Om vi så landar en av Palushaj eller Kempe vore det fantastiskt, men det där med att Jocke nämnt andra maj gör att det andas KHL mer än SHL/AHL. Om vi redan hade någon av de två borde vi kunnat hålla pk redan innan KHL-spelare är redo, eftersom det i sig skulle skapa hausse. Jag har hemskt gärna fel, eftersom det enda namn som smäller högre i mina ögon vore Thoresen.Andspe skrev:Hade varit magiskt med Kempe & Palushajdaaviid skrev:http://hockeybladet.nu/kronika/kronika- ... ratt-hall/
Vilka två (?) prestigevärvningar kan detta handla om tro? Vilka har det ryktats om som är så "stora" namn?
Nu är det visserligen hockeybladet.
Kempe - Ante - Palushaj
Bergfors - Josefson - Brodin
Lilja - McDvd - Jonathan
Vejde - Bremström - Possler
Extra: Hank , Strandberg
Men jag antar att om det ploppar in två prestigevärvningar så lämnar Brodin?
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
kanske är kronwall?Puckey skrev:Om vi så landar en av Palushaj eller Kempe vore det fantastiskt, men det där med att Jocke nämnt andra maj gör att det andas KHL mer än SHL/AHL. Om vi redan hade någon av de två borde vi kunnat hålla pk redan innan KHL-spelare är redo, eftersom det i sig skulle skapa hausse. Jag har hemskt gärna fel, eftersom det enda namn som smäller högre i mina ögon vore Thoresen.Andspe skrev:Hade varit magiskt med Kempe & Palushajdaaviid skrev:http://hockeybladet.nu/kronika/kronika- ... ratt-hall/
Vilka två (?) prestigevärvningar kan detta handla om tro? Vilka har det ryktats om som är så "stora" namn?
Kempe - Ante - Palushaj
Lilja - McDvd - Jonathan

Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
-
Verkar som att Ridderwall hannar i Tyska ligan så vi slipper möta honom i SHL
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han förlängde med Lokomotiv redan i vintras någon gång.PETTAX skrev:kanske är kronwall?Puckey skrev:Om vi så landar en av Palushaj eller Kempe vore det fantastiskt, men det där med att Jocke nämnt andra maj gör att det andas KHL mer än SHL/AHL. Om vi redan hade någon av de två borde vi kunnat hålla pk redan innan KHL-spelare är redo, eftersom det i sig skulle skapa hausse. Jag har hemskt gärna fel, eftersom det enda namn som smäller högre i mina ögon vore Thoresen.Andspe skrev:Hade varit magiskt med Kempe & Palushajdaaviid skrev:http://hockeybladet.nu/kronika/kronika- ... ratt-hall/
Kempe - Ante - Palushaj
Lilja - McDvd - Jonathan
Jag tror andra maj gäller för truppen ska samlas då igen. Passar på att presentera spelare och kanske ha en PK då när alla är på plats. Borde kanske läcka nåt snart om det r någon mer än Jensen,Bemström,Alsing,Ågren och Lilja. Är någon av dessa inte klar? Jocke hintade om att någon som det ryktats om var fel? Och någon som gått under radarn.Puckey skrev:Om vi så landar en av Palushaj eller Kempe vore det fantastiskt, men det där med att Jocke nämnt andra maj gör att det andas KHL mer än SHL/AHL. Om vi redan hade någon av de två borde vi kunnat hålla pk redan innan KHL-spelare är redo, eftersom det i sig skulle skapa hausse. Jag har hemskt gärna fel, eftersom det enda namn som smäller högre i mina ögon vore Thoresen.Andspe skrev:Hade varit magiskt med Kempe & Palushajdaaviid skrev:http://hockeybladet.nu/kronika/kronika- ... ratt-hall/
Kempe - Ante - Palushaj
Lilja - McDvd - Jonathan
Tror inte det har något med KHL att göra även om jag gärna har fel.
