De tog sig in i vår zon.EspenK skrev:Hade varit roligare för alla med DIF i final. Skellefteå har ju svårt att ta sig in i zon.
SM-Slutspelet 2018
Re: SM-Slutspelet 2018
Otroligt tråkig final. Vi var ju verkligen det ända laget som hade haft chans mot köpsjö.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag håller med. Men samtidigt hade vi egentligen inte en chans mot Skellefteå som det visade sig.Morwin skrev:Otroligt tråkig final. Vi var ju verkligen det ända laget som hade haft chans mot köpsjö.
Hockey är så pass taktiskt och snabbt att man inte kan ändra spelstil som i fotboll beroende på motstånd.
Men visst. En frisk Ante och Burken så hade vi tagit bäst av sju och kanske gjort en spännande final.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Ser ni matcherna?Morwin skrev:Otroligt tråkig final. Vi var ju verkligen det ända laget som hade haft chans mot köpsjö.
Fattar inte hur man utan att vara berusad kan tro att DIF hade stört Växjö nu.
Det är sån otrolig klasskillnad i precis alla moment jämfört med övriga lag nu när Växjö både är motiverat och koncentrerat
Börja inte yra om 3-1 till DIF i grundserien igen, det är helt irrelevant, det här är ett helt annat spel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nä. Vi var bättre tidigare. Jag vågar påstå att vi åtminstone skulle givit Växjö en match.Lee Harvey Oswald skrev:Ser ni matcherna?Morwin skrev:Otroligt tråkig final. Vi var ju verkligen det ända laget som hade haft chans mot köpsjö.
Det är sån otrolig klasskillnad i precis alla moment jämfört med övriga lag nu när Växjö både är motiverat och koncentrerat
Börja inte yra om 3-1 till DIF i grundserien igen, det är helt irrelevant, det här är ett helt annat spel
SAIK klarar inte att störa Växjös spel i deras zon och får de komma i sina översköljande anfall så blir det som det blir.
Med det sagt så räknar jag jag inte ut Skellefte, än.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Köpsjö behöver köpa en SMFinal-stämnings-maskin som kan sjunga och hoppa och dra igång!
Dagens match är ju för helvete en serielunks-tillställning. Spridda busvisslingar och nån bondtölp som bonkar på en trumma ibland.
Det är troligtvis säsongens sista hemma-match och de sitter och käkar korv.
Dagens match är ju för helvete en serielunks-tillställning. Spridda busvisslingar och nån bondtölp som bonkar på en trumma ibland.
Det är troligtvis säsongens sista hemma-match och de sitter och käkar korv.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
15-1 i mål i den här finalserien.
TV-bolagen måste vara måttligt roade över att de här lagen hamnade i final.
TV-bolagen måste vara måttligt roade över att de här lagen hamnade i final.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Och folk undrar varför fotbollen är större än hockeyn i Sverige... klart som fan när storstadslagen ligger i topp i fotbollen och småstäderna i topp i hockeyn. Det förstår alla fotbollsligor i Europa också och satsar därför på att se till så de stora klubbarna är i toppen.
Avskaffa tre mot tre.
Håller med Wikegård. Det fanns något annat lag (DIF) som kunde ha hotat Lakers. Saiks spel håller inte mot detta Växjö. De vann alla matcherna mot saik under grundserien och har nu 3-0 i finalspelet. Utan hög snabb press och över lag hög fart får Lakers-pojkarna alldeles för mycket tid på sig att göra det de är bra på.
Hade vi räckt till om vi spelat den hockey vi lyckades få till mot saik? Nä, det tror jag inte. Vi fick det inte att stämma och saik manövrerade ut oss. Hade vi kunnat hota Växjö om vi fått spelet att stämma? Det tror jag. Vårt spel passar inte Lakers särskilt bra.
Allt är hypoteser men så är det. Jag tror vi hade gett Lakers lite mer av en fight än saik lyckas göra. Dessutom hade vi visat hur det ska låta på en läktare när det är final.
Nåväl. Imorgon tar SHL 17/18 slut och tur är väl det.
Hade vi räckt till om vi spelat den hockey vi lyckades få till mot saik? Nä, det tror jag inte. Vi fick det inte att stämma och saik manövrerade ut oss. Hade vi kunnat hota Växjö om vi fått spelet att stämma? Det tror jag. Vårt spel passar inte Lakers särskilt bra.
Allt är hypoteser men så är det. Jag tror vi hade gett Lakers lite mer av en fight än saik lyckas göra. Dessutom hade vi visat hur det ska låta på en läktare när det är final.
Nåväl. Imorgon tar SHL 17/18 slut och tur är väl det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vi har ju ett spelsätt som stör köpsjö så jo tror vi hade haft bättre chans än wannabe AIK.Lee Harvey Oswald skrev:Ser ni matcherna?Morwin skrev:Otroligt tråkig final. Vi var ju verkligen det ända laget som hade haft chans mot köpsjö.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som sagt var norrlandsgnaget ett ovärdigt finallag serien tar slut imorgon och tur är väl det så tråkig som den är
Ceterum censeo Solna esse delendam
Hoppas materialaren kommer ihåg att packa Evertssons tvångströja.Donkels-2.0 skrev:Som sagt var norrlandsgnaget ett ovärdigt finallag serien tar slut imorgon och tur är väl det så tråkig som den är
Skillnaden mellan köpxjö och oss andra är Elias P
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Växjö kan omöjligt vara lika bra nästa år efter att ha tappat Elias P. Nästa år kan vara vårat år.
Avskaffa tre mot tre.