Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
SHL´s hockeygudar har det i sig att vilja se dramatiska kval. Fråga Leksand och Mora så kan de berätta mer.
Kan tänka mig att Dick kommer ha en del tändvätska i kvalet mot oss nästa vår om gudarna fortsätter med sina skojerier.
Vi har väl ett så pass onödigt bra lag just nu så vi borde greja att kvalificera oss till ett negativt kval?
Kan tänka mig att Dick kommer ha en del tändvätska i kvalet mot oss nästa vår om gudarna fortsätter med sina skojerier.
Vi har väl ett så pass onödigt bra lag just nu så vi borde greja att kvalificera oss till ett negativt kval?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vi har varit med i racet om Konstantin Komarek.
https://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/ ... m-komarek/
Har vi börjat hugga på importspelare håller jag fast vid min förhoppning om Bryan Lerg. I ett bättre lag än Rögle tror jag att han hade legat topp 10 i poängligan, han har en bättre arbetsmoral än Dick och lär vara ett aningen billigare alternativ. Självklart finns det namn som smäller högre, men jag tror att Lerg kan vara bland det mest prisvärda på marknaden.TheForsa skrev:Vi har varit med i racet om Konstantin Komarek.
Komarek? Varför då?TheForsa skrev:Vi har varit med i racet om Konstantin Komarek.
Då håller jag med föregående talare att Lerg hade varit bättre, bra mycket bättre. Hoppas verkligen att Komarek väljer mellan Linköping och Malmö.
Instämmer. Vilken fullkomligt usel värvning det vore. Men Jocke kan man lita på. Alltid enkla (och oftast dåliga) lösningar.daaviid skrev:Komarek? Varför då?TheForsa skrev:Vi har varit med i racet om Konstantin Komarek.
Avgå Jocke.
Nu lär det inte bli något med Komarek men ser inte varför det skulle vara en usel värvning. Bra ålder och visat att han håller i SHL i två säsonger nu. En spelare som dessutom kan spela center och vinge. Bra andra eller tredjekedjespelare i alla lag. Ungefär samma produktion som Asplund, Tedenby, Manninen och Bergfors för att nämna några.
Vilket är det sista vi behöver fler av. Vårt lag är i stort behov av spets. Breddforwards har vi så det räcker och blir över.mb81 skrev:Nu lär det inte bli något med Komarek men ser inte varför det skulle vara en usel värvning. Bra andra eller tredjekedjespelare i alla lag.
Avgå Jocke.
Vilka är de dåliga lösningarna Jocke har presenterat?B.I.B.A skrev:Instämmer. Vilken fullkomligt usel värvning det vore. Men Jocke kan man lita på. Alltid enkla (och oftast dåliga) lösningar.daaviid skrev:Komarek? Varför då?TheForsa skrev:Vi har varit med i racet om Konstantin Komarek.
Såga spelare innan de har klivit in på isen känns ju både idiotiskt, IQ befriat, troligtvis vet de mer än oss om potential och utvecklingsmöjligheter. Finns även något som heter ekonomi, som man är tvungen att hålla sig till, med det sagt så kommer inte jag pissa på Jocke tror och hoppas att man har koll på läget. Gick ju hyfsat i år.
-
Du får gärna förklara vad du menar med oftast dåliga värvningar? Visst att han haft några missar som t ex Fagerudd, Tambellini och Kousa men annars har han gjort ett klart godkänt jobb. Du kan ju knappast räkna in de spelare som kommit in nu då du faktiskt inte har en aning om hur de kommer prestera när säsongen väl startar i höst.B.I.B.A skrev:Instämmer. Vilken fullkomligt usel värvning det vore. Men Jocke kan man lita på. Alltid enkla (och oftast dåliga) lösningar.daaviid skrev:Komarek? Varför då?TheForsa skrev:Vi har varit med i racet om Konstantin Komarek.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Här har du några exempel den senaste tiden:emilin skrev: Vilka är de dåliga lösningarna Jocke har presenterat?
- Osäkra kort på målvaktssidan.
- Dumpar erfarna, trogna (och förmodligen billiga) spelare som Ahlén utan att ersätta dem.
- Total avsaknad av spetsforwards.
- Ej ersatt Lagesson, Bourque eller Lundh.
- Upprepat nobbat "våra" spelare som Cehlin, Ahlén, Arnesson mfl för att plocka in allsvenska spelare istället. Vad är ens meningen med att fostra egna spelare om vi släpper dem till konkurrenter när de vill komma hem?
- Värvar en polare som assisterande tränare och förlänger med honom trots flera år med usla resultat.
Ska jag fortsätta? Förövrigt väldigt komiskt att du slänger dig med "idiot" och "IQ-befriad" när du själv bekräftar att du inte kan någonting och låter Jocke tänka åt dig.
Avgå Jocke.
Så jag får inte ha en åsikt om spelare innan de har spelat? Jag hade några fel om vårt försvar förra året men annars brukar jag ha rätt. Det säger väl sig själv att det inte håller att släppa 5-6 av sina bästa spelare och värva 5 som varit "dugliga" i Allsvenskan? Ante, Josefson, Högström och Hultström kanske kan bära upp ett par spelare, men det håller knappast att bygga på enbart chansningar i längden. Förr eller senare faller luftslottet ihop.Benjamin L. Willard skrev:Du får gärna förklara vad du menar med oftast dåliga värvningar? Visst att han haft några missar som t ex Fagerudd, Tambellini och Kousa men annars har han gjort ett klart godkänt jobb. Du kan ju knappast räkna in de spelare som kommit in nu då du faktiskt inte har en aning om hur de kommer prestera när säsongen väl startar i höst.
