Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Detta tyder väl bara ännu mer på att Dick kommer hit.
Avskaffa tre mot tre.
ante08

Inlägg av ante08 »

Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av TheForsa »

Garanterat Fahlander som har spänt bågen nu när han gick miste om sin drömspelare Dick, samt den andra amerikanen Broc Little som valde LHC igen.
Ska bli spännande och se hur högt priset trissades upp på Palushaj.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Ni som skriker på avgång osv, läs pressmeddelandet och återkom gärna om ni tycker att Jocke skulle ha matchat Örebro. Visst vi vet inte exakt vad det slutade i men jag tror inte Brynäs tänkte betala ett underpris direkt, troligen har Örebro tagit i något djävulskt och jag ser hellre att vi kör på med dom vi har än betalar något galet överpris för förmodad spets.
difanda

Inlägg av difanda »

Låter på Brynäs sportchef som priset trissades upp rejält. Förstår helt om Jocke hoppade av om vi nu var med i racet. Vill man inte spela i laget som hamnade tvåa i serien med sin vän utan bara ska klämma ut massa pengar så säger jag tack men nej tack.
Kolan

Inlägg av Kolan »

Vissa vill tydligen betala skyhöga priser för toppspelare! Skönt att vi har en sportchef som vill att vi skapar toppspelare i stället. Oavsett ålder så lär alla spelare dra till större ligor, det är bara det att vi får pengar för våra humidare när de drar till NHL.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vi skiter i Palushaj och tar in Dick istället och pissar på supportrarna ännu mer.

Dumma jävel.
Spela fult
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Att Palushaj går till Örebro stinker bara pengar lång väg. De har troligen fått slanta upp ordentligt för vem i hela friden skulle välja Örebro annars? Det känns klokt att vi avstår om detta stämmer.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Palushaj ska ha begärt löjligt hög lön enligt Brynäs sportchef.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Ja, att Palushaj går till Örebro av alla klubbar kan bara betyda en sak som jag ser det - nämligen att de slantar upp duktigt vilket också Bengtzen antyder.. Det innebär också av allt att döma att den gode Aaron går dit plånkan fylls på snabbast...

Att då direkt börja gapa avgång på Jocke är väl sådär kan jag tycka...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har jag missat något om Palushaj eller? Förutom att han hade ett erbjudande från oss förra sommaren?

Eller har jag rätt om jag säger att två SHL-klubbar har haft ett budkrig om en spelare vi inte ens ryktats vara intresserade av, klubben han spelade för ifjol förlorar budkriget och beklagar sig över hur löjligt mycket pengar det rörde sig om. Och här lackas det på Jocke? Vad har det här ens med oss att göra?

Tro och tyck vad ni vill. Men vi har verkligen inte utrymme kvar i budgeten för en spelare som Palushaj. Har vi en jävla tur kan vi värva en spelare som Dick med vad som är kvar trots att det är under hans marknadsvärde för att han uteslutit alla alternativ utanför Stockholm.

Face reality.
Expert.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Vi kan lika bra lägga ner hockeyn om vi konstant ska agera som fattiglappar . bedrövligt och förnedrande att det inte finns en enda jävla Djurgårdsmilardär/miljonär som kan lassa in stålar och jag skiter i hur mycket bondklubbarna kommundopar sig vi borde ändå kunna matcha med tanke på att vi bor i en storstad med allt vad det innebär men det är klart att vi inte gynnats av att staden styrts av imbecilla och kriminella bönder som Billström mm.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:Har jag missat något om Palushaj eller? Förutom att han hade ett erbjudande från oss förra sommaren?

Eller har jag rätt om jag säger att två SHL-klubbar har haft ett budkrig om en spelare vi inte ens ryktats vara intresserade av, klubben han spelade för ifjol förlorar budkriget och beklagar sig över hur löjligt mycket pengar det rörde sig om. Och här lackas det på Jocke? Vad har det här ens med oss att göra?

Tro och tyck vad ni vill. Men vi har verkligen inte utrymme kvar i budgeten för en spelare som Palushaj. Har vi en jävla tur kan vi värva en spelare som Dick med vad som är kvar trots att det är under hans marknadsvärde för att han uteslutit alla alternativ utanför Stockholm.

Face reality.
Tack!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Donkels-2.0 skrev:Vi kan lika bra lägga ner hockeyn om vi konstant ska agera som fattiglappar . bedrövligt och förnedrande att det inte finns en enda jävla Djurgårdsmilardär/miljonär som kan lassa in stålar och jag skiter i hur mycket bondklubbarna kommundopar sig vi borde ändå kunna matcha med tanke på att vi bor i en storstad med allt vad det innebär men det är klart att vi inte gynnats av att staden styrts av imbecilla och kriminella bönder som Billström mm.
Örebro har ju helt klart en tunnare trupp än vad vi har. Dom satsar väl en stor del av budgeten på en spelare.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Sorgligt hur hockeyn har blivit absolut. Tror dock inte Jocke ska lastas för just detta. Snarare hyllas för att han håller i våra välsignade kulor. Alltid tråkigt med legoknektar. Det gäller även Dick.

Det som retar mig är fallet Vejdemo. Vi kan inte förlita oss på slumpen på detta sätt. Vi utgår i stort sett från att Davidssons, Vejdemo och även helt otroligt Fjällby, blir kvar. Utgå ifrån att alla försvinner och se dem som jokrar. Djurgårdare behöver bara få lite sporadisk speltid under en halv säsong så plockas man över.
Låst