HV71 - Djurgårdens IF, 29/9 2007
Jävligt starkt att inte vika ner sig idag och ta poäng mot HV trots ett minst sagt sargat självförtroende. Det trodde jag aldrig på förhand!
Detta kan innebära ett visst trendbrott och tror stenhårt på seger på tisdag. Kom ihåg att det är vår defensiv som har krånglat (vår målproduktion är helt ok) och att vi har två toppbackar på ingång. Lyckas vi ta några skalper i de kommande matcherna har vi goda chanser på att nå slutspel.
För er som tycker att våra poäng idag var ren flyt, kan jag flika in med att de tappade poängen i Modo var minst lika stort missflyt.
Det finns ingen anledning till alla dessa dystopier, men heller ingen anledning till att se allt i rosaskimmer heller. Det är bara att kämpa vidare i berg-och-dalbanan...
Detta kan innebära ett visst trendbrott och tror stenhårt på seger på tisdag. Kom ihåg att det är vår defensiv som har krånglat (vår målproduktion är helt ok) och att vi har två toppbackar på ingång. Lyckas vi ta några skalper i de kommande matcherna har vi goda chanser på att nå slutspel.
För er som tycker att våra poäng idag var ren flyt, kan jag flika in med att de tappade poängen i Modo var minst lika stort missflyt.
Det finns ingen anledning till alla dessa dystopier, men heller ingen anledning till att se allt i rosaskimmer heller. Det är bara att kämpa vidare i berg-och-dalbanan...
DIF gjorde en bra match utifrån sina resurser. Att de blev utspelade hör inte hit. Jag hoppas verkligen att Säcken fortsätter med det här bortaspelet, det kan ge många poäng. Speciellt mot sämre lag som inte lyckas manövrera ut Bremberg.
Det mest positiva idag är att vi spelar 4-4 mot HV på bortaplan och Linkan-Bäcker-Hörnqvist bara står för en assist.
Sen lite spelarkommentarer:
Axelsson - duktig idag, men han saknar det lilla sista för att verkligen blomma ut i elitserien. Lite otur ibland, men jag är tror på att han kommer att bli bättre ju längre säsongen går.
Printz- flyttar man inte på i första taget :)
Anger - jag tycker han är bra idag, men som Axelsson saknar han det lilla extra. Förhoppningsvis kommer det.
Larsson- bra idag, hoppas det håller i sig.
Ottosson - hoppas verkligen att hans målskytt håller i sig och att han är på väg mot storform.
Det mest positiva idag är att vi spelar 4-4 mot HV på bortaplan och Linkan-Bäcker-Hörnqvist bara står för en assist.
Sen lite spelarkommentarer:
Axelsson - duktig idag, men han saknar det lilla sista för att verkligen blomma ut i elitserien. Lite otur ibland, men jag är tror på att han kommer att bli bättre ju längre säsongen går.
Printz- flyttar man inte på i första taget :)
Anger - jag tycker han är bra idag, men som Axelsson saknar han det lilla extra. Förhoppningsvis kommer det.
Larsson- bra idag, hoppas det håller i sig.
Ottosson - hoppas verkligen att hans målskytt håller i sig och att han är på väg mot storform.
i
- john vs världen
Vad glad man blir
Skål för Dick Axelsson! Vilket mål han gjorde. Inte bara hans första i Elitserien, utan han såg ju till att ordna första poängen i årets tabell!
I matchen mot Färjestad gjorde han även ett par sköna skridskåkningar likt en brasse som leker samba med en fotboll. Jag njuter av att se Ölvestad kriga på isen - en anledning att se Djurgården lira. Just nu funderar jag om inte Axelsson kommer bli en sån lirare.
Är det bara jag som tycker att DIF har inlett med ganska kul hockey? De vågar gå på mål. Något som saknades förra året. Defensivt blev det ju mkt bättre i dag. Jag har njutit varenda match, även om det är bittert med "torsk".
Jag är och förblir förhoppningsfull! Seger på tisdag. Sen är det bara att hoppas på lika bra stämning som sist när Färjestad var på besök.
Återigen. Skål Dick!
I matchen mot Färjestad gjorde han även ett par sköna skridskåkningar likt en brasse som leker samba med en fotboll. Jag njuter av att se Ölvestad kriga på isen - en anledning att se Djurgården lira. Just nu funderar jag om inte Axelsson kommer bli en sån lirare.
Är det bara jag som tycker att DIF har inlett med ganska kul hockey? De vågar gå på mål. Något som saknades förra året. Defensivt blev det ju mkt bättre i dag. Jag har njutit varenda match, även om det är bittert med "torsk".
Jag är och förblir förhoppningsfull! Seger på tisdag. Sen är det bara att hoppas på lika bra stämning som sist när Färjestad var på besök.
Återigen. Skål Dick!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du, lägg ner din verksamhet omgående! Jag tycker domaren tog maximalt med utvisningar på oss.*Knirre skrev:Det enda som är bra ikväll, förutom att vi faktiskt tog en poäng, är väl kämpainsatsen, som är underbart bra.
