Djurgårdens IF - Linköpings HC, 6/11 2005
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Syns man inte....Finns man inte.Stocky skrev:Man kan inte gnälla på sittplats. Folk som inte är så intresserade eller enas har tillgång till internet visste ingenting om nån stor sattsning! När det va kö för vissetering undra alla vad som hänt.
Man måste ha reklam ute på stan det SER folk, för 2 säsonger sen va det mycket reklam ute på stan samt stor DIF logga på globen vid match dag å då ökade publik siffran ganska rejält trotts ganska dåligt lag.
Det var bättre snitt det året utan NHL spelare och utan Foppas Modo som drog fullt hus 2 matcher. Inse att man inte kan snåla på sånt, man måste synas för att vara nån. :roll:
Har väl lite med medias tolkning av "hoten" som försegick att det inte kom mer barnfamiljer/sittplatser, LHC skulle ju visa hur läktarkultur skulle se ut, så jag tror det avskräckte en del.
Men kul att se att 'klacken' vart så samlad och röststark! Sånt gillas skarpt.
Bra jobbat boys & girls.
Men som sagt, under 7000 på en viktig match en söndag i Globen är lite klent, jag räknade lätt med 10.000 innan nedsläpp. Men det kommer väl. DIFs målsättning i år innan säsongen började var "aldrig under 8000" Jag vet inte hur det står till med dem siffrorna om man slår ut det på hela säsongen, men jag kan tänka mig att vi ligger på ett snitt runt 5600 - 6000 hemma.
Så i korta drag fattas det runt 2000 människor / match.
Bra jobbat boys & girls.
Men som sagt, under 7000 på en viktig match en söndag i Globen är lite klent, jag räknade lätt med 10.000 innan nedsläpp. Men det kommer väl. DIFs målsättning i år innan säsongen började var "aldrig under 8000" Jag vet inte hur det står till med dem siffrorna om man slår ut det på hela säsongen, men jag kan tänka mig att vi ligger på ett snitt runt 5600 - 6000 hemma.
- Blåränderna går aldrig ur
Vem har sagt "aldrig under 8000"? Har vi haft över 8000 iår? Ett snitt på 7000 känns inte helt omöjligt om poängen börjar trilla in och placeringen förbättras. Just nu har vi 6496 (Swehockey.se) i snitt efter 10 st hemmamatcher.Pierre_a skrev:Har väl lite med medias tolkning av "hoten" som försegick att det inte kom mer barnfamiljer/sittplatser, LHC skulle ju visa hur läktarkultur skulle se ut, så jag tror det avskräckte en del.
Bra jobbat boys & girls.
Stopp ett tag. DIF-klacken var OK denna gång, men att vi var mer högljudda? Nä inte på långa vägar. Vid rödlinjen (där jag satt) hördes LHC-klacken bättre. Dock inte så konstigt, då de var mer än dubbelt större än JK. MEN, deras ramsor är verkligen pinsamma.Blåränderna går aldrig ur skrev:Jävligt bra drag det var från klacken ...Vi överröstade Lhc`s klack hela tiden.....
lag:P
"16-guld, 16 guld...." funkar alltid!
Jag tycket att vi i klacken hade mer att ge eller i alla fall vissa.
Rimo: Det finns bilder på denna sida http://www.svenskafans.com/hockeyzon/dif/
Rimo: Det finns bilder på denna sida http://www.svenskafans.com/hockeyzon/dif/
Om det var någon som tog bilder från pubar eller läktaren får ni gärna maila dem till 08 Hockey, vi lägger upp de bilder med bra kvalité.Rimo skrev:de va ju inte jättemkt bilder på klacken..och dessutom såg man itne så mkt på dom..
det finns inte fler bilder? =)
08bilder@bredband.net