SM-Slutspelet 2018
Re: SM-Slutspelet 2018
Brodin bara måste få spela resten av slutspelet nu, hur långt det nu blir. En nyckel i uppryckningen och är aktiv framför mål på ett sätt som bara Ahlén kan matcha av övriga spelare. Detta bör, som i denna match, bli på bekostnad av Henke, som hur mycket man än gillar hans inställning inte får mycket att stämma nu. Hänger inte riktigt med när tempot går upp och tiden blir knapp. Bergfors måste nästan göra allt själv för att komma med i poängprotokollet.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller Henke högre än Possler igenom hela slutspelet. Tycker Possler ska nöta bänken iställetdrDIF skrev:Brodin bara måste få spela resten av slutspelet nu, hur långt det nu blir. En nyckel i uppryckningen och är aktiv framför mål på ett sätt som bara Ahlén kan matcha av övriga spelare. Detta bör, som i denna match, bli på bekostnad av Henke, som hur mycket man än gillar hans inställning inte får mycket att stämma nu. Hänger inte riktigt med när tempot går upp och tiden blir knapp. Bergfors måste nästan göra allt själv för att komma med i poängprotokollet.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja nu är det dags att börja coacha och gå för det, jag tror 95% av alla som ser varenda match håller med om detta, jag undrar dock om inte Hank gör mer nytta än Possler, det beror på lite hur matchbilden ser ut.drDIF skrev:Brodin bara måste få spela resten av slutspelet nu, hur långt det nu blir. En nyckel i uppryckningen och är aktiv framför mål på ett sätt som bara Ahlén kan matcha av övriga spelare. Detta bör, som i denna match, bli på bekostnad av Henke, som hur mycket man än gillar hans inställning inte får mycket att stämma nu. Hänger inte riktigt med när tempot går upp och tiden blir knapp. Bergfors måste nästan göra allt själv för att komma med i poängprotokollet.
Spela fult
Possler fick ju en jävla fart efter kedjebytet idagdiftobbe89 skrev:Ja nu är det dags att börja coacha och gå för det, jag tror 95% av alla som ser varenda match håller med om detta, jag undrar dock om inte Hank gör mer nytta än Possler, det beror på lite hur matchbilden ser ut.drDIF skrev:Brodin bara måste få spela resten av slutspelet nu, hur långt det nu blir. En nyckel i uppryckningen och är aktiv framför mål på ett sätt som bara Ahlén kan matcha av övriga spelare. Detta bör, som i denna match, bli på bekostnad av Henke, som hur mycket man än gillar hans inställning inte får mycket att stämma nu. Hänger inte riktigt med när tempot går upp och tiden blir knapp. Bergfors måste nästan göra allt själv för att komma med i poängprotokollet.
-
- Säsongskort: Ja
Skön seger mot smutslaget och den där Tim Söderlund vill jag aldrig se bära skölden - smutsig liten gnome!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Jag skulle inte använda de orden men sakligt sett så har jag har heller inte blivit svinkåt av det jag sett i den här semifinalen av Söderlund. Vet inte varför det snackas så mycket om honom, även om Jocke förstås automatiskt blir jätteintresserad pg a hans brist på storlek.Donkels-2.0 skrev:Skön seger mot smutslaget och den där Tim Söderlund vill jag aldrig se bära skölden - smutsig liten gnome!!!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
SM-Slutspelet 2018
Känns fel att bedöma en spelare efter så få matcher. Tim Söderlund hade varit en jättebra värvning tror jag.sensei skrev:Jag skulle inte använda de orden men sakligt sett så har jag har heller inte blivit svinkåt av det jag sett i den här semifinalen av Söderlund. Vet inte varför det snackas så mycket om honom, även om Jocke förstås automatiskt blir jätteintresserad pg a hans brist på storlek.Donkels-2.0 skrev:Skön seger mot smutslaget och den där Tim Söderlund vill jag aldrig se bära skölden - smutsig liten gnome!!!
Han har dessutom varit riktigt bra i dessa få matcher. Dessutom håller han och hela hans familj på DIF. Hoppas han spelar hos oss nästa säsong.ciirree skrev:Känns fel att bedöma en spelare efter så få matcher. Tim Söderlund hade varit en jättebra värvning tror jag.sensei skrev:Jag skulle inte använda de orden men sakligt sett så har jag har heller inte blivit svinkåt av det jag sett i den här semifinalen av Söderlund. Vet inte varför det snackas så mycket om honom, även om Jocke förstås automatiskt blir jätteintresserad pg a hans brist på storlek.Donkels-2.0 skrev:Skön seger mot smutslaget och den där Tim Söderlund vill jag aldrig se bära skölden - smutsig liten gnome!!!
Men först kan vi hata honom några dagar till.
Jupp, först hata sen (om han kommer) kramamb81 skrev:Han har dessutom varit riktigt bra i dessa få matcher. Dessutom håller han och hela hans familj på DIF. Hoppas han spelar hos oss nästa säsong.ciirree skrev:Känns fel att bedöma en spelare efter så få matcher. Tim Söderlund hade varit en jättebra värvning tror jag.sensei skrev:Jag skulle inte använda de orden men sakligt sett så har jag har heller inte blivit svinkåt av det jag sett i den här semifinalen av Söderlund. Vet inte varför det snackas så mycket om honom, även om Jocke förstås automatiskt blir jätteintresserad pg a hans brist på storlek.Donkels-2.0 skrev:Skön seger mot smutslaget och den där Tim Söderlund vill jag aldrig se bära skölden - smutsig liten gnome!!!

