Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

kaminor skrev:Brodin nästan klar alltså. Verkar ha varit stor oenighet om lönen.

Tycker det låter som att Lilja är tänkt som ersättare till Peppe. Finns nog bara plats för ytterligare en toppforward och en back (Urbom?).

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Brodin klar enligt intervjun med JJ idag.
Megaman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Megaman »

I intervjun med JJ på Instagram så försäger han sig genom att säga " skönt att Brodda har signat igen".
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Lilja känns som en rimlig ersättare till Ridderwall. Lundh, Bourque och eventuellt Jonte är tre spelare som fortfarande inte ersatts. Tre av våra starkaste kort framåt.
Avgå Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

gaspo skrev:Acke tycker jag lätt kunde stanna en säsong till. Hade gjort han ordentlig nytta. Tror tyvärr han kommer få harva i AHL nu. Men,men lycka till o välkommen åter!

Hoppas Brodin gav med sig lite i förhandlingarna. För vid 120k va DIF o Brodin tydligen långt ifrån varandra. Får väll lita på att Jocke va tuff. Hitills har han skött allt klanderfritt iaf! Jocke har växt nått sjukt i mina ögon. Grym sportchef!
Verkligen grym sportchef. Hård i förhandlingar(som det verkar), släppt rätt spelare, värvar smart. Går från klarhet till klarhet.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

mb81 skrev:
gaspo skrev:Acke tycker jag lätt kunde stanna en säsong till. Hade gjort han ordentlig nytta. Tror tyvärr han kommer få harva i AHL nu. Men,men lycka till o välkommen åter!

Hoppas Brodin gav med sig lite i förhandlingarna. För vid 120k va DIF o Brodin tydligen långt ifrån varandra. Får väll lita på att Jocke va tuff. Hitills har han skött allt klanderfritt iaf! Jocke har växt nått sjukt i mina ögon. Grym sportchef!
Verkligen grym sportchef. Hård i förhandlingar(som det verkar), släppt rätt spelare, värvar smart. Går från klarhet till klarhet.
Kan bara hålla med, sjukt vilken skillnad på nu och innan Jocke tog tag i rodret. Jag tror han har grym respekt med sig från de flesta spelare i SHL med tanke på hur han var som spelare själv. Riktigt kul!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag ropar inte hej beträffande Jocke ännu.
Har Brodin fått en deal annat än något liknande det som Riddarn tackade nej till är ju det allt annat än bra agerat av vår sportchef t ex.

Lilja ser jag för övrigt som en ersättare till just Riddarn.
Om Brodin skriver på ser jag det som en ersättare till Burken.

Detta innebär att vi saknar ersättare till spelare som Lundh och troligtvis även Fjällby och Davidsson. Dessa tre tongivande offensiva spelare måste rimligtvis ersättas med minst 2 offensivt tongivande spelare annars ligger vi riktigt pyrt till.

Själv hade jag ju kallt räknat med att både Davidsson och och Fjällby skulle vara smarta nog att stanna en säsong till. Nu ser det ut som att ingen av dem gör det.
kaminor

Inlägg av kaminor »

J. Davidsson och AJF är bonus antar jag.

Lilja - Engqvist - X
Vejde - Josefson - Bergfors
Possler - Davidsson - Brodin
Ågren - Strandberg - Bemström
Hank/Wiå/Walterholm

Högström - JP
X - Hultström
Bernhardt - Tom Nilsson
Johansson/Alsing

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Senast redigerad av kaminor den 2018-05-02 16:07:12, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori

Inlägg av Praetori »

sauron skrev:
mb81 skrev:Acke har nu signat med Capitals.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... l-klubben/
Kanske återkommer som lån, inte så troligt men hoppet är ju det sista som överger en...
Glöm inte att de arbetade in en Europeisk Klausul i kontraktet. Det innebär att AJF kan välja spel i SHL istället OM han skulle bli skeppad till AHL. Och matcha 50k/mån för Fjällby (mot AHL-lön) det kan vi nog göra med lätthet. Just att det är ett treårs han skrivit som entry-kontrakt gör att jag tror att det är uttänkt på det sättet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Så jävla ledsamt... Varje gång det ploppar upp junisar som gör ett bra jobb så är NHL där och rånar oss! Visserligen lika för alla lag som producerar egna spelare och man måste beundra dom för att dom orkar fortsätta med farsen...

Nåja, vet inte vad jag ska säga om bygget hittills men det ser faktiskt lovande ut! Jag litar på Jocke att DIF ställer ett konkurrenskraftigt lag på isen i höst :)
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Enda som är lite trist idag är att man onekligen väntat sig en prestige-värvning också och inte bara de namn som ALLA redan visste var klara sen 40år tillbaka i tiden... Snälla? Inte bara dessa 5 idag va? .. nått oväntat och stekhett presenteras idag också väl? ... jocke? :|
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:Enda som är lite trist idag är att man onekligen väntat sig en prestige-värvning också och inte bara de namn som ALLA redan visste var klara sen 40år tillbaka i tiden... Snälla? Inte bara dessa 5 idag va? .. nått oväntat och stekhett presenteras idag också väl? ... jocke? :|
Speciellt när Jocke hintat om att media kanske missat nån. Den spelaren borde komma i dagarna isf.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

