Semifinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 7/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 7/4-2018

Inlägg av minalman »

Ölpaus nu. Vi ses på måndag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Väl genomförd match.
Nu har vi nycklarna till SAIK. Skellefteå är ruggigt bra, det skall tillstås.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Hade vi spelat såhär och torskat hade jag varit återigen förbannad, bara tur att vårat försvar var ganska bra och att aik var ännu sämre. Ses på Globen!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Syntes tidigt att de kommit till Hovet för att grisa sig till segern.
De stängde mittzon värre än khk.
De hade säkert lyckats ifall de fått första målet.
Men extra skönt att vinna och knäcka deras tråkiga taktik. Och inget snack om att pendeln har vänt för detta tokhyllade gnagetlag. De backar alltså numera hem för att vinna. De gjorde de aldrig förr om åren.

Blir spännande att se vilken matchbild det blir nästa fight. De lär ju knappast backa hem så här mycket för att stänga mitten.
Tror de kommer komma ut och försöka ta tag i det istället.

Känner mig mest lättad ikväll. Trodde vi var på väg mot ett praktfiasko.
Nu funderar jag mest på hur fan det ska gå till för att vi ska vinna borta.
Jag kokar ned det till marginaler. Gör första målet, få dem att börja fundera.....

Men nej....hittar inget bra slut. De får bara energi och har alltid medlut i den där jävla ishallen. Vi får nog nöja oss med en extra hemmamatch. Alltid något.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK

Inlägg av EspenK »

Inget av de här lagen har nåt att hämta mot Real Växjö. Ingen idé att tänka på det nu. Nu hoppas vi bara på nästa match, och nästa, och nästa.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Undrar om vi inte hittade nyckeln i dag. Gediget och hårt arbete med få misstag i egen zon. #81, 47, 52 men också 17 visar tydligt vad det är som gäller.

...och finns det ngt sätt överhuvudtaget att kunna behålla Lagesson till kommande säsonger så måste det göras.
Using Tapatalk
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Kändes som att vi kanske lyckades ta oss in under skinnet på de små liven idag.

Första perioden är verkligen inte mycket att hänga i någon sorts julgran, men det kanske också är den berömda nyckeln; dålig förstaperiod - seger?
25/4-2025
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

kh31d4r skrev:Inte lätt att räkna till 5 när man har 6 fingrar på varje hand...
Exakt så! Det är inte lätt att hålla kollen när fingrarna ställer till det!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Magnutz skrev:
Hahahaaa... Men det blir grymma ackord på banjon!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Slutspelshockey i SHL är fan föredömlig underhållning, speciellt när det är klubbar som Djurgården och Skellefteå som bjuder upp.

Jag vet att folk här inne inte inte gillar Jimmie Ericsson men jag måste tyvärr kapitulera för revansch-historien i hans säsong.

SHL behöver den typen av profiler. Han blir lika svart i synen som Sundin när det verkligen gäller och spelar hockey som en 28-åring istället för en 38-åring.

På samma sätt som jag fick respekt för J och K.Jönsson på deras ålders höst och Joel Lundqvist så kan jag inte förmå mig att tycka illa om en hockeyprofil som Jimmie.

Men där är det är hockeyfantasten i mig som talar snarare än Djurgårdaren.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

Buford skrev:
Magnutz skrev:
Hahahaaa... Men det blir grymma ackord på banjon!
hahaha :D
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Praetori skrev:Slutspelshockey i SHL är fan föredömlig underhållning, speciellt när det är klubbar som Djurgården och Skellefteå som bjuder upp.

Jag vet att folk här inne inte inte gillar Jimmie Ericsson men jag måste tyvärr kapitulera för revansch-historien i hans säsong.

SHL behöver den typen av profiler. Han blir lika svart i synen som Sundin när det verkligen gäller och spelar hockey som en 28-åring istället för en 38-åring.

På samma sätt som jag fick respekt för J och K.Jönsson på deras ålders höst och Joel Lundqvist så kan jag inte förmå mig att tycka illa om en hockeyprofil som Jimmie.

Att ens jämföra den överskattade gnällspiken Jimmie med bröderna Jönsson och Sundin är ett skämt. Jag bokstavligt talat hatar honom, skulle aldrig vilja se han i DIF.
Praetori

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev:
Praetori skrev:Slutspelshockey i SHL är fan föredömlig underhållning, speciellt när det är klubbar som Djurgården och Skellefteå som bjuder upp.

Att ens jämföra den överskattade gnällspiken Jimmie med bröderna Jönsson och Sundin är ett skämt. Jag bokstavligt talat hatar honom, skulle aldrig vilja se han i DIF.
Skulle aldrig vilja se honom i DIF heller. Det är inte det jag säger.
Han är Vita Hästen och SSK i blodet.

Men rent hockeymässigt finns det ett driv för yngre generationer att inspireras av.

Det är ingen i HV som skulle velat se Ölvestad i deras lag heller men den typen av spelare sätter prägel på Svensk Hockey.

Manijock

Inlägg av Manijock »

Bättre match defensivt än tidigare. Tycker inte Saik testade oss heller. Adam hölls sysslolös stora stunder och bör ha hållit nollan. Billigt ingripande återigen vilket skickar skakiga signaler till övriga. I övrigt presterade mina hackkycklingar mycket bättre. Falk och Hank såg ruskigt taggade ut och utförde det mesta väl. Bäst på isen var i övrigt Ljungh, Johansson och framförallt Högström. Jisses vad dominant han var. Min främsta personliga favorit i Tom Nilsson är jag även extremt svag för. Vilken gud i egen zon.

Helt plötsligt skapade vi oss åtminstone en bråkdels chans att vända detta. Även om jag är övertygad om att det är ett helt annat Saik vi kommer möta imorgon. Framförallt så kommer SHLs bästa målvakt tillbaka. Kul med en sista hemmamatch till åtminstone. Krigar gubbarna såhär så förtjänar de ändå all hyll.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Manijock skrev:Bättre match defensivt än tidigare. Tycker inte Saik testade oss heller. Adam hölls sysslolös stora stunder och bör ha hållit nollan. Billigt ingripande återigen vilket skickar skakiga signaler till övriga. I övrigt presterade mina hackkycklingar mycket bättre. Falk och Hank såg ruskigt taggade ut och utförde det mesta väl. Bäst på isen var i övrigt Ljungh, Johansson och framförallt Högström. Jisses vad dominant han var. Min främsta personliga favorit i Tom Nilsson är jag även extremt svag för. Vilken gud i egen zon.

Helt plötsligt skapade vi oss åtminstone en bråkdels chans att vända detta. Även om jag är övertygad om att det är ett helt annat Saik vi kommer möta imorgon. Framförallt så kommer SHLs bästa målvakt tillbaka. Kul med en sista hemmamatch till åtminstone. Krigar gubbarna såhär så förtjänar de ändå all hyll.
Var det inte en styrning och riktningsförändring någon meter framför mål vilket gjorde det väldigt svårt för Adam? Tycker det varit den stora skillnaden mellan oss och Skellefteå. Vi har inte tagit oss in samma sätt framför kassen och ställt till det medan dom har varit i vägen för att skymma och styra. Väldigt många av deras mål har ju kommit till på grund av riktningsförändringar, från våra egna och deras klubbor.
Skriv svar