Men visst, om vi gör som du vill och förutsätter att det förevigt kommer att gå bra att ersätta typ Lundh med Ågren i år efter år så får du några tidigare fall där Jocke har agerat bedrövligt:
Musse, Reideborn (tänk på 16/17 innan ni börjar skrika), Tambellini, Fagerudd, Ahlén, Arnesson, Holm.
Avgå Jocke.
-
Vart säger jag att du inte får ha en åsikt? Det enda jag säger är att du får gärna utveckla dig om varför Jocke suger. För övrigt försöker du förstärka dina åsikter med påstående som inte stämmer som att till exempel att Ågren är en tilltänkt ersättare till Lundh..B.I.B.A skrev:Så jag får inte ha en åsikt om spelare innan de har spelat? Jag hade några fel om vårt försvar förra året men annars brukar jag ha rätt. Det säger väl sig själv att det inte håller att släppa 5-6 av sina bästa spelare och värva 5 som varit "dugliga" i Allsvenskan? Ante, Josefson, Högström och Hultström kanske kan bära upp ett par spelare, men det håller knappast att bygga på enbart chansningar i längden. Förr eller senare faller luftslottet ihop.Benjamin L. Willard skrev:Du får gärna förklara vad du menar med oftast dåliga värvningar? Visst att han haft några missar som t ex Fagerudd, Tambellini och Kousa men annars har han gjort ett klart godkänt jobb. Du kan ju knappast räkna in de spelare som kommit in nu då du faktiskt inte har en aning om hur de kommer prestera när säsongen väl startar i höst.
Men visst, om vi gör som du vill och förutsätter att det förevigt kommer att gå bra att ersätta typ Lundh med Ågren i år efter år så får du några tidigare fall där Jocke har agerat bedrövligt:
Musse, Reideborn (tänk på 16/17 innan ni börjar skrika), Tambellini, Fagerudd, Ahlén, Arnesson, Holm.
Vet du mer än mig får du gärna berätta vilka som ska ersätta Lundh, Ridderwall, Bourque och Ahlén. Jag ser inga andra än Lilja, Ågren, Bemström och Strandberg samt ett par juniorer. Inte ens du kan väl tycka att det ser ut att vara jämförbara ersättare?Benjamin L. Willard skrev:Vart säger jag att du inte får ha en åsikt? Det enda jag säger är att du får gärna utveckla dig om varför Jocke suger. För övrigt försöker du förstärka dina åsikter med påstående som inte stämmer som att till exempel att Ågren är en tilltänkt ersättare till Lundh..
Och här påstår du att jag inte får ha åsikter om värvningarna förrän i höst:
Benjamin L. Willard skrev:Du får gärna förklara vad du menar med oftast dåliga värvningar? Du kan ju knappast räkna in de spelare som kommit in nu då du faktiskt inte har en aning om hur de kommer prestera när säsongen väl startar i höst.
Avgå Jocke.
troligtvis är det väl Lilja istället för Lundh och jag känner på mig att det är Brodin istället för Bourque. Ahlén är ju dock oersättlig bland dagens spelare, men Ridderwall gjorde ju inget större väsen av sig tycker jag så han är jag inte orolig över att vi tappat.B.I.B.A skrev:Vet du mer än mig får du gärna berätta vilka som ska ersätta Lundh, Ridderwall, Bourque och Ahlén. Jag ser inga andra än Lilja, Ågren, Bemström och Strandberg samt ett par juniorer. Inte ens du kan väl tycka att det ser ut att vara jämförbara ersättare?Benjamin L. Willard skrev:Vart säger jag att du inte får ha en åsikt? Det enda jag säger är att du får gärna utveckla dig om varför Jocke suger. För övrigt försöker du förstärka dina åsikter med påstående som inte stämmer som att till exempel att Ågren är en tilltänkt ersättare till Lundh..
Och här påstår du att jag inte får ha åsikter om värvningarna förrän i höst:Benjamin L. Willard skrev:Du får gärna förklara vad du menar med oftast dåliga värvningar? Du kan ju knappast räkna in de spelare som kommit in nu då du faktiskt inte har en aning om hur de kommer prestera när säsongen väl startar i höst.
Sen har Jocke en budget att förhålla sig till. Årets trupp kostar väl ungefär lika mycket eller lite mer än fjolårets trupp kan jag tänka mig.
Han har förlängt med alla viktiga som han har kunnat iaf. Adam,Högström,Urbom,Bergfors,Jonte,Macdavid och Vejdemo. Ljungh och Johansson fanns det väl inte budget/plats för och Peppe ville utomlands.
Ahlén är kanske billig om man jämför med toppspelare men kostar säkert mer än det dubbla jämfört med Bemström och Bemström lär klara av bra mycket mer än Ahléns mäktiga sju poäng. Så Jocke har hittat billigare spelare som kan spela längre ned i hierarkin.
Sen är det såklart tråkigt att en spelare som Ahlén försvinner som är en riktig Djurgårdare. Men vi ska inte förlänga av sentimentala skäl.
Han har förlängt med alla viktiga som han har kunnat iaf. Adam,Högström,Urbom,Bergfors,Jonte,Macdavid och Vejdemo. Ljungh och Johansson fanns det väl inte budget/plats för och Peppe ville utomlands.
Ahlén är kanske billig om man jämför med toppspelare men kostar säkert mer än det dubbla jämfört med Bemström och Bemström lär klara av bra mycket mer än Ahléns mäktiga sju poäng. Så Jocke har hittat billigare spelare som kan spela längre ned i hierarkin.
Sen är det såklart tråkigt att en spelare som Ahlén försvinner som är en riktig Djurgårdare. Men vi ska inte förlänga av sentimentala skäl.