Urbom kanske har ett för högt lönekrav? Jag önskar också att Urbom blir kvar då han utvecklats en hel del trots sin ålder. Men han är ju inte värd hur mycket som helst. Vi har en budget som är lägre än många andra lag och därför måste vi spendera varje krona vi har på bästa sätt.Manijock skrev:Väljer mellan Falk och Urbom.... "Hmm vem ska vi ha, Marcus Högström eller Robin Press?".
Är det ett dåligt skämt? Allvarligt alltså, finns väl inte en kotte som vill ge nr 41 ett nytt kontrakt efter den här säsongen. Urbom å andra sidan har bara blivit bättre och bättre.
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Avskaffa tre mot tre.
Vad tror ni? Ska vi ge Reideborn chansen nästa säsong eller borde vi satsa på att få hem Mantas Armalis som ryktats till Skellefteå? Jag tycker ändå att Reideborn har gjort det bra, men jag tror definitivt att han hade gjort det mycket bättre i slutspelet om han hade fått vara en given etta hela säsongen och inte bara spelat varannan match. Det är nog viktigt för en keeper att känna sig som en given etta. Varför spelade målvakterna varannan match i grundserien när det ändå bara var Reideborn som fick stå i slutspelet? Bra onödigt om ni frågar mig.
Nästa säsong vill jag se en given etta som står hela säsongen och i ett eventuellt slutspel. Kanske att man ibland låter andrakeepern stå, men fullt fokus på en förstakeeper. Mantas Armalis hade varit grymt...
Nästa säsong vill jag se en given etta som står hela säsongen och i ett eventuellt slutspel. Kanske att man ibland låter andrakeepern stå, men fullt fokus på en förstakeeper. Mantas Armalis hade varit grymt...
Djuuuuuuu
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
För att få reda på vem som faktiskt var bäst? Och det visade sig vara Adam och då fick han stå i slutspelet.robitzo skrev:Varför spelade målvakterna varannan match i grundserien när det ändå bara var Reideborn som fick stå i slutspelet? Bra onödigt om ni frågar mig.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Värvar vi Kalsing och behåller Falk så kan Jocke dra
Ceterum censeo Solna esse delendam
Måste man ta det bokstavligen då? Behöver ju inte bli löjligt för det... Någorlunda realistisk nivå kan vi ju hålla!AlltidDIF skrev:Heter SILLY season av en anledningBuford skrev:Sören"Åååååh... Vilka jätteduktiga spelare känner jag till som spelat i DIF... *start typing* Sören, Hörnqkvist, Kronwall...ect ect"
Klart som fan inte Sören kommer, inte Krüger heller... Kan vi vara lite seriösa istället för att sitta och komponera ihop fantasilag i tråden tack!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kempe, Engqvist och brodin hade varit mysigt.EspenK skrev:Tobias Lindbergh och Mario Kempe sitter på utgående va? Kempe i förstakedja hade varit grymt.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Mumma!Morwin skrev:Kempe, Engqvist och brodin hade varit mysigt.EspenK skrev:Tobias Lindbergh och Mario Kempe sitter på utgående va? Kempe i förstakedja hade varit grymt.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Önskelista forwards:
Lilja Engqvist Palushaj*
Brodin Josefson Bergfors
Vejdemo Davidsson Ågren
Ridderwall Center** Ahlén
Hank Strandberg Bemström
* Sciencefiction
** Linuskopia eller http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19149 (man crush)
*** Gärna Possler om Vejdemo drar
**** Minst 5 centrar nästa säsong
Lilja Engqvist Palushaj*
Brodin Josefson Bergfors
Vejdemo Davidsson Ågren
Hank Strandberg Bemström
* Sciencefiction
** Linuskopia eller http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19149 (man crush)
-
Möller har kontrakt ett år till
Krüger har kontrakt ett år till
Norman har kontrakt ett år till
Sören har garanterat flera år i NHL kvar
LJ och Ljungh är klara för andra klubbar
Jensen ska vara klar i mål, så ingen till keeper än så kommer komma in
De enda rimliga av toppnamnen folk rabblat upp här är Palushaj, Josefson, förlängning av Lundh, och eventuellt Kempe. Av dessa har vi rimligtvis råd med två stycken. Tror själv att Lilja är tänkt som ersättare till Lundh, hur osexigt det än låter.
