Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018
Re: Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018
Okej, då har vi ingen timeout kvar, sedan domaren gav oss en timeout för att Urbom fick ont. Tackar.
Man får väl byta vid skada? Även om det är icing.
Skickat från min G8141 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Klockare ser också ut att komma från skellefteå. Den postern hänger nog inte heller ovanför sängen hos medelålders kvinnorminalman skrev:ofager?HavrenDIF skrev:Hurdå?minalman skrev:Postern på Tim Söderlund lär ju inte hänga i några tonårsflickors rum.
Stolt, men aldrig nöjd
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Riktigt bra period.
Matchbilden brukar svänga fram och tillbaka.
Andraperioden lär därför bli Skeälläfteåås.
Och då har vi långt till bytena.
Är aningen pessimistisk, känns som att vi nu varit klart bättre.
Och så då 0-0 på tavlan.
Ut och kör!
Vi kan aldrig vinna om vi slutar kötta.
Matchbilden brukar svänga fram och tillbaka.
Andraperioden lär därför bli Skeälläfteåås.
Och då har vi långt till bytena.
Är aningen pessimistisk, känns som att vi nu varit klart bättre.
Och så då 0-0 på tavlan.
Ut och kör!
Vi kan aldrig vinna om vi slutar kötta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Domaren tyckte vi tog för lång tid på oss.sauron skrev:Man får väl byta vid skada? Även om det är icing.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förstår inte varför det blev time-out? Visade Robban tecknet eller var det domaren som bestämde det? Det är ju hur klart och tydligt som helst att man får byta vid skada.
Ser ut som nån kastat in tänderna i truten på Klockare...Wishes skrev:Klockare ser också ut att komma från skellefteå. Den postern hänger nog inte heller ovanför sängen hos medelålders kvinnorminalman skrev:ofager?HavrenDIF skrev:Hurdå?minalman skrev:Postern på Tim Söderlund lär ju inte hänga i några tonårsflickors rum.
- Lee Harvey Oswald
Inte Klockare heller, hans uppsyn kombinerat med den dialekten ger mig yrsel, illamående och allmänna äckelkänslor, usch och bläminalman skrev:Postern på Tim Söderlund lär ju inte hänga i några tonårsflickors rum.
Annars, detta påminner tyvärr om match 2, där vi var klart piggare i period 1 utan utdelning, sedan åt Saik upp oss, svårt att se någon annan utgång här.
Slutför vi matchen med denna beslutsamhet men förlorar ändå, då kommer jag iaf vara stolt som en tupp över hur DIF tog sig samman och gjorde match av detta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Varför spelar Falk dubbelt så mycket som Hultström?
”Med all respekt för de suveräna hockeylagen Växjö och Skellefteå.captcash skrev:Det tråkiga är att vi ÄR ett bättre lag än sajk, inte mycket men vi ÄR bättre.. och definitivt MYCKET roligare och mer underhållande att titta på. Vore ju satan för hela Sveriges skull om vi åkte ut ikväll mot detta gäng!
De båda lagen tillsammans väcker inte samma engagemang och känslor som Djurgårdens IF gör för sportpubliken i hela Sverige.”
Stolt, men aldrig nöjd
Robban visade tecken för timeout.Skidlöparn skrev:Förstår inte varför det blev time-out? Visade Robban tecknet eller var det domaren som bestämde det? Det är ju hur klart och tydligt som helst att man får byta vid skada.
Känns inge bra att ha 0-0 efter denna period.
Oj så rätt du hade.EspenK skrev:Kära Djurgårdare!
Ikväll är allt annat än förlust en bragd som skall följas av ett kokande Globen som gör mos av skoter.
OM vi vinner ikväll vinner vi serien. HELT säker. Tyvärr tror jag det bli tufft ikväll. Saik behöver bara hålla sig till sin spelidé så är det lugnt för dem. Det vet de.När de fuskar med den tar vi över. Första målet är som tidigare mest viktigt för vårt lag. Har vi tålamodet ikväll? Kan vi starta disciplinerat och orka att åka skridskor?
Mitt segerrecept:
In med Brodin i första kedjan på offensiva tekningar och i pp. I övrigt Possler som har bättre fart.
Minimera Falkens speltid.
Splittra upp Juniskedjan om de inte får det att funka.
Hur som helst har grabbarna gjort en fantastisk säsong. Vår otur fortsätter tyvärr då nyckelspelarna som kunde varit tungan på vågen i ett finalspel försvann. Blir oerhört spännande att se om Jocke kan lyckas att bygga ett lag som kan klara av att ligga topp 10 innan säsongen är slut. Högre mål än så vore orimligt med tanke på de spelarförluster vi ser ut att få inför nästa säsong.
För att Falk slickar Nymans bollar. Ingen annan förklaring är tyvärr möjlig, eftersom han borde ligga på 5-6minmb81 skrev:Varför spelar Falk dubbelt så mycket som Hultström?
Det är bara byfånarna i Saik framme hos domaren.
Skickat från min G3221 via Tapatalk
Skickat från min G3221 via Tapatalk
Robban visade det, men lite subtilt i höftnivå.Skidlöparn skrev:Förstår inte varför det blev time-out? Visade Robban tecknet eller var det domaren som bestämde det? Det är ju hur klart och tydligt som helst att man får byta vid skada.
Stolt, men aldrig nöjd