Ingen klagar ju om vi vid hösten har en centersida med:
Ante, JJ, Vejde, McDavid och Bemström
Problemet är väl att vi är i en läskig sits där sena besked på Vejde och McDavid kan sabba rätt ordentligt. Ante kan få avsluta karriären och ska vi vara ärliga är JJ inte helt logisk som hemvändare. Är väl mycket spökar för Jocke. Sen utgår jag från att de flesta HA spelare som nämnts är breddspelare i en ev. 4:e line. Nåt annat kan inte och får inte hända. Då är HA nära.
förevigtdjurgården skrev:Tim Söderlund klar för Fisk
Helt sjukt att han väljer att gå dit.
Eeh, va?
Bättre lön, bättre lag
Synd att allt handlar om pengar idag. Men han var väl tydligen djurgårdare va?
Tydligen inte. Om det finns minsta chans att få spela i DIF skulle en riktig Djurgårdare ta den. Så är det bara. Väljer man fisk före DIF så är man ingen Djurgårdare i hjärtat.
sensei skrev:Så jävla dåligt. Kommer aldrig förlåta Jocke för det här. Springa runt och värva helt ointressanta mellanmjölksspelare från Pantern medans laget kämpar i ett slutspel. Inte sen "ha plats" för alla pusselbitar och för de som drog hela skiten i serien mot saik. Bedrövligt.
Sen hur laget verkar formas. Lycka till med att locka folk till framtida petfester med Strandberg och allt vad alla andra "pigga" smurfar kommer heta. Helt ointressant.
Avgå Jocke. Med en riktig sportchef och riktiga lojala spelare som brinner för Djurgården så kommer jag tillbaks. Tills dess - so long
De flesta känner nog att en del av hockeyhjärtat dog idag efter att ha sett videon på Ahlen. Hade varit mindre protester om vi släppt Hank som blivit en riktig mjukis.
sensei skrev:Så jävla dåligt. Kommer aldrig förlåta Jocke för det här. Springa runt och värva helt ointressanta mellanmjölksspelare från Pantern medans laget kämpar i ett slutspel. Inte sen "ha plats" för alla pusselbitar och för de som drog hela skiten i serien mot saik. Bedrövligt.
Sen hur laget verkar formas. Lycka till med att locka folk till framtida petfester med Strandberg och allt vad alla andra "pigga" smurfar kommer heta. Helt ointressant.
Avgå Jocke. Med en riktig sportchef och riktiga lojala spelare som brinner för Djurgården så kommer jag tillbaks. Tills dess - so long
De flesta känner nog att en del av hockeyhjärtat dog idag efter att ha sett videon på Ahlen. Hade varit mindre protester om vi släppt Hank som blivit en riktig mjukis.
Man kände gråten i halsen när man såg videon på Ahlén.
Tråkigt att han lämnar. Tänk alla gånger han släppte handskarna för skölden vilket ingen annan spelare skulle göra.
Vem ska ersätta Ljungh? Är det Strandberg som ska göra det?
Vem ska ersätta Lundh? Är det Manuel Ågren som ryktades till oss?
Vem ska ersätta Johansson? Han växte rejält denna säsong och kommer vara svår att ersätta.
Vem ska ersätta Ahlén? Det går inte att ersätta honom..
Jag känner mig sjukt oroad inför nästa säsong om dessa rykten med Bemström, Ågren, Oskar Lang och Olle Alsing stämmer. Vi behöver tyngre namn än så. Hoppas Josefson kommer hem, Lilja är klar och sen förhoppningsvis fler andra tyngre namn.
Nästa säsong kommer annars bli riktigt tuff.. Men det är en lång tid kvar tills den börjar vilket ger hopp.
Senast redigerad av robitzo den 2018-04-17 22:55:33, redigerad totalt 1 gånger.
robitzo skrev:
Man kände gråten i halsen när man såg videon på Ahlén.
Tråkigt att han lämnar. Tänk alla gånger han släppte handskarna för skölden vilket ingen annan spelare skulle göra.
Ja fy fan. Inte ett dugg avundsjuk på Jocke för att tvingas fatta det beslutet.
Det finns få spelare vars främsta drivkraft är hjärta för klubben.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Helt sjukt att man får flashbacks från förra året. Ante skadad, kanske kanske inte. Vem skall spela center? Urbom? Sitt still i båten osv... Deja-Vu.
För övrigt skulle det i min mening vara lämpligt med en fet 52a på klacken på första matchen om Ahlén väljer att lägga av istället för att gå någon annanstans (och nån snoris inte tar hans nummer).
Senast redigerad av Praetori den 2018-04-17 23:08:42, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Man får "Ågren" av att läsa om alla spelare som försvinner samt vad vi har på väg in....we're f_cked!
Ut
L Johansson
Ljungh
J Ericsson
Bourque
Lundh
Ahlén
Lagesson