SM-Slutspelet 2018
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SM-Slutspelet 2018
Falk är inte sämst, men när han spelar mer än han klarar av då blir han sämst på planen. Hade han legat runt max 12-13 min per match hade det kanske funkat bättre. Fortfarande en gåta för mig varför Urbom matchades mindre än han i många matcher.
Tack för den här säsongen DIF och alla er på forumet, ses i september.
Tack för den här säsongen DIF och alla er på forumet, ses i september.
Hm... Det var bannemig en bra förklaring, har aldrig tänkt på det sättet!minalman skrev:Ta vårt bedrövliga PP till exempel. Vi har under flera år byggt upp ett lag som skall leverera på snabbhet, skridskoåkning och mycket press. I PP står man stilla, åker litet skridskor och har själv pucken. Inte undra på att det inte går bättre när vi inte har materialet. Men Musse får skit, inte vår spelfilosofi.
Tu delad materialet för att spela snabbt har väl funnits där åtminstone i år( trots spets borta) ja i PP står man en hel del stilla, men vad är det som inte säger att man skall kunna vara rörlig med spid i anfallszon, där krävs det en hel del från tränaren att skissa fram ett PP som passar material och filosofi, Musse tänker jag inte kritisera, då jag med många inte har full syn på vad som sker bakom stängda dörrar. Samman fattat så har vi de spelare vi har och måste hitta ett PP som passar dem inte skissa på ett som kanske är helt suveränt men vi har inte materialet att genomföra det och vara tvungna att lägga enormt mycket tid på att försöka få dessa spelare att lyckas i systemet, den tid av träning kanske skulle kunna utnyttjas bättre på annat.Buford skrev:Hm... Det var bannemig en bra förklaring, har aldrig tänkt på det sättet!minalman skrev:Ta vårt bedrövliga PP till exempel. Vi har under flera år byggt upp ett lag som skall leverera på snabbhet, skridskoåkning och mycket press. I PP står man stilla, åker litet skridskor och har själv pucken. Inte undra på att det inte går bättre när vi inte har materialet. Men Musse får skit, inte vår spelfilosofi.
Slut citat: jävlar vad stolt jag är över vad de har presterat denna säsong och då menar jag alla även de som har fått en del skit här inne, tack som fan för denna underbara säsong.
Nu skulle 3e perioden börjat.....
Utveckla#10 skrev:Nu skulle 3e perioden börjat.....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Gissningsvis menar Herr #10 att Game 7 period 3 precis skulle ha startat när han skrev där det. Om vi nu hade tvingat fram en sjunde avgörande i golfbollen...Praetori skrev:Utveckla#10 skrev:Nu skulle 3e perioden börjat.....
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
För den som missat det så börjar Kommunmästerskapet i ishockey imorgon kväll.
Växjö kommun tar emot Skellefteå kommun.
Växjö kommun har satsat hårt i år. Skellefteå kommun borde stängt ned någon skola till och satsat på en vassare forwardssida.
Växjö kommun har satsat hårt i år. Skellefteå kommun borde stängt ned någon skola till och satsat på en vassare forwardssida.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:För den som missat det så börjar Kommunmästerskapet i ishockey imorgon kväll.

jepp-daniel- skrev:Gissningsvis menar Herr #10 att Game 7 period 3 precis skulle ha startat när han skrev där det. Om vi nu hade tvingat fram en sjunde avgörande i golfbollen...Praetori skrev:Utveckla#10 skrev:Nu skulle 3e perioden börjat.....
- Think if...
- Kontakt:
Tweeten fr SHL.se om ungefär samma fråga, har hela 18 likes...BOMBOM BOUCHARD skrev:För den som missat det så börjar Kommunmästerskapet i ishockey imorgon kväll.
Using Tapatalk
Precis, noone cares, säsongen är 100% över.. bryr mig inte om kattskit elr hängröv vinner.. herregud vad tråkig svensk hockey är utan DIF!Think if... skrev:Tweeten fr SHL.se om ungefär samma fråga, har hela 18 likes...BOMBOM BOUCHARD skrev:För den som missat det så börjar Kommunmästerskapet i ishockey imorgon kväll.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Fasth skadad fortfarande. Oddsen jämnar ut sig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skellefteå Kommun möter Växjö Kommun. Borgaren i mig får väl helt enkelt hålla på Växjö i det här fallet..
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Ja, fy fan, vem ska en hålla på i det här finalspektaklet.
-
- Säsongskort: Ja
Håller inte på nån i kommundopingsfinalen men tror att Växköp tar det här i 4 raka
Ceterum censeo Solna esse delendam