus sociala avgifter).
DIF lär väl inte få någon övergångsersättning för Högström?
Varför skulle vi inte få det?
Jag svarar på en fråga med en fråga. :-D ;-)

Näe men alltså allvarligt, han har väl antagligen ett avtal med DIF som innehåller en NHL-klausul vilket alla spelare som har någonting innanför pannbenet ser till att det finns med i deras kontrakt. Mig veterligen så innebär väl inte dessa någon form av övergångsersättning det är väl något man pysslar med i fotboll?

Enda gången jag vet att man pysslar med ersättningar är draftade spelare. Jag har ju dock väldigt gärna fel. :-D
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Jag tippar på att Jocke kommer med ett uttalande om att man förväntar sig att Hultström tar nästa steg och att vi har bra bredd på backsidan, därför kommer vi inte ersätta Högström just nu.
Varför skulle han göra det?
Lite det jag var inne på:
"Vi känner oss dock komfortabla med den puckskicklighet vi har i resterande backar och Marcus frånfall ger ju möjligheten för våra unga utvecklingsbara backar som David Bernhardt och Olle Alsing att utöka sina matchminuter och ta ett större ansvar i såväl 5-5 som 5-4 och därigenom forcera sin utveckling. Då det gäller den offensiva produktionen på blålinjen så har vi fortfarande kvar Linus Hultström som i mina ögon sett är en av Sveriges tre bästa powerplay backar vilket gör att den spelartyp vi nu söker till backsidan är en mer allround back med defensiva spetsegenskaper i spelformen 4 mot 5, menar Joakim Eriksson"

Med det uttalandet så känns Ahnelöv närmare än Nisse Andersson om man ska jämföra speltyperna. Elias Fälth är ledig just nu, hade gärna sett honom in.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vaknar,

Ser att Högström utgår,

Vill sova igen.

Helvete...
25/4-2025
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Trevligt att en halvdassig backbesättning hastigt och lustigt blev en svag uppställning.
Vilken spelare skall bära Högströms minuter i spel 5vs5?
I PP känns spelaren lyckligtvis inte direkt oersättlig.
Dessutom blir en redan "fysiskt vek" backbesättning än "svagare" vilket inte heller är bra.

Nu är det upp till Jocke att hitta en rejält, riktigt bra back som måste var bra allround och allra helst ha spetsen i defensiven.

Skulle den backen var en spelare som Nils Andersson känns säsongen körd redan nu. Inget ont om Nisse, men om man skulle plocka in han hade det varit som ersättare för Hultström.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skall Allsing och Bernhard ges mer minuter i spel 5vs5...

Blodtrycket på mig torde gå upp under matcherna om det stämmer.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Jag tippar på att Jocke kommer med ett uttalande om att man förväntar sig att Hultström tar nästa steg och att vi har bra bredd på backsidan, därför kommer vi inte ersätta Högström just nu.
Varför skulle han göra det?
Lite det jag var inne på:
"Vi känner oss dock komfortabla med den puckskicklighet vi har i resterande backar och Marcus frånfall ger ju möjligheten för våra unga utvecklingsbara backar som David Bernhardt och Olle Alsing att utöka sina matchminuter och ta ett större ansvar i såväl 5-5 som 5-4 och därigenom forcera sin utveckling. Då det gäller den offensiva produktionen på blålinjen så har vi fortfarande kvar Linus Hultström som i mina ögon sett är en av Sveriges tre bästa powerplay backar vilket gör att den spelartyp vi nu söker till backsidan är en mer allround back med defensiva spetsegenskaper i spelformen 4 mot 5, menar Joakim Eriksson"

Med det uttalandet så känns Ahnelöv närmare än Nisse Andersson om man ska jämföra speltyperna. Elias Fälth är ledig just nu, hade gärna sett honom in.
Nja tyckte du drog det till sin spets för att göra dig rolig/snacka skit på Jockes bekostnad.
Det stämmer det Jocke säger. Vi saknar faktiskt mer en duktig allroundback som är duktig i boxplay. Bernhardt/Alsing/Simon/Axel får nu möjligheten att ta chansen ännu mer.

Elias Fälth ska vi verkligen inte värva. Varit på väg utför under flera år nu.