Det är ytterst osäkert om Vejdemo stannar, då han lär bli kallad till NHL. Mackan lär stanna medan Jonte lär få kontrakt men förhoppningsvis bli utlånad.
Tyvärr har vi mycket kontrakt på RW och som det ser ut idag en klen LW-uppställning. Men kanske att t ex en Palushaj kan spela LW istället för RW? Så här tror jag att en rimlig trupp kan se ut (fetstil är nyförvärv):
Palushaj-Ante-Brodin
Lilja-Josefson-Bergfors
Ågren-Strandberg-Ahlen
Lang-McD-Jonte
Hank-Bemström-Junis
Pettersson-Högga
Tom-Hultström
Urbom-Bernhardt
Alsing-Simon Johansson
Reideborn
Jensen
Lindbom
De enda rimliga av toppnamnen folk rabblat upp här är Palushaj, Josefson, förlängning av Lundh, och eventuellt Kempe. Av dessa har vi rimligtvis råd med två stycken. Tror själv att Lilja är tänkt som ersättare till Lundh, hur osexigt det än låter.
Det är ytterst osäkert om Vejdemo stannar, då han lär bli kallad till NHL. Mackan lär stanna medan Jonte lär få kontrakt men förhoppningsvis bli utlånad.
Tyvärr har vi mycket kontrakt på RW och som det ser ut idag en klen LW-uppställning. Men kanske att t ex en Palushaj kan spela LW istället för RW? Så här tror jag att en rimlig trupp kan se ut (fetstil är nyförvärv):
Palushaj-Ante-Brodin
Lilja-Josefson-Bergfors
Ågren-Strandberg-Ahlen
Lang-McD-Jonte
Hank-Bemström-Junis
Pettersson-Högga
Tom-Hultström
Urbom-Bernhardt
Alsing-Simon Johansson
Reideborn
Jensen
Lindbom
- Lee Harvey Oswald
Har dom så bråttom att få in Vejdemo så är det illa ställt, baserat på prestationen denna säsong.Skidlöparn skrev:Möller har kontrakt ett år till
Tycker inte Lukas alls tagit nästa steg, han skulle må bra av att stanna en säsong till
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Vejdemo står och stampar, precis, men det motsäger inte att de kallar över honom. De kan helt klart anse att han behöver något år på liten rink och i AHL-miljö för att ta nästa steget mot att kunna bidra i ett NHL-lag.Lee Harvey Oswald skrev:Har dom så bråttom att få in Vejdemo så är det illa ställt, baserat på prestationen denna säsong.Skidlöparn skrev:Möller har kontrakt ett år till
Tycker inte Lukas alls tagit nästa steg, han skulle må bra av att stanna en säsong till
Davidsson nummer två då?DRC skrev:Önskelista forwards:
Lilja Engqvist Palushaj*
Brodin Josefson Bergfors
Vejdemo Davidsson Ågren
Hank Strandberg Bemström
* Sciencefiction
Djuuuuuuu
-
+1Donkels-2.0 skrev:Värvar vi Olle Kalsing från Leksand så kan Jocke och hans sidekick Nyman ta pendeln till tokstan och stanna där för gott - en helt huvudlös värvning enligt min mening om den genomförs
Joakim Andersson lämnar Örebro.
En center jag gärna ser hos oss.
En center jag gärna ser hos oss.
Lär väl börja Columbus.robitzo skrev:Davidsson nummer två då?DRC skrev:Önskelista forwards:
Lilja Engqvist Palushaj*
Brodin Josefson Bergfors
Vejdemo Davidsson Ågren
Hank Strandberg Bemström
* Sciencefiction
Ber till högre makter att Jocke inte bara värvar smurfar utan även Sensei approved skägg.