Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018
Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018
Inte många närkamper vi vunnit den här matchserien
Har vi varit framför mål?BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi behöver vara mer desperata framför mål.
Fyfan vad svårt vi har det. Hade vi haft enqvist på plan hade det sett annorlunda ut, inför nästa säsong så måste vi fan få ordning på vårat powerplay och få in lite mer spets.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kom igen nu. Det här är ingen omöjlighet.
Men inget snack om att det är uppförsbacke.
En rejäl sådan.
Men inget snack om att det är uppförsbacke.
En rejäl sådan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Precis! Nu är det dags att slänga vattenflaskan och låta hornen växa ut i pannan på Robban och spelarna. Och låt Musse stanna kvar i omklädningsrummet.Detblir3poäng skrev:Han har fullt upp med att dricka vattenWishes skrev:Nu vill jag se horn i pannan på Robban!!
Stolt, men aldrig nöjd
Underbart o ge bort 2 matcher (snart 3 denna matchserie...) fy fan och på hemmaplan......
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Då börjar vi tänka på nästa säsong. Absolut inget talar för att vi ska kunna göra en vändning.
Då är ordningen återställd med kamp runt 10-14 plats i tabellen. Det svider att ha ett DIF hjärta i hockey.
Engqvist kommer troligtvis att fortsätta att ha problem med hjärnskakningar.
Strandberg, Vejde och Marcus D är de kontrakterade centrarna. Ser möcke bra ut i nuläget.
Då är ordningen återställd med kamp runt 10-14 plats i tabellen. Det svider att ha ett DIF hjärta i hockey.
Engqvist kommer troligtvis att fortsätta att ha problem med hjärnskakningar.
Strandberg, Vejde och Marcus D är de kontrakterade centrarna. Ser möcke bra ut i nuläget.
Press? DIF spelar ju bakom den förlängda mållinjen. Alldeles för förutsägbara, DIF har ingen som kan bryta mönstret.
Jag vet inte riktig varför, men jag har svårt för Högströms spel, han får vattenskalle lite för ofta.
Skickat från min G3221 via Tapatalk
Jag vet inte riktig varför, men jag har svårt för Högströms spel, han får vattenskalle lite för ofta.
Skickat från min G3221 via Tapatalk
Burken - Ante - Lundh
Bergfors - Ljungh - Vejdemo
Ridderwall - LJ - Ahlen
Juniskedjan
Dom formationerna skulle ha tagit oss till en final
Ridderwall - LJ - Ahlen
Juniskedjan
Lovar att det sett bättre ut på Hovet. Så är det när vi som förening hela tiden måste söka extrainkomster...
SHL pamparna måste ju vara hur nöjda som helst. SHLS met pengastinna kommundopade lag går till final. Sedan kommer ju Växjö slå saik i fyra raka.
SHL pamparna måste ju vara hur nöjda som helst. SHLS met pengastinna kommundopade lag går till final. Sedan kommer ju Växjö slå saik i fyra raka.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Åjo, men helt klart så behöver vi gå ännu hårdare mot mål i sista.BigJ skrev:Har vi varit framför mål?BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi behöver vara mer desperata framför mål.
Med tanke på hur detta lag presterat i slutspel så är kanske 0-1 ett bra resultat inför sista?
Hur ofta har vi hanterat en ledning på ett bra sätt?
Full fart framåt. Ställ dem på hälarna. Tryck in kvitteringen och fortsätt skölja över dem.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Du kommer se att dessa jävla råttor kommer vinna SM-guldEspenK skrev:Lovar att det sett bättre ut på Hovet. Så är det när vi som förening hela tiden måste söka extrainkomster...
Klart att det påverkar att två av våra spetsspelare försvann.HavrenDIF skrev:Burken - Ante - Lundh
Ridderwall - LJ - Ahlen
Juniskedjan
20 min kvar av säsongen ? Var elaka, ge järnet, gå all in, mosa på. Reta upp alla.
Oavsett resultat lämna isen med huvudet och pulsen högt
Kämpa djurgården
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Oavsett resultat lämna isen med huvudet och pulsen högt
Kämpa djurgården
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det var tydligen viktigare att få in några kronor i kvällens match än att försöka få till ytterligare en fullsatt match hemma. Vi vet ju alla hur bra laget spelar och hur ofta matcherna vinns i Globen.EspenK skrev:Lovar att det sett bättre ut på Hovet. Så är det när vi som förening hela tiden måste söka extrainkomster...