Minns i finalserien mot MoDo -00, dom hade Salomonsson som jag tyckte var så jävla bra (vilket var anledningen till att jag också "hatade" honom). DIF vann enkelt serien och strax efter så signar DIF honom, till min stora förtjusning och glädje

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Är han aktuell för oss eller?mb81 skrev:Han har dessutom varit riktigt bra i dessa få matcher. Dessutom håller han och hela hans familj på DIF. Hoppas han spelar hos oss nästa säsong.ciirree skrev:Känns fel att bedöma en spelare efter så få matcher. Tim Söderlund hade varit en jättebra värvning tror jag.sensei skrev:Jag skulle inte använda de orden men sakligt sett så har jag har heller inte blivit svinkåt av det jag sett i den här semifinalen av Söderlund. Vet inte varför det snackas så mycket om honom, även om Jocke förstås automatiskt blir jätteintresserad pg a hans brist på storlek.Donkels-2.0 skrev:Skön seger mot smutslaget och den där Tim Söderlund vill jag aldrig se bära skölden - smutsig liten gnome!!!
Ett långskott men inte förlängt med fejk-gnaget. Ska enligt personer på deras forum vara aktuell för oss. Känns inte som han går till Nordamerika redan nu.Örebroarn skrev:Är han aktuell för oss eller?mb81 skrev:Han har dessutom varit riktigt bra i dessa få matcher. Dessutom håller han och hela hans familj på DIF. Hoppas han spelar hos oss nästa säsong.ciirree skrev:Känns fel att bedöma en spelare efter så få matcher. Tim Söderlund hade varit en jättebra värvning tror jag.sensei skrev:Jag skulle inte använda de orden men sakligt sett så har jag har heller inte blivit svinkåt av det jag sett i den här semifinalen av Söderlund. Vet inte varför det snackas så mycket om honom, även om Jocke förstås automatiskt blir jätteintresserad pg a hans brist på storlek.Donkels-2.0 skrev:Skön seger mot smutslaget och den där Tim Söderlund vill jag aldrig se bära skölden - smutsig liten gnome!!!
-
Skönt att vi tog den här hemma, vore ju sjukt mäktigt att få en game 7 i Globen om en avgörande finalplats.
Som jag varit inne på tidigare så förlorar vi den här semifinalen på grund av att Ortio vinner målvaktskampen mot Reideborn på en total knockout.
Adam var direkt usel i andra matchen, i övrigt har han varit ok. En godkänd insats över hela semifinalen, problemet är att Ortio inte gjort ett misstag på sex matcher. De mål Adam släpper är inte nödvändigtvis tavlor, men likväl är det puckar som Ortio i de flesta fallen hade stoppat. Vi måste slita som djur för att göra mål, Skellefteå får dem lite här och där.
Dagens två största syndabockar är dock Falk i synnerhet, men även Bergfors. Falk är tragiskt dålig, finns inget mer att säga om honom. Han ska bort, långt ifrån vår förening.
Gällande Bergfors så hade vi varit med om han gjort 1-1. Han sammanfattar det väl med att det är för dåligt att missa det läget han har. Det är underkänt rakt igenom, och det är föga förvånande. Han har varit iskall hela semifinalen.
Men jag har väldigt svårt att vara bitter. Att vi kommer till match sex i en semifinal är en stor framgång, inte minst med SHLs bästa spelare skadad och Bourque borta utöver det. Säsongen i sin helhet ska hyllas ordentligt. Alla inblandade (förutom Falk) bör vara stolta.
Adam var direkt usel i andra matchen, i övrigt har han varit ok. En godkänd insats över hela semifinalen, problemet är att Ortio inte gjort ett misstag på sex matcher. De mål Adam släpper är inte nödvändigtvis tavlor, men likväl är det puckar som Ortio i de flesta fallen hade stoppat. Vi måste slita som djur för att göra mål, Skellefteå får dem lite här och där.
Dagens två största syndabockar är dock Falk i synnerhet, men även Bergfors. Falk är tragiskt dålig, finns inget mer att säga om honom. Han ska bort, långt ifrån vår förening.
Gällande Bergfors så hade vi varit med om han gjort 1-1. Han sammanfattar det väl med att det är för dåligt att missa det läget han har. Det är underkänt rakt igenom, och det är föga förvånande. Han har varit iskall hela semifinalen.
Men jag har väldigt svårt att vara bitter. Att vi kommer till match sex i en semifinal är en stor framgång, inte minst med SHLs bästa spelare skadad och Bourque borta utöver det. Säsongen i sin helhet ska hyllas ordentligt. Alla inblandade (förutom Falk) bör vara stolta.
Bra inlägg tills det där om Falk. Skäms på dig. Större Djurgårdare får du leta efter och har dessutom dubblat föredömligt som center. En framtida klassback, om än oerfaren, och det vågar jag lova.Salas skrev:Som jag varit inne på tidigare så förlorar vi den här semifinalen på grund av att Ortio vinner målvaktskampen mot Reideborn på en total knockout.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.