Word! Kommer bli ett jäkla liv, speciellt med tanke på att Dick varit väldigt öppen med hur mycket han älskar SolnapacketKall-El skrev:Om något ljushuvud får för sig att plocka in Dick Axelsson undrar man ju lite grand om de ansvarig inte lärt sig något alls sedan Mackan Nilsson.....
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Dicken är ju helt klart en spelare som är duktig i PP och som kan bryta mönster i anfallszon och gå lite själv. Det enda problemet jag kan se är att han skulle dra ner sin kedja när det kommer till kämpaglöd och speed. Men det kan vara så att han väger upp det med sitt spel. Svårt att spekulera i.
Ingen spelare jag helst har högst upp på lönelistan i våran förening, men det är orimligt att kalla det en dålig värvning.
Ingen spelare jag helst har högst upp på lönelistan i våran förening, men det är orimligt att kalla det en dålig värvning.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- Lee Harvey Oswald
Den dagen DIF rekryterar ....eller snarare låter bli att rekrytera pga forumets Hate List, ja då är vi illa ute på riktigt...och då lägger jag ner.
Ibland är det mellanstadienivå på snacket
Om Dick väljer att spela för DIF trots tydliga Solnasympatier, jag då måste han ju vara hyfsat motiverad att vilja bidra, inte "bara" med poäng utan även med bra attityd.
Tror han fattar upplägget isf
Om Dick väljer att spela för DIF trots tydliga Solnasympatier, jag då måste han ju vara hyfsat motiverad att vilja bidra, inte "bara" med poäng utan även med bra attityd.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
+1Lee Harvey Oswald skrev:Den dagen DIF rekryterar ....eller snarare låter bli att rekrytera pga forumets Hate List, ja då är vi illa ute på riktigt...och då lägger jag ner.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lee Harvey Oswald skrev:Den dagen DIF rekryterar ....eller snarare låter bli att rekrytera pga forumets Hate List, ja då är vi illa ute på riktigt...och då lägger jag ner.
Håller med till fullo i detta.
Är det någon som har koll på Tobias Lindberg förutom EP-scouting?
Hur är han som spelare? Om vi jämför honom med Ridderwall och Brodin?
Mitt inlägg handlar helt enkelt om två saker. Och det är hans attityd; både på och utanför isen, och hans nonchalanta spelstil.Lee Harvey Oswald skrev:Den dagen DIF rekryterar ....eller snarare låter bli att rekrytera pga forumets Hate List, ja då är vi illa ute på riktigt...och då lägger jag ner.
Skulle han helt plötsligt ändra attityd och börja bidra defensivt under samma säsong. Tveksamt.
Har inget emot att spelare har eller vill spela i solna. Ridderwall är kapten och har spelat här i två säsonger efter att han öppet sagt att han är bajare. Ishockey är deras yrke, så det får man ta.
Vad är näst på tur? Jimmie Ericsson, en målvakt som filmar till sig utvisningar? Vi ska inte förknippas med sådant skit. Vi är bättre än så.
Jag minns under slutspelet, Brodin hade ett dåligt byte och gjorde ett horribelt hemjobb i en situation, efter att ha varit skadad hela säsongen. Men det märktes ändå, det syntes direkt, det är inte så vi ska spela. Tänk att ha en sådan spelare en hel säsong som dessutom ska tjäna som en toppspelare på den här nivån.
Med Ante, Dick, Hulta, Högga Jeppe P och JJ att luta sig emot nästa säsong så skulle inte ja skita löst av nervositet iaf.
- Lee Harvey Oswald
Men just den jämförelsen haltar en del.ciirree skrev:Mitt inlägg handlar helt enkelt om två saker. Och det är hans attityd; både på och utanför isen, och hans nonchalanta spelstil.
Skulle han helt plötsligt ändra attityd och börja bidra defensivt under samma säsong. Tveksamt.
Har inget emot att spelare har eller vill spela i solna. Ridderwall är kapten och har spelat här i två säsonger efter att han öppet sagt att han är bajare. Ishockey är deras yrke, så det får man ta.
Vad är näst på tur? Jimmie Ericsson, en målvakt som filmar till sig utvisningar? Vi ska inte förknippas med sådant skit. Vi är bättre än så.
Jag minns under slutspelet, Brodin hade ett dåligt byte och gjorde ett horribelt hemjobb i en situation, efter att ha varit skadad hela säsongen. Men det märktes ändå, det syntes direkt, det är inte så vi ska spela. Tänk att ha en sådan spelare en hel säsong som dessutom ska tjäna som en toppspelare på den här nivån.
Jimmie Jumper tillför på sin höjd lite frustration (hans mål i sudden var Once in a liftime)
Dick har en helt annan nivå i sitt offensiva spel.... och vill man ha in såna spetsegenskaper, ja då får man räkna med att det finns vissa baksidor också
Hur jävla förbannad har man inte blivit på #33 slappa defensiv och chansartade uppspel?
Jaja, inga rätt eller fel här, bara olika synsätt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Djurgårdens Twitter/Instagram la ut en bild på en Buffalo sko. Josefson é klar... förmodligen!
Tim Söderlund presenterad av Frölunda.
Honom hade jag verkligen velat se hos oss.
Vill fortfarande minnas Josefson som någon form av Patrice Bergeron i SHL-format. Måtte det se ut så i höst också 

Wikegårds järnkaminer
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Josefson är garanterat klar efter det där!ciirree skrev:Djurgårdens Twitter/Instagram la ut en bild på en Buffalo sko. Josefson é klar... förmodligen!
Jippie!
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Josefson har i praktiken varit klar rätt länge, egentligen sen innan slutspelet började. Men det har bara varit muntligt tills tämligen nyligen (enligt mina två källor).
Det skulle lite kunna förklara varför vi släppte LJ då, och om han visste att så var fallen kanske han inte var så sugen på att bli som bäst tredjecenter...-daniel- skrev:Josefson har i praktiken varit klar rätt länge, egentligen sen innan slutspelet började. Men det har bara varit muntligt tills tämligen nyligen (enligt mina två källor).
Nej. Han är ett rövhål med attityd. Finns en anledning att SAIK inte sprattlade för att behålla honom. Han kan säkert gå långt i fisk men inte en spelare för oss.Zäta84 skrev:Tim Söderlund presenterad av Frölunda.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.