mb81 skrev:
captcash skrev:Enda som är lite trist idag är att man onekligen väntat sig en prestige-värvning också och inte bara de namn som ALLA redan visste var klara sen 40år tillbaka i tiden... Snälla? Inte bara dessa 5 idag va? .. nått oväntat och stekhett presenteras idag också väl? ... jocke? :|
Speciellt när Jocke hintat om att media kanske missat nån. Den spelaren borde komma i dagarna isf.
Dagens antiklimax är ju om de presenterar Brodin under kvällen som prestige-spelaren utöver "The Expected Five".
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Min högst subjektiva bedömning av nyförvärven:

Ytterst tveksam till denna signing

Ågren gjorde alltså inte mer än 25 pinnar förra säsongen i Allsvenskan och är 24 bast om jag räknat rätt. ( Den åldern talar ju tyvärr för att sannolikheten för utvecklingspotential inte heller är direkt stor. )

Är detta verkligen en spelare redo/bra nog för SHL?

Om möjligt än mer tveksam till denna signing.

Alsing gjorde visserligen 21 pinnar förra säsongen vilket får ses som bra av en back på 22 bast, men jag såg ett par matcher med leksand förra säsongen och defensiven var allt annat än stabil. Att ersätta Falks spelartyp med detta känns i alla fall för mig som allt annat än bra...

Borde vi inte satsat på en fysiskt mer hårdförd back med tanke på att Lagesson och Falk försvunnit?

Bemström en väldigt ung spelare med utvecklingspotential. Kan köpa att man chansar lite här till fullo. En vettig signing

Jensen

Gillar när gamla DIF-spelare kan återvända förhoppningsvis mer redo att spela i SHL. Jensen har onekligen intressanta kvalitéer och kan säkert bli en bra målvakt på sikt. Dock oroas jag av duon Reideborn - Jensen kanske inte är helt bra. Om Reideborn fortsätter spela som han gjorde i slutspelet är han för övrigt inte heller en gjuten startmålvakt i SHL.

Lilja

En bra signing om han är tänkt att ersätta Ridderwall. Är han tänkt att ersätta Lundh känns signingen mindre bra för att inte säga halvdassig.

Nepp dessa signingar känns verkligen inte helt bra i magen. Helt enkelt för många chansningar och jag verkligen hatar när defensivt pålitliga och lite tuffare backar ersätts med backar som är allt annat än just detta och vad som gör saken än sämre är att vi ser ut att tappa de allra flesta spelare som var tongivande under slutspelet vilket gör att kraven på nyförvärven blir än större.

Edit: Och då skall det sägas att jag inte har några direkta förhoppningar på Strandberg heller.....

... För övrigt ytterligare en märklig signing i mitt tycke.
drDIF

Inlägg av drDIF »

captcash skrev:
mb81 skrev:

Kan bara hålla med, sjukt vilken skillnad på nu och innan Jocke tog tag i rodret. Jag tror han har grym respekt med sig från de flesta spelare i SHL med tanke på hur han var som spelare själv. Riktigt kul!
Vill stämma in i hyllningarna! Jocke har gjort det bra ifrån början sett till att han var helt färsk och växer fint in i rollen. Av allt att döma så verkar han vara tydlig och onostalgisk i förhandlingar i motsats till vad han blivit beskylld för om svågerpolitik. Sedan verkar han involvera Robban mycket vilket jag tror lade grunden för denna säsong. Framför allt verkar han inte vika ned sig för populism likt andra sportchefer som fläskar som rena kommunpoliterkerna.

Många här som klagar om Ågren, Bemström och alsing nu tyckte samma sak om Lagesson och JP för ett år sedan, och Bröderna/AJF dög max till att vara i en 5e/6e-kedja.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

drDIF skrev:Vill stämma in i hyllningarna! Jocke har gjort det bra ifrån början sett till att han var helt färsk och växer fint in i rollen. Av allt att döma så verkar han vara tydlig och onostalgisk i förhandlingar i motsats till vad han blivit beskylld för om svågerpolitik. Sedan verkar han involvera Robban mycket vilket jag tror lade grunden för denna säsong. Framför allt verkar han inte vika ned sig för populism likt andra sportchefer som fläskar som rena kommunpoliterkerna.

Många här som klagar om Ågren, Bemström och alsing nu tyckte samma sak om Lagesson och JP för ett år sedan, och Bröderna/AJF dög max till att vara i en 5e/6e-kedja.
Så länge Musse är kvar i klubben är alla anklagelser om svågerpolitik befogade.

Att de flesta chansningarna gick hem förra året betyder inte att de kommer göra det nästa gång. Om vi ständigt ska släppa etablerade spelare för att värva från allsvenskan kommer det förr eller senare gå åt helvete.

Instämmer i Kall-Els inlägg ovan angående värvningarna. Som truppen ser ut nu har vi många hål i toppkedjorna och ett överflöd av chansningar och ungtuppar till kedja 3 och 4.
Avgå Jocke.
Låst