Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev:
Praetori skrev:
DRC skrev:
Mattias_87 skrev:Med nya TV-avtalet så blir det inte så fördelaktigt att spela i Schweiz längre, det är fördelen. Drar han iväg lär det bli KHL.
Hur tänker du då?
Jag gissar vad han avser men rent teoretiskt så kommer SHL-lönerna att öka och då särskilt för spetsen.
En hygglig lirare i NLA kontra SHL bör hamna någonstans enligt följande:

NLA 800k - 4milj/år
SHL 700k - 3,5milj/år

Sen kommer det finnas undantag uppåt så klart men det nya TV-avtalet gör SHL betydligt mer konkurrenskraftigt när det gäller teoretiska spelarlöner jämfört med övriga Europa.
Oj... Hyggliga lirare i SHL ligger väl idag på runt 200k? Har svårt att se lönerna tredubblas. Eller inkluderar du även arbetsgivaravgifter?
En hygglig spelare får ~200k/mån (typ Ljungh i HV) vilket då landar på 2,4/år.
En spelare som Josefson bör landa en hygglig bit över det.
Räkna med att lönerna för spetsen kommer öka med 25-35% jämfört med tidigare med nya avtalet.

Spetsen i SHL kommer betydligt närmare topplönerna i NLA.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Senast redigerad av Praetori den 2018-04-27 17:38:51, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Inlägg av KnoxBlue »

Skidlöparn skrev:
Praetori skrev:
DRC skrev:
Mattias_87 skrev:Med nya TV-avtalet så blir det inte så fördelaktigt att spela i Schweiz längre, det är fördelen. Drar han iväg lär det bli KHL.
Hur tänker du då?
Jag gissar vad han avser men rent teoretiskt så kommer SHL-lönerna att öka och då särskilt för spetsen.

NLA 800k - 4milj/år
SHL 700k - 3,5milj/år

Sen kommer det finnas undantag uppåt så klart men det nya TV-avtalet gör SHL betydligt mer konkurrenskraftigt när det gäller teoretiska spelarlöner jämfört med övriga Europa.
Oj... Hyggliga lirare i SHL ligger väl idag på runt 200k? Har svårt att se lönerna tredubblas. Eller inkluderar du även arbetsgivaravgifter?
Har även svårt att tro skatterna i Sverige mer än halveras till samma nivå som i Schweiz.

Praetori skrev:
Skidlöparn skrev:
Praetori skrev:
DRC skrev:
Hur tänker du då?

NLA 800k - 4milj/år
SHL 700k - 3,5milj/år

En hygglig spelare får ~200k/mån (typ Ljungh i HV) vilket då landar på 2,4/år.
En spelare som Josefson bör landa en hygglig bit över det.
Räkna med att lönerna för spetsen kommer öka med 25-35% med nya avtalet.

Spetsen i SHL kommer betydligt närmare topplönerna i NLA.

Spelar ingen roll om lönerna ligger på exakt samma summa brutto, då du betalar dubbelt så mycket skatt i Sverige.
Wrong one - Andrén out
Praetori

Inlägg av Praetori »

KnoxBlue skrev:
Spelar ingen roll om lönerna ligger på exakt samma summa brutto, då du betalar dubbelt så mycket skatt i Sverige.
Nja det är en sanning med modifikation. Schweizisk skatt är progressiv beroende på hur du är skriven (vilket beror på längden på kontraktet) plus att du i Sverige sätter undan 30-40% av lönen i spelarpension och då är det inte samma femma med skatten.
NLA och SHL är det inte så enormt stor skillnad på lönemässigt och den skillnaden kommer krympa ytterligare med det nya avtalet.

Visst spökar skatterna lite i Sverige men det går som sagt att mildra med spelarpensionen.

Har för mig att det fetaste kontraktet i SHL var Klasens med Malmö som var i krokarna av 600k/mån plus nån fet engångssumma direkt in på pensionskontot, där ligger NLA i lä.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Låter ju på Josefson i liveintervjun som att Brodin är klar för nästa säsong, eller är det bara önsketänkande från min sida?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev:Låter ju på Josefson i liveintervjun som att Brodin är klar för nästa säsong, eller är det bara önsketänkande från min sida?
Det låter så ja. Men det hela är noga uttänkt. Kommer nog fler nyheter

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
EspenK

Inlägg av EspenK »

Mycket som är oklart ännu...

Centersidan är väl i och med detta klar. Tror dock Vejde kommer spela kant. Kan det här vara en realistisk uppställning?

Ny Ante Brodin
Lilja Josefsson Bergfors
Davidsson Davidsson Possler
Vejdemo Strandberg Hank

Bemström och Ågren ska väl in nånstans också. Fjällby har fått för mycket cred i media. Han åker över pölen. Om Jonte försvinner lär Ågren få hans plats. NY kan var Dick... Ny kan vara Palusjaj. Sedan tror jag det är klappat och klart om inte vejde och Mackan får hybris och drar iväg till AHL. Helt ok lag om alla är skadefria... ( läs Ante, Tom, Possler...)

Högström Pettersson
Hultström Tom Nilsson
Bernhardt Urbom
Simon Johansson

Ont om starka defensiva pjäser men tror att this is it. Urbom är väl knäckfrågan och om vi kan lura på nåt lag en Fagerudd. Hoppas att Allsing ryktet är falskt. Robin Press all over again.
robitzo

Inlägg av robitzo »

Hem med Patrick Cehlin!!
Djuuuuuuu
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

kh31d4r skrev:
-daniel- skrev:Josefson har i praktiken varit klar rätt länge, egentligen sen innan slutspelet började. Men det har bara varit muntligt tills tämligen nyligen (enligt mina två källor).
Det skulle lite kunna förklara varför vi släppte LJ då, och om han visste att så var fallen kanske han inte var så sugen på att bli som bäst tredjecenter...
Vi släppte ju inte LJ utan han tog ett bättre erbjudande och får mycket mer i lön.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

Hoppas verkligen att Bergfors äntligen ska få spela med två duktiga spelare. Typ JJ och Lilja, tror nämligen vi kommer att få ut ändå mer av honom då. Inte jätteenkelt att producera med Hank the tank och Vejdemo även fast Vejdemo va bra från och till. Hoppas vi förlänger med Urbom och Brodin. Tror inte Calle Ridderwall kommer att acceptera mycket lägre lön. Trots att jag tyckte han höjde sig i slutspelet.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Värva Jacob Nilsson. Nu.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jocke menar att det kanske finns en värvning som media inte snappat upp än. Hoppas på det, och hoppas på Mario Kempe. Hade suttit fint. Och inte helt omöjligt.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Mårten_ skrev:Värva Jacob Nilsson. Nu.
Vem är det?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Malto skrev:
Mårten_ skrev:Värva Jacob Nilsson. Nu.
Vem är det?
Slå på TVn.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Rolv

Inlägg av Rolv »

Leksand bekräftar i Sportbladet, att både Alsing och Bemström lämnar. Vart nämns dock inte.
Bemström är ju bara 18 år. Är han tänkt att ta en ordinarie plats i A-laget redan i år om han landar hos oss?!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
kaminor

Inlägg av kaminor »

Rolv skrev:Leksand bekräftar i Sportbladet, att både Alsing och Bemström lämnar. Vart nämns dock inte.
Bemström är ju bara 18 år. Är han tänkt att ta en ordinarie plats i A-laget redan i år om han landar hos oss?!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
De bekräftar dock inte att Oskar Lang lämnar. Så det kanske inte stämmer att han är på väg in.

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Låst