Detblir3poäng skrev:Vilket jävla antiklimax det här spelarsläppet blev..... min direkta reaktion är nästan oväntat sval....... det blir alsvenskan allstars för hela slanten alltså...
Tror du man släpper en bomb 07.45 en vardagsmorgon?
Nee men då känns det lite märkligt att inte vänta lite med dom här också men det är väl lite skit samma igentligen.
Men missförstå mig inte, några av namnen gillar jag, som t.ex. bemström och jensen. Känns som spelare som har ruskig potensial. Även lilja gillar jag för där känns det som att man kommer få det man förväntar sig av honom. Ågren kan bli bra, men är mer tveksam där. Alsing är väl den värvningen jag är helt oförstående till då vi har andra backar som har samma spelstil och som vi faktiskt vet vad dom går för, syftar då på bernart och simon johansson. Och han platsade ju inte i leksand på slutet så då är det klart man börjar undra över honom. Men nu ska det bli spännande och se ifall någon bomb som det snackas om kommer under dagen.
Antar att Vejdemo inte är tänkt att spela center?
Vad kommer vi göra med Strandberg?
Jocke har sagt att han vill ha många som kan spela center. Strandberg, Bemström och Vejdemo har iaf spelat en del vinge.
Jag ser hellre Vejdemo i en andrakedja med mer speltid än som fjärdecenter med begränsad speltid. Strandberg går nog som fjärdecenter.
Tycker det är bra värvningar! De yngre spelarna kommer förmodligen utvecklas redan under sommarträningen. Sen som någon redan nämnt! Jocke kommer knappast presentera ett prestigeförvärv så här tidigt på morgonen.
Är ju inte direkt så man hoppar o studsar o sätter kaffet i vrångstrupen av glädje i dessa förvärv. Visst, säkert dugliga o bra hockeyspelare men inga spetsförvärv. Hoppas verkligen Jocke har två till i bakfickan som höjer värdet rejält på laget inför denna säsong
Detblir3poäng skrev:Vilket jävla antiklimax det här spelarsläppet blev..... min direkta reaktion är nästan oväntat sval....... det blir alsvenskan allstars för hela slanten alltså...
Kan ju bara instämma. Inte direkt så att man blev glad för 4a mediokra allsvenska spelare och 1 märklig SHL värvning. Får väl hoppas man har fel men tveksam på det.
Nu ska det enbart in 2-3 extrema spetspelare om vi inte ska falla som ett korthus.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Tråkiga och osexiga värvningar allihop utom Lilja som går hyfsat jämnt ut med Ridderwall.
Tänk vad lätt motståndarbackarna kommer flytta på dessa små allsvenska kids nästa säsong. Nu har han tagit bort varenda aggressiv spelare från årets trupp och fyller på med raka motsatsen på flerårskontrakt, vet inte om han ramlat och slagit i huvudet.
Jag tycker att det känns rätt bra. Skall vi klara av att få kontinuitet över flera år så går det inte att bara köra med etablerade SHL-lirare med hög lön och stora krav på speltid och positioner. Det Robban behöver för att bygga laget på sikt är valmöjligheter och det är precis vad han får nu, tillsammans med lite ryggrad i form av ett par solida pjäser att bygga kring.
Jag tror inte alla dessa nya kommer att platsa i slutändan men det är bättre att få in dem tidigt och driva utvecklingen istället för att tvingas panikvärva senare. Alternativet är ju att skaffa etablerade spelare för mycket mera pengar på kortare kontrakt som likväl kan floppa och då sitter man med Svarte Petter och har bredd-pjäser som inte fått speltid.
Bemström kan vara årets värvning efter Josefson.
Robin är en Djurgårdsfostrad keeper med enorm potential (jag tror det blir krig om förstaspaden i år igen).
Alsing har potential, kan kanske bli lika bra som Högga med tiden. Lite gamble dock men jag tror det blir bra.
Ågren är jag lite tveksam till men har sett honom för lite för att kunna säga något med eftertryck.
Hade Calle presterat bättre poängmässigt hade det känts konstigt men i ärlighetens namn tror jag inte det är ett nerköp. Blir intressant att se om han håller för SHL.
Lilja känns som en säkerhetsvärvning. Etablerad SHL-lirare som i värsta fall får agera konkurrens-ribba för övriga nyförvärv och juniorer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
diftobbe89 skrev:
Tänk vad lätt motståndarbackarna kommer flytta på dessa små allsvenska kids nästa säsong. Nu har han tagit bort varenda aggressiv spelare från årets trupp och fyller på med raka motsatsen på flerårskontrakt, vet inte om han ramlat och slagit i huvudet.
Jimmie får ett halvår att göra män av pojkarna.
Apropå svårflyttad så var Hörnqvist en gigant i natt. Rotad som ett jävla träd framför kassen med hundra pannor Orlov att tampas med och då skall man tänka på att han är i storleksklassen av Bemström och Ågren och ett huvud kortare än Lilja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.