Har sällan sett ett lag så fruktansvärt utspelat. Domaren hade kunnat ta 50 ytterligare utvisningar på oss. Men HV var ju faktiskt riktigt riktigt bra också.
Ni som vägrar i sten att kritisera Daniel Larsson, vad i helvetet har ni för icke-befintliga krav på en målvakt? Men visst, förutom hans obligatoriska 1-2 tavlor per match är han JÄVLIGT bra...Konceptet med en målvaktsjävel är väl att han ska släppa in så få mål som möjligt? Det är som att att försvara en hundrameterslöpare med resonemanget: "Okey, han presterar dåliga resultat och tider, kommer sist i varje lopp, men han är jävligt bra ändå."
Tyvärr tror jag att vi körde slut på oss ikväll. Räknar med att vi är tillbaka på förlorarspåret på tisdag. Tips: 0-7.
Håller du på DIF?
Förövrigt så är Dick Axelsson en otroligt bra spelare som vi kommer kunna dra stor nytta av i framtiden, vilken kille!
Niklas Falk bevisar återigen att han ska spela back, var vår överlägset bästa back idag!
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-09-29 20:36:59, redigerad totalt 1 gånger.
Okej, visst är det okej att vara realist, men nu får det nog fan vara nog. Ta vara på tillfället och njut av resultatet istället, sjukt illa att sitta och leta fel när vi faktiskt tar poäng BORTA mot förhandstippade SM-Vinnarna.*Knirre skrev:Det enda som är bra ikväll, förutom att vi faktiskt tog en poäng, är väl kämpainsatsen, som är underbart bra.
Har sällan sett ett lag så fruktansvärt utspelat. Domaren hade kunnat ta 50 ytterligare utvisningar på oss. Men HV var ju faktiskt riktigt riktigt bra också.
Ni som vägrar i sten att kritisera Daniel Larsson, vad i helvetet har ni för icke-befintliga krav på en målvakt? Men visst, förutom hans obligatoriska 1-2 tavlor per match är han JÄVLIGT bra...Konceptet med en målvaktsjävel är väl att han ska släppa in så få mål som möjligt? Det är som att att försvara en hundrameterslöpare med resonemanget: "Okey, han presterar dåliga resultat och tider, kommer sist i varje lopp, men han är jävligt bra ändå."
Tyvärr tror jag att vi körde slut på oss ikväll. Räknar med att vi är tillbaka på förlorarspåret på tisdag. Tips: 0-7.
Alltid Oavsett.
*Knirre skrev:Det enda som är bra ikväll, förutom att vi faktiskt tog en poäng, är väl kämpainsatsen, som är underbart bra.
Ja, DIF var utspelat, framförallt i 1:a perioden. Men en av anledningarna till att DIF fick med sig en poäng idag är p.g.a Larssons spel i målet. Hv hade nästan 40 skott på mål idag?
Jag har kritiserat Larsson, men idag är han inte förtjänt av det.
Jag antar att ditt inägg är skrivet med ironi, annars är det något som är fel, förlorarspåret, tips: 0-7!!??
Senast redigerad av Caveman den 2007-09-29 20:41:09, redigerad totalt 1 gånger.
-
Gnäll gnäll
Vad vill ni som gnäller på spelare hela tiden , var inte så avundsjuka ni behöver inte skämmas för att ni aldrig har kunnat vara med o spelat på denna nivå , för hade ni varit med i någon idrott sport så hade ni nog fattat vad som är rimligt att fixa och ej i olika situationer , skärp er och stötta spelarna istället . DETTA VAR RIKTIGT BRA GJORT AV LAGET
Re: Gnäll gnäll
Boxercanyon skrev:Vad vill ni som gnäller på spelare hela tiden , var inte så avundsjuka ni behöver inte skämmas för att ni aldrig har kunnat vara med o spelat på denna nivå , för hade ni varit med i någon idrott sport så hade ni nog fattat vad som är rimligt att fixa och ej i olika situationer , skärp er och stötta spelarna istället . DETTA VAR RIKTIGT BRA GJORT AV LAGET
Ja känns som ett steg i rätt riktning
Jämfört med borta spelet för ett år har laget inlett borta spelet lovande. Läcker dock för mycket både i försvar och mål. Tycker mittzonen måste täppas till bättre.
Tycker Anger och Big Dick är bästa forwards idag och att alla backar lyfte sig ett steg. F.ö. helt sjukt hur säcken kan spela Kjell istället för att dra ner Falk på backen från början. Dock kul att han redan börjar skolas in. Frylén, Printz avsevärt bättre idag men Timmy är bästa backen för dagen.
Larsson MÅSTE ta sista målet.
Small Dicks are history, Big Dick is here...
Tycker Anger och Big Dick är bästa forwards idag och att alla backar lyfte sig ett steg. F.ö. helt sjukt hur säcken kan spela Kjell istället för att dra ner Falk på backen från början. Dock kul att han redan börjar skolas in. Frylén, Printz avsevärt bättre idag men Timmy är bästa backen för dagen.
Larsson MÅSTE ta sista målet.
Small Dicks are history, Big Dick is here...