Skadetråden
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Skadetråden
Lider helt klart med ”Burken” Förstår hans oro kring lilla sonen då Svensk sjukvård inte kunnat diagnostisera vad som är fel. Att han därför åker hem känns både motiverat och helt rätt. Att han sen dessutom öppnar för att komma tillbaka och bidra i DIF gör en nästan tårögd. Burken har inte ett skit att bevisa men är ändå inställd på att komma tillbaka om sonens problem kan hanteras i Nordamerika. All LYCKA till dig BURKEN och alla tummar för att din son kryar på sig. Du är en riktig Djurgårdshjälte och hela Djurgårdsfamiljen står bakom dig till 100% 

Så alla som snackat skit om Burken kan nu krypa till korset och skriva förlåt .
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Förstår inte ens hur folk kunde tvivla. Vem fan skulle använda sin son som bortförklaring till att inte spela hockey?AlltidDIF skrev:Så alla som snackat skit om Burken kan nu krypa till korset och skriva förlåt .
Håller med föregående personer helt och hållet. Burken har visat gång på gång att han är en riktig kämpe, både i DIF och tidigare i NHL. Tycker att det är ynkligt av folk som tror att det enda som fanns på hans agenda var att få spela OS och att han skiter i resten. Vi visste allihopa att det var ett av hans mål när han kom och spelade för oss men hur kan man klandra honom för det, speciellt när man ser hur han har bidragit under säsongen. Skador kan alla åka på och dessutom börjar han komma upp i åren. Att han utöver skadan har en treåring son som förmodligen har epilepsi gör inte saker lättare heller. Självklart skulle jag vilja se Burken lira med oss hela vägen till SM-guld men någonstans måste man ändå ta ett steg tillbaka och utvärdera läget. Att han ens funderar på att komma tillbaka till en eventuell semi-final efter resan till Nordamerika säger en hel del om vilken jävla kämpe vi har att göra med.
Skulle jag få min vilja igenom skulle det vara fantastisk om man skulle kunna fixa en banderoll eller liknande för att visa uppskattning när han kommer tillbaka.
Skulle jag få min vilja igenom skulle det vara fantastisk om man skulle kunna fixa en banderoll eller liknande för att visa uppskattning när han kommer tillbaka.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är väl inte så många som snackat skit om Burken. Har ju inte varit något drev.
Jag har personligen kritiserat honom, men det har varit för hans begränsningar i spelet.
Sedan hade ju klubben kunnat vara klart tydligare med detta och då sluppit en massa spekulationer.
Det som är riktigt surt är att Ante inte återkommer mer. Jag har sagt det förr, där rök våra chanser att ta guldet. Inte minst igår var det klart att vi hade behövt honom med som ledare på isen och i omklädningsrummet.
Vi har fullt upp med ett rätt mediokert Lhc. Vad ska hända i en semi eller en final mot Växjö?
Jag har personligen kritiserat honom, men det har varit för hans begränsningar i spelet.
Sedan hade ju klubben kunnat vara klart tydligare med detta och då sluppit en massa spekulationer.
Det som är riktigt surt är att Ante inte återkommer mer. Jag har sagt det förr, där rök våra chanser att ta guldet. Inte minst igår var det klart att vi hade behövt honom med som ledare på isen och i omklädningsrummet.
Vi har fullt upp med ett rätt mediokert Lhc. Vad ska hända i en semi eller en final mot Växjö?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Så är det tyvärr. Hade vi haft Ante och Bourqe så hade haft hoppet om SM-guld men nu är det chansen verkligen minimal. Men ett litet hopp har jag för vi har många riktiga krigare i laget.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som är riktigt surt är att Ante inte återkommer mer. Jag har sagt det förr, där rök våra chanser att ta guldet. Inte minst igår var det klart att vi hade behövt honom med som ledare på isen och i omklädningsrummet.
Avskaffa tre mot tre.
Ante kanske kan komma ner i båset och synas iaf? Han satt på läktaren igår så det är inte direkt Fernholm-status på honom.
-
Ang. bourque.
Kan inte vara kul med en 8-9 timmar flight om sonen har relativt täta och odiagnostiserade krampanfall.
Eftersom de inte är diagnostiserade vet man ju inte heller vilken medicin/insats som behövs.
Och angående laget.
Vejdemo och Tom aningen rostiga igår men kommer bli nyttiga när de kommer igång.
Skillnaden på Vejdemos första jmf tredjeperiod som natt och dag.
Kan inte vara kul med en 8-9 timmar flight om sonen har relativt täta och odiagnostiserade krampanfall.
Eftersom de inte är diagnostiserade vet man ju inte heller vilken medicin/insats som behövs.
Och angående laget.
Vejdemo och Tom aningen rostiga igår men kommer bli nyttiga när de kommer igång.
Jo, men oxå skillnad på lagets första och tredjeSouth_Exil skrev:Ang. bourque.
Och angående laget.
Då börjar skadetrådan 2018-2019: Ågren har drbbats av körtelfeber.
Försäsongsträningen för honom är som bortblåst med andra ord.
Då är han väl redo och kommit ifatt träningen runt jul eller nåt. Kul start hos oss.Vikas skrev:Då börjar skadetrådan 2018-2019: Ågren har drbbats av körtelfeber.
-
Fyfan... Får hoppas att han har snabb återhämtningsförmåga så att han inte går runt och är utmattad i månader efteråtmb81 skrev:Då är han väl redo och kommit ifatt träningen runt jul eller nåt. Kul start hos oss.Vikas skrev:Då börjar skadetrådan 2018-2019: Ågren har drbbats av körtelfeber.

Är väl som alltid för oss. Alltid någon som ska skada sig, åka på sjukdom innan ens säsongen börjat. Får hoppas det inte är lika illa som Simon Karlsson i hv som var borta i 2 år :/.mb81 skrev:Då är han väl redo och kommit ifatt träningen runt jul eller nåt. Kul start hos oss.Vikas skrev:Då börjar skadetrådan 2018-2019: Ågren har drbbats av körtelfeber.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Toms ljumskar