Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Jag gillar alla värvningar. Laget känns spännande och med två toppcentrar i Ante och JJ så kan det hända mycket. Bemström och Lilja passar perfekt in i våran spelidé och jag tror mycket på Alsing. Påminner om Hultström, som många redan påstått.

Lilja-Ante-Bergfors
Possler-JJ-Brodin (Hoppas)
Ågren-M Davidsson-Vejdemo
Hank-Bemström-Strandberg

Wiå/Walterholm

Högström-Pettersson
Nilsson-Hultström
Alsing-Bernhardt
Johansson

Reideborn (Jensen)

Många klagar på nyförvärven men helt ärligt så ser jag bara ETT fel i laguppställningen och det är Hank. All heder åt honom och inget personligt. Men här har vi en otroligt spännande fw-uppsättning med många skickliga lirare och han passar ingenstans.
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

ciirree skrev:Jag gillar alla värvningar. Laget känns spännande och med två toppcentrar i Ante och JJ så kan det hända mycket. Bemström och Lilja passar perfekt in i våran spelidé och jag tror mycket på Alsing. Påminner om Hultström, som många redan påstått.

Lilja-Ante-Bergfors
Hank-Bemström-Strandberg

Wiå/Walterholm

Högström-Pettersson
Nilsson-Hultström
Alsing-Bernhardt
Johansson

Reideborn (Jensen)

Många klagar på nyförvärven men helt ärligt så ser jag bara ETT fel i laguppställningen och det är Hank. All heder åt honom och inget personligt. Men här har vi en otroligt spännande fw-uppsättning med många skickliga lirare och han passar ingenstans.

Magkänslan med den laguppställningen är nja, kommer det att hålla för en topp6 plats?
Kommer vi att ha en "leadingline" som kan gå in och producera 1 mål/match i snitt? Vilket är det som årets förstalina gjorde om man räknar på antalet matcher de gjort i snitt och antalet mål de producerat. 38matcher och 38 mål.

Jag är rätt tveksam på det, det känns som att den enda position vi har förstärkt jämför med året är Lundh mot JJ och i övrigt har vi tappat lite på samtliga platser vilket ger en utveckling åt helt fel håll...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag är skeptisk till Ante, vilket jag hoppas DIF också är. Räcker med en hård tackling så kan han vara borta halva säsongen. Både DIF och Ante bör vara försiktiga. Ska han fortsätta så måste DIF vara beredda på det.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Jag gillar alla värvningar. Laget känns spännande och med två toppcentrar i Ante och JJ så kan det hända mycket. Bemström och Lilja passar perfekt in i våran spelidé och jag tror mycket på Alsing. Påminner om Hultström, som många redan påstått.

Lilja-Ante-Bergfors
Hank-Bemström-Strandberg

Wiå/Walterholm

Högström-Pettersson
Nilsson-Hultström
Alsing-Bernhardt
Johansson

Reideborn (Jensen)

Du har räknat bort Jonte fast han har kontrakt? Vi får räkna med honom tills vi hör något annat. Sen ska väl minst en forward till in. Kanske till och med två.
Praetori

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev: Många klagar på nyförvärven men helt ärligt så ser jag bara ETT fel i laguppställningen och det är Hank. All heder åt honom och inget personligt. Men här har vi en otroligt spännande fw-uppsättning med många skickliga lirare och han passar ingenstans.
Jag är med på vad du skriver rent spelmodellsmässigt. Hank är lite en produkt av systemet innan Robban MEN han är traditionsbärare och föredöme. Det går inte att ignorera det faktum att han hjälper till att sätta ribban även utanför matcherna. Ofta först på plats och tränar med samma frenesi som han jagar under matcher. Slitstark (inte missat en enda SHL eller Allsvensk match sedan han kom till oss) rollspelare som går in 100%. En dröm för en coach helt enkelt.
Dessutom GÅR den typen av spelare att träna om lite. Hank kan förmodligen översätta ett par muskelkilon på överkroppen till att tex bli snabbare om det måste till.
Han har bra spelförståelse (vilket alla dessa frilägen och rena chanser framför målet bevisar) men är tyvärr ingen sniper eller måltjyv och det senare är svårare att få ordning på.
Men det behövs en Brodin och en Hank för att ge karaktär på laget på och utanför isen nu när Ahlén är borta.

