Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Lilja tycker jag känns som en smart och nyttig signing.
Övriga spelare från Allsvenskan känns ju tyvärr som andrasortering av "spelare som eventuellt kan bli något"
Att plocka in något sådant namn kan kännas helt ok, men att plocka in 4 stycken känns väldigt onödigt.
Är inte risken nu dessutom rätt överhängande att det skall in en back och två forwards till och att då en av dessa forwards är Brodin.
Jag vill mena att det inte räcker till samt att de "chansspelare" vi plockade in inför föregående säsong från Nordamerika var påtagligt starkare jämfört med de spelare sm vi plockat in från Allsvenskan i år.
För att detta lagbygge skall känna ok krävs det att vi dels inte tappar några fler spelare av klass samt att det ansluter 2 toppnamn offensivt och ett toppnamn defensivt.
Vi får nog hålla alla tummar som finns på att Fjällby lånas ut en säsong till oss annars kommer detta lagbygge inte kännas direkt hett.
Övriga spelare från Allsvenskan känns ju tyvärr som andrasortering av "spelare som eventuellt kan bli något"
Att plocka in något sådant namn kan kännas helt ok, men att plocka in 4 stycken känns väldigt onödigt.
Är inte risken nu dessutom rätt överhängande att det skall in en back och två forwards till och att då en av dessa forwards är Brodin.
Jag vill mena att det inte räcker till samt att de "chansspelare" vi plockade in inför föregående säsong från Nordamerika var påtagligt starkare jämfört med de spelare sm vi plockat in från Allsvenskan i år.
För att detta lagbygge skall känna ok krävs det att vi dels inte tappar några fler spelare av klass samt att det ansluter 2 toppnamn offensivt och ett toppnamn defensivt.
Vi får nog hålla alla tummar som finns på att Fjällby lånas ut en säsong till oss annars kommer detta lagbygge inte kännas direkt hett.
Kall-El skrev: Är inte risken nu dessutom rätt överhängande att det skall in en back och två forwards till och att då en av dessa forwards är Brodin.
Ja det börjar kännas rätt fullt. Jag är lite orolig angående Brodin och att man inte förlängde redan tidigare. Skall det in ett hett förvärv till så känns några av de nya rätt märkliga om Brodin också skall vara med på tåget. Lite samma sak med Urbom. Vi har Fagerudd på kontrakt i ett år till och lånet med Mora har väl gått ut?
Det känns dock helt orimligt att vi skulle göra oss av med Brodin när Ahlén fått lämna.
Vad är anledningen till att Brodin inte är klar? Fysisk status, skadan som spökar? Kempe? Thore?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns som vi kommer att ha väldigt mkt fw på kontrakt nästa år om det är så att Jonte/Vejdemo stannar. Jag hoppar i alla fall på att det ska se ut något liknande detta att det fortfarande finns plats för två vingar av hög kvalitet bredvid Ante. Den enda nedan som inte har kontrakt är Brodin vilken jag hoppas stannar och tar AJF plats bredvid bröderna Davidsson.
Men att gå in i en säsong med 15FW plus 2 juniorer?
Var det inte så att vi släppte Ahlen för att göra plats för juniorer? Då avser vi alltså att spela med dessa i någon av dessa linor?
VF1 XXX C1 Andreas Engqvist HF1 XXX
VF2 Jakob Lilja C2 Jacob Josefson HF2 Niklas Bergfors
VF3 Daniel Brodin C3 Marcus Davidsson HF3 Jonatan Davidsson
VF4 Manuel Ågren C4 Lukas Vejdemo HF4 Gustav Possler
VF5 Henrik Eriksson C4 Emil Bemström C5 Sebastian Strandberg
Juniorer: Wiå/Walterholm
Var det inte så att vi släppte Ahlen för att göra plats för juniorer? Då avser vi alltså att spela med dessa i någon av dessa linor?
- Lee Harvey Oswald
Det finns stor potential i dessa bägge, kul!-daniel- skrev:Gillar de flesta här, Lilja är jag övertygad kommer ta stora kliv och det blir även spännande att se Bemström & Ågren.
Men visst kommer det tillkomma några / någon tyngre pjäs här närmaste tiden.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Känns som att vi med nuvarande spelare kan ställa upp ett lag som har 3 ok på gränsen till bra andralinor med SHL-mått mätt. Det som måste in är spets och jag menar att det krävs två spetsforwards in för att det skall fungera. Fagerudd hoppas jag innerligt man hittar en annan lösning för och sedan in med Urbom som sista back.
- Lee Harvey Oswald
Bra läge, man skulle kunna kalla det -Allt att vinnaSkidlöparn skrev:Verkligen... Totalt utdömd innan han ens kommit hit och utan att någon har minsta kunskap om vad han faktiskt kan.Malto skrev:Stackars Olle. Vilken press.....

