Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Lewyn skrev:
Bengan08 skrev:Vilken ångest om det blir Dicken....fick för övrigt reda på vad C Ridderwall hade hos oss...må vara att det antagligen va 8mån kontrakt, men jösses!
Vilken cliffhanger! Har du sagt A får du säga B också.
Ja verkligen, nu blev man intresserad!!
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Hade glömt att Jensen inte blivit presenterad än. Detta öppnar ju sannerligen upp för att ytterligare spets kan komma in, men som varit klart en tid och därmed inte överskuggar att Urbom var den sista pusselbiten att skriva på, men däremot inte den sista att presenteras!
Det här ger mig stor anledning till att tro att Dicken kommer att presenteras efter VM när hans reporterjobb är avslutat.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Skidlöparn skrev:Hade glömt att Jensen inte blivit presenterad än. Detta öppnar ju sannerligen upp för att ytterligare spets kan komma in, men som varit klart en tid och därmed inte överskuggar att Urbom var den sista pusselbiten att skriva på, men däremot inte den sista att presenteras!
Det här ger mig stor anledning till att tro att Dicken kommer att presenteras efter VM när hans reporterjobb är avslutat.
Vad pratar du om?
Avgå Jocke.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

B.I.B.A skrev:
Skidlöparn skrev:Hade glömt att Jensen inte blivit presenterad än. Detta öppnar ju sannerligen upp för att ytterligare spets kan komma in, men som varit klart en tid och därmed inte överskuggar att Urbom var den sista pusselbiten att skriva på, men däremot inte den sista att presenteras!
Vad pratar du om?
Fan, glöm det jag skrev... Aftonbladet gick ut med nyheten nu idag att Jensen är helt klar för Djurgården, så tänkte att han inte blev presenterad vid lagsamlingen, men det stämmer ju inte såg jag nu när jag grävde i arkivet.

Vad är det egentligen för nån icke-nyhet av Aftonblaskan?!
Edit: Här är länken https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Brukar ha full koll på sillyn och var säker att Jensen redan var presenterad. Haha.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:Brukar ha full koll på sillyn och var säker att Jensen redan var presenterad. Haha.
Det är han också, sedan länge. Sportbladet som är otroligt sena.

Det roliga är att samma tidning har med Jensen i denna artikel: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... em-spelare
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:Brukar ha full koll på sillyn och var säker att Jensen redan var presenterad. Haha.
Det är han också, sedan länge. Sportbladet som är otroligt sena.

Det roliga är att samma tidning har med Jensen i denna artikel: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... em-spelare
Haha. Bara för vi la upp en ny intervju.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Detblir3poäng skrev:
Lewyn skrev:
Bengan08 skrev:Vilken ångest om det blir Dicken....fick för övrigt reda på vad C Ridderwall hade hos oss...må vara att det antagligen va 8mån kontrakt, men jösses!
3
7
5
daaviid

Inlägg av daaviid »

Bengan08 skrev:
Detblir3poäng skrev:
Lewyn skrev:
3
7
5
hmm.. och vad motsvarar det? 250 i månaden om det skulle varit ett år? Jag och matte.. 8)
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

daaviid skrev:
Bengan08 skrev:
Detblir3poäng skrev:
Lewyn skrev:
3
7
5
hmm.. och vad motsvarar det? 250 i månaden om det skulle varit ett år? Jag och matte.. 8)
Om det räknas lika över ett, ja.

Är helt sjukt om han skulle ha haft 250 papp? :shock:
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Skidlöparn skrev: Är helt sjukt om han skulle ha haft 250 papp?
Sett till prestation och produktion så absolut. Men han värvades sent till första kedjan efter ett par tre starka säsonger -så jag är inte så förvånad över att han kostade.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

DRC skrev:
Skidlöparn skrev: Är helt sjukt om han skulle ha haft 250 papp?
Sett till prestation och produktion så absolut. Men han värvades sent till första kedjan efter ett par tre starka säsonger -så jag är inte så förvånad över att han kostade.

Nej så är det faktiskt, och tydligen är dom flesta kontrakt på 8- månader, därav dom enormt höga lönerna. Men visst 250 på 12 mån är inte dåligt :D
Rolv

Inlägg av Rolv »

Läser inlägget på hemsidan med våran allas sportchef som publicerades 4/5.
Är ju något märkligt att det lämnas 3 forwardsplatser ”öppna” ifall ingen av de som ska prova lyckan på andra sidan pölen tar plats.
Är ju en viss skillnad i slagkraft och bredd på laget om dessa tre spelare spelar hos oss eller inte nästkommande vinter.
Ska de sitta lugna i båten då, tills de 3 lämnar besked, för å sedan sätta upp mål för säsongen...
Det är ju inte tilltänkta utfyllnadsspelare det handlar om...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av Rolv den 2018-05-15 09:51:00, redigerad totalt 1 gånger.
maag80

Inlägg av maag80 »

Rolv skrev:Läser i lägget på hemsidan med våran allas sportchef som publicerades 4/5.
Är ju något märkligt att det lämnas 3 forwardsplatser ”öppna” ifall ingen av de som ska prova lyckan på andra sidan pölen tar plats.
Är ju en viss skillnad i slagkraft och bredd på laget om dessa tre spelare spelar hos oss eller inte nästkommande vinter.
Ska de sitta lugna i båten då, tills de 3 lämnar besked, för å sedan sätta upp mål för säsongen...

Jag håller verkligen med.
Om Jonathan, Lukas och Axel är med, eller inte med, blir ju en skillnad som natt och dag.
Om alla tre stannar i nordamerika måste det ju in ett par forwards.

Det måste vara som du säger, att Jocke å co sitter lugna i båten just nu, för att agera när de vet??
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Användarvisningsbild
Lewyn

Inlägg av Lewyn »

maag80 skrev:
Rolv skrev:Läser i lägget på hemsidan med våran allas sportchef som publicerades 4/5.

Jag håller verkligen med.
Om Jonathan, Lukas och Axel är med, eller inte med, blir ju en skillnad som natt och dag.
Om alla tre stannar i nordamerika måste det ju in ett par forwards.

Det måste vara som du säger, att Jocke å co sitter lugna i båten just nu, för att agera när de vet??

Ja, så måste det vara. Blir ju inte bra om man ersätter alla tre och sen blir de ändå kvar. Då blir det dyrt...
Låst