Oavsett Hank så känns det tyvärr som att vi blev av med lite av den där "andra" tuffheten med Ahlén, och med Urbom som osäkert kort inför framtiden så känns vi lite vekare än vad som är nyttigt. Tyvärr var det lite det som vi föll på mot SAIK också. Hank är tuff i det rena spelet och injagar säkert fruktan i en och annan motståndare genom hotet om tunga tacklingar men han är inte en spelare som gör att moståndare tittar sig över axeln innan de slashar Vejde över handskarna. Med Ahlén, Burken och Brodin (fullt matchtränad) hade nog semin sett annorlunda ut. Vem skall ta över rollen och se till att det är snyggt och städat på isen när Ahlén är skeppad?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Caveman skrev:Jag är skeptisk till Ante, vilket jag hoppas DIF också är. Räcker med en hård tackling så kan han vara borta halva säsongen. Både DIF och Ante bör vara försiktiga. Ska han fortsätta så måste DIF vara beredda på det.
Äh, kolla på Crosby. Det går att komma tillrätta med neurologiska skador inom hockeyn med lite flyt och rätt rehab och vila. Däremot borde Ante inte klivit på alls efter smällen han fick i våras utan vilat vilat vilat. Men det är lätt att vara efterklok. Vi lär veta inom ett par veckor hur statusen egentligen är när de kliver på försäsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:

Lilja-Ante-Bergfors
Hank-Bemström-Strandberg

Wiå/Walterholm

Högström-Pettersson
Nilsson-Hultström
Alsing-Bernhardt
Johansson

Reideborn (Jensen)

Du har räknat bort Jonte fast han har kontrakt? Vi får räkna med honom tills vi hör något annat. Sen ska väl minst en forward till in. Kanske till och med två.
Han mer eller mindre bekräftade att han drar över nu i sommar, i vintras för Sportbladet, om inte jag minns fel.

Laguppställningen är baserat på det vi har nu och att den faktiskt är ganska bra, många spännande spelare. Räcker med en spetsforward in och förlängning på Brodin.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:

Lilja-Ante-Bergfors
Hank-Bemström-Strandberg

Wiå/Walterholm

Högström-Pettersson
Nilsson-Hultström
Alsing-Bernhardt
Johansson

Reideborn (Jensen)

Han mer eller mindre bekräftade att han drar över nu i sommar, i vintras för Sportbladet, om inte jag minns fel.

Laguppställningen är baserat på det vi har nu och att den faktiskt är ganska bra, många spännande spelare. Räcker med en spetsforward in och förlängning på Brodin.
Den artikeln har jag missat. Men vore inte så konstigt med tanke så bra han varit. Brodin plus en till kommer garanterat.
Håller med dig i stort också!
mb81

Inlägg av mb81 »

HavrenDIF

Inlägg av HavrenDIF »

Brodin e klar!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När kommer en nyhet som skapar kö till säsongsbiljetterna?
En hemlängtande JJ. Är det allt?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

mb81 skrev:Acke har nu signat med Capitals.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... l-klubben/
Kanske återkommer som lån, inte så troligt men hoppet är ju det sista som överger en...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Erik Gustafsson
Nils Andersson
Claesson
Wesslau
Reideborn

Ja, även Högström, är bara ett axplock av de som fått spä av forumet till en början.
Sen nånstans på vägen ändrades tongångarna/blev tyst. Värt att sätta i perspektiv med tanke på att det redan har börjat gnällas på Alsing.
Säg den glädje som varar
kaminor

Inlägg av kaminor »

Brodin nästan klar alltså. Verkar ha varit stor oenighet om lönen.

Tycker det låter som att Lilja är tänkt som ersättare till Peppe. Finns nog bara plats för ytterligare en toppforward och en back (Urbom?).

Skickat från min G8341 via Tapatalk
gaspo

Inlägg av gaspo »

Acke tycker jag lätt kunde stanna en säsong till. Hade gjort han ordentlig nytta. Tror tyvärr han kommer få harva i AHL nu. Men,men lycka till o välkommen åter!

Hoppas Brodin gav med sig lite i förhandlingarna. För vid 120k va DIF o Brodin tydligen långt ifrån varandra. Får väll lita på att Jocke va tuff. Hitills har han skött allt klanderfritt iaf! Jocke har växt nått sjukt i mina ögon. Grym sportchef!
Låst