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tror nåt liknande. Också att man . agerar förebyggande då vi kan tappa nån av Vejdemo,Jonte och Macdavid. Tappar vi en av de tror jag inte vi kommer ersätta utan har redan ersättare i truppen. Skador kommer alltid och vi ska spela CHL också så viktigt med bred trupp.Stavhoppet skrev:Känns som vi kommer att ha väldigt mkt fw på kontrakt nästa år om det är så att Jonte/Vejdemo stannar. Jag hoppar i alla fall på att det ska se ut något liknande detta att det fortfarande finns plats för två vingar av hög kvalitet bredvid Ante. Den enda nedan som inte har kontrakt är Brodin vilken jag hoppas stannar och tar AJF plats bredvid bröderna Davidsson.
- Lee Harvey Oswald
Villken sten har du legat under de senaste säsongerna?Morwin skrev:Kan ju bara instämma. Inte direkt så att man blev glad för 4a mediokra allsvenska spelare och 1 märklig SHL värvning. Får väl hoppas man har fel men tveksam på det.Detblir3poäng skrev:Vilket jävla antiklimax det här spelarsläppet blev..... min direkta reaktion är nästan oväntat sval....... det blir alsvenskan allstars för hela slanten alltså...
Nu ska det enbart in 2-3 extrema spetspelare om vi inte ska falla som ett korthus.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Lilja kommer passa perfekt i DIF
Det är 14 forwards under kontrakt redan. (13 om Jonte drar till NHL som han förmodligen gör). Men det känns väldigt fullt för att få plats med spetsvärvning och förlängning på Brodin.
Men tolkar jag hemsidan rätt så känns det som om det kommer trilla in fler förstärkningar de kommande dagarna. Bara vänta och se.
Men tolkar jag hemsidan rätt så känns det som om det kommer trilla in fler förstärkningar de kommande dagarna. Bara vänta och se.
ciirree skrev:Det är 14 forwards under kontrakt redan. (13 om Jonte drar till NHL som han förmodligen gör). Men det känns väldigt fullt för att få plats med spetsvärvning och förlängning på Brodin.
Mer kommer snart. Du behöver inte tolka. Är rätt svart på vitt.och vi kommer fylla på under de kommande dagarna.
-
Tolkade det först som att mer info om spelarna, typ intervjuer och dylikt kommer komma upp, men sen insåg jag att de måste mena fler värvningar.mb81 skrev:ciirree skrev:Det är 14 forwards under kontrakt redan. (13 om Jonte drar till NHL som han förmodligen gör). Men det känns väldigt fullt för att få plats med spetsvärvning och förlängning på Brodin.
Men tolkar jag hemsidan rätt så känns det som om det kommer trilla in fler förstärkningar de kommande dagarna. Bara vänta och se.Mer kommer snart. Du behöver inte tolka. Är rätt svart på vitt.och vi kommer fylla på under de kommande dagarna.
Men med det sagt, så kan man ändå tolka texten olika.
- Jim Morrison
Tror ni har misstolkat lite. Handlar väl snarare om att det kommer upp mer info och intervjuer med spelarna under veckan.
Sportchefen Joakim Eriksson tar oss igenom samtliga - och vi kommer fylla på under de kommande dagarna.
Sportchefen Joakim Eriksson tar oss igenom samtliga - och vi kommer fylla på under de kommande dagarna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Inte imponerad av någon av dessa värvningarna. Lilja och någon av de allsvenska killarna kommer säkert vara ok, men med vår värvningsstrategi så kommer dessa försvinna så fort de fått sina genombrott i vilket fall. Det här laget behöver Brodin och två spetsforwards samt Urbom och ytterligare en etablerad back. Minst. Egentligen en målvakt också. Inget ont om Jensen men vi har ett otroligt orutinerat målvaktspar.
Avgå Jocke.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Har sett ca 5 matcher med Leksand. Antingen har han varit dålig, eller så petad.Lee Harvey Oswald skrev:Bra läge, man skulle kunna kalla det -Allt att vinnaSkidlöparn skrev:Verkligen... Totalt utdömd innan han ens kommit hit och utan att någon har minsta kunskap om vad han faktiskt kan.Malto skrev:Stackars Olle. Vilken press....., då många här inne förväntar sig en flopp
Så att man är kritisk till denna spelare är fullt naturligt. Att han sedan ryktesvägen varit klar sedan jul gör ju att man blir än mer skeptisk.
Lilja känns spännande och en på förhand bra värvning.
Nu är Peppe och LJ ersatta. (Lilja och JJ)
Alsing mot Fagerudd eller Falk är ok. Allt annat (mot Lagesson lr Urbom vore idioti)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Precis min oro.Jim Morrison skrev:Tror ni har misstolkat lite. Handlar väl snarare om att det kommer upp mer info och intervjuer med spelarna under veckan.