Med detta som första inlägg förstår jag att mitt förtroende är lågt men han signade iaf idag!
Användaren Sallush var aktiv en gång på det här forumet. Ett inlägg. "Sörensen är tillbaka!"
Ingen har sett honom sen dess. Hoppas hockeygudarna är med dig.
Med detta som första inlägg förstår jag att mitt förtroende är lågt men han signade iaf idag!
Användaren Sallush var aktiv en gång på det här forumet. Ett inlägg. "Sörensen är tillbaka!"
Ingen har sett honom sen dess. Hoppas hockeygudarna är med dig.
Högt spel men har man rätt så har man lite kredd tills man har fel nästa gång.
Väldigt luddiga svar tycker jag. Som alltid med Jocke. Han är bra på att prata men värdelös på att ge riktiga svar på frågor.
Dick vill jag absolut inte ha hit. Snälla låt det inte ske.
Nja, jag tycker han är ovanligt rak för en sportchef. Och är ju djävligt tydlig med att han letar bra centrar, för att kunna peta ut någon av de nuvarande på en kant.
ciirree skrev:Det här mer eller mindre bekräftar väl att Josefson bara är aktuell om Ante inte kan fortsätta spela alternativt kommer vara borta större delen av kommande säsong:
”-Vi har bekräftat intresse för Jacob förr, både för dig och för tidningar. Det kvarstår och det pågår diskussioner. Det finns ett gemensamt intresse. Det är givetvis en del i hela situationen med Andreas Engqvist.”
Tycker jag iallafall. Som sagt, Jocke är inte den enklaste att läsa av.
Om så är fallet så är det totalt värdelöst. Släpper man LJ och Ljungh så måste en riktigt bra center in, oavsett om Ante spelar eller ej.
Jocke är ju såklart medvetet vag i sina kommentarer och det finns ju ingen som helst anledning att göra annat heller då det ju pågår mycket i kulisserna och säga för mycket kan slå tillbaka.
Apropå Ante så tänker jag mer att (oavsett kommentaren att JJ är klar) så är hans hälsa inte kopplat till en värvning av JJ. Skulle det tråkiga hända att Ante avslutar karriären i förtid så finns en beredskap för det också.
I övrigt känns det bra att det mesta tycks vara på plats och kanske då att det inväntas någon spets längre fram som en sista pusselbit.
ciirree skrev:Det här mer eller mindre bekräftar väl att Josefson bara är aktuell om Ante inte kan fortsätta spela alternativt kommer vara borta större delen av kommande säsong:
”-Vi har bekräftat intresse för Jacob förr, både för dig och för tidningar. Det kvarstår och det pågår diskussioner. Det finns ett gemensamt intresse. Det är givetvis en del i hela situationen med Andreas Engqvist.”
Tycker jag iallafall. Som sagt, Jocke är inte den enklaste att läsa av.
Om så är fallet så är det totalt värdelöst. Släpper man LJ och Ljungh så måste en riktigt bra center in, oavsett om Ante spelar eller ej.
Njae, det vore idioti att rata både Linus och Ljungh om inte Jacob är typ helt klar. Jocke försöker bara sätta berguvar i skallen på reportern. Jag tror nog mer på att Jacob är helt 100% klar och om Ante inte kan spela mer så blir Jacob vår 1:a center. Sedan jobbar man vidare för att hitta någon ny center för andra eller tredjelinan.
Förhoppningen är nog ändå att Ante kan köra på nästa år som 1:a center och Jacob blir vår 2:a center. Det är nog grundtanken. Hoppas jag.
En tanke som slår mig, som egentligen är helt oväsentlig eftersom läget är som det är, så måste jag ändå vädra den.
Om Ante hade varit helt frisk, undrar då om de hade släppt på LJ och ML för att säkra JJ.
Eller har vi valt att lägga all krut på JJ, bara för å säkra upp ifall inte AE håller?!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
JJ in hade nog skett oavsett Antes status. Om egna produkter är sugna på att återvända från NHL bör vi såklart lösa plats i truppen då det är en av våra konkurerensmässiga fördelar. Snarare hade man väl behållt LJ om man var säker på att Ante inte fixar nästa säsong. Om det slutar så illa tolkar jag det som att man vill stärka upp centersidan med ytterligare ett etablerat namn. LJ hade nog vart som klippt och skuren isåfall men pallade väl inte att invänta besked kring detta.
Kall-El skrev:Om något ljushuvud får för sig att plocka in Dick Axelsson undrar man ju lite grand om de ansvarig inte lärt sig något alls sedan Mackan Nilsson.....
Jag är också orolig över konsekvenserna om det händer.
Jag tillhör inte den grupp som blir vansinnig men jag vet att många andra blir det och därför är jag ytterst tveksam.
Kall-El skrev:Om något ljushuvud får för sig att plocka in Dick Axelsson undrar man ju lite grand om de ansvarig inte lärt sig något alls sedan Mackan Nilsson.....
Jag tillhör inte den grupp som blir vansinnig men jag vet att många andra blir det och därför är jag ytterst tveksam.
Har varit rätt anti dicken men hade nog accepterat värvningen bara för att aik inte ska få honom. Vill verkligen inte ha upp den klubben.
Kul med JJ (om det stämmer), när det gäller Dicken så tycker i alla fall jag att han definitivt skulle tillföra väldigt mycket i bland annat pp. Något som iaf jag vaknar kallsvettig mitt i natten av efter de senaste säsongerna... Ja, han är råtta, men har spelat för oss förr och gjort det bra. Han vore enligt mig välkommen tillbaka (inte hjärtligt, men ändå)
Har varit rätt anti dicken men hade nog accepterat värvningen bara för att aik inte ska få honom. Vill verkligen inte ha upp den klubben.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Även om man sätter känslorna åt sidan så passar han ju inte in på vårat sätt att spela hockey. Han är väl raka motsatsen till den spelartyp vi vill ha, så jag förstår faktiskt inte varför Jocke helt öppet bekräftar intresse.
ciirree skrev: Även om man sätter känslorna åt sidan så passar han ju inte in på vårat sätt att spela hockey. Han är väl raka motsatsen till den spelartyp vi vill ha, så jag förstår faktiskt inte varför Jocke helt öppet bekräftar intresse.
Mmh, men DIF spelar så för att det saknas skicklighet och det kan man "dölja" rätt bra med högt tempo och press.
Kan vara bra att ha fler verktyg i lådan
Det var ju inte direkt så att Växjö vred upp ett vansinnestempo, dynamik i spelet är minst lika värdefullt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree skrev: Även om man sätter känslorna åt sidan så passar han ju inte in på vårat sätt att spela hockey. Han är väl raka motsatsen till den spelartyp vi vill ha, så jag förstår faktiskt inte varför Jocke helt öppet bekräftar intresse.
Mmh, men DIF spelar så för att det saknas skicklighet och det kan man "dölja" rätt bra med högt tempo och press.
Kan vara bra att ha fler verktyg i lådan
Det var ju inte direkt så att Växjö vred upp ett vansinnestempo, dynamik i spelet är minst lika värdefullt
Det är så mycket annat också.
Attityden utanför isen, väldig dryg person. Sen om det är ett spel eller om han är så på riktigt spelar ingen roll för mig. Han passar inte Djurgården på något sätt.
Kolan skrev:Dick får nog gå igenom sina tweets om han skriver på för oss iaf! Så mycket dynga han har kastat ut sig om vår klubb.
För min del så är allt som varit historia om han kritar på! Jag lever i nuet och kan Dick tillföra DIF något som hjälper oss till framgång så är jag nöjd...