Minst sagt många frågetecken inför morgondagen. Det känns som om det är imorgon det ska avgöras om det ska bli hausse eller melankoli, även om det förstås kan komma in grymma värvningar mot sommarens slut också.mb81 skrev:Jag tror andra maj gäller för truppen ska samlas då igen. Passar på att presentera spelare och kanske ha en PK då när alla är på plats. Borde kanske läcka nåt snart om det r någon mer än Jensen,Bemström,Alsing,Ågren och Lilja. Är någon av dessa inte klar? Jocke hintade om att någon som det ryktats om var fel? Och någon som gått under radarn.Puckey skrev:Om vi så landar en av Palushaj eller Kempe vore det fantastiskt, men det där med att Jocke nämnt andra maj gör att det andas KHL mer än SHL/AHL. Om vi redan hade någon av de två borde vi kunnat hålla pk redan innan KHL-spelare är redo, eftersom det i sig skulle skapa hausse. Jag har hemskt gärna fel, eftersom det enda namn som smäller högre i mina ögon vore Thoresen.Andspe skrev:Hade varit magiskt med Kempe & Palushajdaaviid skrev:http://hockeybladet.nu/kronika/kronika- ... ratt-hall/
Kempe - Ante - Palushaj
Lilja - McDvd - Jonathan
Truppen kommer nog vara i stort sett satt imorgon så när på en eller två spelare gissar jag. Sen kan det bli senare värvningar om vi tappar flera av Jonte,Macdavid och Vejdemo.Puckey skrev:Minst sagt många frågetecken inför morgondagen. Det känns som om det är imorgon det ska avgöras om det ska bli hausse eller melankoli, även om det förstås kan komma in grymma värvningar mot sommarens slut också.mb81 skrev:Jag tror andra maj gäller för truppen ska samlas då igen. Passar på att presentera spelare och kanske ha en PK då när alla är på plats. Borde kanske läcka nåt snart om det r någon mer än Jensen,Bemström,Alsing,Ågren och Lilja. Är någon av dessa inte klar? Jocke hintade om att någon som det ryktats om var fel? Och någon som gått under radarn.Puckey skrev:Om vi så landar en av Palushaj eller Kempe vore det fantastiskt, men det där med att Jocke nämnt andra maj gör att det andas KHL mer än SHL/AHL. Om vi redan hade någon av de två borde vi kunnat hålla pk redan innan KHL-spelare är redo, eftersom det i sig skulle skapa hausse. Jag har hemskt gärna fel, eftersom det enda namn som smäller högre i mina ögon vore Thoresen.Andspe skrev:Hade varit magiskt med Kempe & Palushajdaaviid skrev:http://hockeybladet.nu/kronika/kronika- ... ratt-hall/
Kempe - Ante - Palushaj
Lilja - McDvd - Jonathan
Om vi tittar på KHL och kollar mot vår kravprofil ( Från stockholm) så hittar jag:
Videll
Norman
Ahnelöv
Zachrisson
Gynge
Kronwall
Flera av dessa sitter väl på kontrakt.
Ska bli sjukt spännande med vad vi får in imorgon och framåt. Hade gärna sett samtliga i vår klubb undantaget Gynge kanske. Ahnelöv behövs om inte Urbom ska vara kvar.
Videll
Norman
Ahnelöv
Zachrisson
Gynge
Kronwall
Flera av dessa sitter väl på kontrakt.
Ska bli sjukt spännande med vad vi får in imorgon och framåt. Hade gärna sett samtliga i vår klubb undantaget Gynge kanske. Ahnelöv behövs om inte Urbom ska vara kvar.
Undrar jag om Jocke vågar släppa Brodin samma säsong som han släpper Ahlen. Tufft för fansen.
Kan det se ut så här får man nog vara nöjd:
Ny Ante Brodin
Lilja Josefsson Bergfors
David David Possler
Vejde Strandberg Hank
Junis/reserv: Ågren, Bemström, Wiå, Walli-Walterholm
Högström Jeppe P
Högström NY/Urbom
Nilsson Bernhardt
Johansson Ahlsing
Reideborn Jensen
Ny Ante Brodin
Lilja Josefsson Bergfors
David David Possler
Vejde Strandberg Hank
Högström Jeppe P
Högström NY/Urbom
Nilsson Bernhardt
Johansson Ahlsing
Reideborn Jensen
Det tror jag inte, frågan är vad som händer med UrbomEspenK skrev:Undrar jag om Jocke vågar släppa Brodin samma säsong som han släpper Ahlen. Tufft för fansen.
Ny Ante Brodin
Lilja Josefsson Bergfors
David David Possler
Vejde Strandberg Hank
Högström Jeppe P
Högström NY/Urbom
Nilsson Bernhardt
Johansson Ahlsing
Reideborn Jensen
Imorgon tror/vi borde presentera
Bemström
Jensen
Alsing
Ågren
Lilja
Sen blir det dags att leverera spetsvärvningar
Bemström
Jensen
Alsing
Ågren
Lilja
Sen blir det dags att leverera spetsvärvningar

Vi kan väl inte mena allvar med en spelare som Alsing?
Fullkomligt skriker "Pressnivå" på honom.
Var tog Press vägen?Kall-El skrev:Vi kan väl inte mena allvar med en spelare som Alsing?
-
Kämpar i ECHLMalto skrev:Var tog Press vägen?Kall-El skrev:Vi kan väl inte mena allvar med en spelare som Alsing?
Eller Hultström, Heed eller Joel Persson. Jag säger inte att han kommer bli lika bra som dessa spelare men han har kommit minst lika långt som dessa spelare i samma ålder. Potential finns det massor(det fanns det i Press också och det gick väl sådär kan man säga) av vilket nog de flesta som sett honom spela tycker. Dock varit rätt ojämn av det jag sett denna säsong. Dock oförtjänt mycket skit av Leksandsfansen. Lex Hultström.Kall-El skrev:Vi kan väl inte mena allvar med en spelare som Alsing?