Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018

Inlägg av sensei »

#10 skrev:
HavrenDIF skrev:
sensei skrev:Oj nu såg man i repris från en bättre vinkel hur nära Bergfors var i sitt köksvägen-event. Fan.

Jaja, vi får väl vänta 10 år till, nu närmast så är det Strandberg som skall leda det här med sin kraftfulla forecheck och vunna närkamper. Skål!
Nog bara du som klagar på Strandberg konstant. Det som Strandberg har levererat detta slutspel är fullt godkänt. Klart bättre än Vejdemo
Strandberg har inte gjort bort sig
Fast det går inte ut på att inte göra bort sig. Det går ut på att vinna puckar. Det går ut på att mala ner motståndaren och göra dem sämre än normalt, vilket skapar ytor för våra målskyttar. Där har Strandberg 0 i bidrag, och andra måste gå inte och kompensera.

Det är helt bedrövligt att vi värvar spelare som saknar grunderna, det är rena skall-krav för fan att kunna vinna en närkamp, kunna dela ut och ta emot en tackling och också vilja göra det därute.

Men visst, han gör inte uttryckligen "bort sig" och ser ju jättepigg ut. Men vad LEDER DET till?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Ortio har tagit 30 skott
Adam 4 insläppta på 21 skott
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

#10 skrev:Roma gjorde det, Juventus gjorde det typ, nu gör DIF det...
Tack, jag behövde det skrattet. :-)

Skickat från min G8141 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev:
Praetori skrev:
Wishes skrev:
EspenK skrev:Himla tråkigt att vi ska gå ut så här efter en så bra säsong.

Det ÄR kört. Tro inget annat .

Vad kan man hoppas på inför nästa?

Jocke är ju tydlig med att vi inte kan konkurrera om spetsen.
Tappar vi Vejde, Mackan, Jonte och Fjällby så kan till och med den mest optimistiske hör inne inse att det blir tungt.

De som ryktas hit hittills är inte av den kvaliteten. Inget lag som vinner guld hur som helst.
Kan någon förklara varför Jocke har inställningen att vi inte kan konkurrera om spetsen?
För att vi inte har stålarna eller möjlighet att fixa bostäder till spelarna på samma villkor som vissa av landsortsklubbarna.

Trots att jag ogillar HV så är de ett föredöme när det gäller den ekonomiska biten. Lånade ihop till egen arena, utan kommunens bidrag och sedan byggt från det.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Och varför har vi inte stålarna? Det signaleras ju att vi har bra ekonomi.
Jämfört med landsorten så är det jävligt dyrt att ens finnas till i Stockholm om du inte visste det.

Att SAIK och Växjö kan konkurrera handlar om att de har egna arenor och låga omkostnader. En ismaskinist i Stockholm behöver högre lön än motsvarande i Norrland om han inte skall tvingas sitta med en pappmugg utanför ICA för att ha råd med hyran.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Kul att se Strandberg ta för sig. Kommer bli bra nästa säsong i fjärdekedjan. Falk är en sorglig historia, hoppas han gör sista matchen i Djurgårn oavsett hur det går idag.

Tack för den här säsongen grabbar. Var orolig för en 11/12 historia men vi har spelat riktigt underhållande. Vi ska komma ihåg att Skellefteå gick till två raka semi som de åkte ur innan de gick till sin första final. Kommer vi få behålla en del spelare och spetsa till med några toppspelare och sensei-värvningar har vi chans på guldet nästa år.
HavrenDIF

Inlägg av HavrenDIF »

Malto skrev:Jag tror fan de vänder. Det känns i hela kroppen.
Vänder vi detta springer jag 10 varv naken runt fontänen på Sergelstorg ikväll
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Fördel: nu kan man titta utan att vara nervös
Wishes

Inlägg av Wishes »

daaviid skrev:
Detblir3poäng skrev:
sensei skrev:Oj nu såg man i repris från en bättre vinkel hur nära Bergfors var i sitt köksvägen-event. Fan.

Jaja, vi får väl vänta 10 år till, nu närmast så är det Strandberg som skall leda det här med sin kraftfulla forecheck och vunna närkamper. Skål!
Ja, fy fan i helvete vad dålig han har varit i djurgårdströjan hitills, gör vissa saker som får en att tro att det hela är någon sjukt skämt.
Haha, va fan är det ni käkar för något? Jag vill ha samma skit.
Knaper, knaper...
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

En del verkar hålla uppe spritångorna.

Om vi vänder detta ska jag äta upp Reideborns plockhandske.
Som förrätt tar jag stöten. Sedan ett rejält benskydd utan kryddor till efterrätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
HavrenDIF

Inlägg av HavrenDIF »

Örebroarn skrev:Kul att se Strandberg ta för sig. Kommer bli bra nästa säsong i fjärdekedjan. Falk är en sorglig historia, hoppas han gör sista matchen i Djurgårn oavsett hur det går idag.

Tack för den här säsongen grabbar. Var orolig för en 11/12 historia men vi har spelat riktigt underhållande. Vi ska komma ihåg att Skellefteå gick till två raka semi som de åkte ur innan de gick till sin första final. Kommer vi få behålla en del spelare och spetsa till med några toppspelare och sensei-värvningar har vi chans på guldet nästa år.
Håller med, hoppas verkligen Falk gör sin sista match i DIF nånsin
EspenK

Inlägg av EspenK »

Jag vill ha några tydliga och framförallt positiva besked inom en vecka från Jocke. Det måste man ge oss supportrar så vi får lite hopp inför nästa säsong.
mb81

Inlägg av mb81 »

Strandbergs kedja har ju varit vår bästa idag.
HavrenDIF

Inlägg av HavrenDIF »

Hoppas verkligen att Skellefteå blir brutalt rövknullade i finalen, så sjukt äcklig hybris-förening
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev:Jag vill ha några tydliga och framförallt positiva besked inom en vecka från Jocke. Det måste man ge oss supportrar så vi får lite hopp inför nästa säsong.
Många verkar tro att vi ska ”bygga vidare” på årets säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

När jag nu ändå är positiv så hoppas jag på kruger och Josefsson till nästa säsong.
Skriv svar