Ska bli spännande att se vad vi kan få in. Även fast jag inte är ett jättefan av Ahnelöv kan jag se att i detta fall att han skulle passa in bra. Han är dessutom rätt rörlig med tanke på hans size

Annars skulle Holm vara en spännande värvning. Men där kanske vi är brända om han nu vill flytta hem.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Fan! Jag som precis fått ner blodtrycket efter säsongen (var och är helt ok med Dicken)... Men att tappa Högga på det här sättet suger rätt hårt!

Vad finns det för alternativ där ute?

Ahnelöv och Nisse är ju definitivt kandidater.

Oduya har väl inget kontrakt därborta och är ju definitivt i slutet av sin karriär, kanske kan tänka sig att avsluta med ett år hos oss (även om dessvärre fisk ligger närmare till hands där i så fall).

Keps-Classe har utgående och vore väl en våt dröm, även om det inte gick att ta miste på hans glädje över att ha gjort mål i globen i höstas.

Det ser inte ljust ut just nu.

Skickat från min G8141 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Nu förstår jag varför man ska hålla på Djurgården och lägga en massa pengar, tid och intresse på vår förening. Vi skapar ju möjligheter för några snubbar att bli snorrika på sin hobby borta i Amerika.
”Vi har nu under de senaste tre åren bidragit till att leverera ett tiotal spelare till NHL/AHL vilket är ett väldigt bra betyg till vår verksamhet och vår förmåga till att utveckla och hjälpa spelare mot sin dröm om att spela i NHL, säger strategiske sportchefen Joakim Eriksson.”
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81

Inlägg av mb81 »

minalman skrev:Nu förstår jag varför man ska hålla på Djurgården och lägga en massa pengar, tid och intresse på vår förening. Vi skapar ju möjligheter för några snubbar att bli snorrika på sin hobby borta i Amerika.
”Vi har nu under de senaste tre åren bidragit till att leverera ett tiotal spelare till NHL/AHL vilket är ett väldigt bra betyg till vår verksamhet och vår förmåga till att utveckla och hjälpa spelare mot sin dröm om att spela i NHL, säger strategiske sportchefen Joakim Eriksson.”
Jocke säger väl det för att det ska bli attraktivare att välja DIF. Det är ju tyvärr så hockeyn ser ut idag.
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

Dags att värva Falk, så att vi återfår lite rutin bakåt?;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det behöver kosta NHL mer att dammsuga SHL. Snacka om emotionell punktering just nu...

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SHL´s bästa back lämnar. Går inte ersätta.
Högga bar laget halva matcherna under senaste säsongen.

Däremot är det ju helt naturligt att han tar chansen. Med en normalt begåvad tränare kommer han garanterat slå sig in i NHL. Har vi tur är det en av random-snubbarna som inte ger honom en ärlig chans. Då lär vi ha chansen att få tillbaka honom inom en snar framtid.

Surt som fan. Men då vi ändå inte har övriga bitar riktigt på plats är det ju inte guldet som går förlorat här, men möjligen ryker en topplacering. Dessutom blir det mycket tråkigare att se oss spela. Bara Högström själv är värd entren. Vilken härförare.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
maag80

Inlägg av maag80 »

Backsidan förblir ett frågetecken, för mig vore ju Oduya en dröm att få in!

Men intressant offensivt, det som kom ut från Jocke:
Att det faktiskt ser lovande ut att få både J.Davidsson och Axel J-F i spel kommande säsong, de lär väl knappast ta plats i NHL direkt eller?!?
Senast redigerad av maag80 den 2018-06-12 14:10:08, redigerad totalt 1 gånger.
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Puckey

Inlägg av Puckey »

Hittar vi en duglig ersättare till Högström ser truppen jävligt bra ut, om det nu blir så att vi faktiskt har Ante, Fjällby och Jonthe framåt hösten. Hade inte räknat med så positiva tongångar angående Fjällby.

Dick - Ante - Brodin
Lilja - Josefson - Bergfors
Davidsson - Davidsson - Fjällby
Hank - Strandberg - Possler
Bemström

Hultström - (Ahnelöv?)
Nilsson - Petterson
Bernhardt - Urbom
Alsing/Johansson
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Klart både McD och Fjällby drar... vad ska Jocke säga? "Näee de är lost".. klart han försöker hålla skenet uppe!

Jag är ganska säker att båda (def Fjällby) kommer vilja prova lyckan där borta, även om det blir att harva i AHL ett tag!

Idag är fan neggo dagen nummer 1.. äckliga jävla dag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst