Kolla mina poster i S1 Matchtråd.Lee Harvey Oswald skrev:Någon som runkar till gamla SHL stats?
Hur många gånger har ett 0-2 underläge i matcher vänts?
SM-Slutspelet 2018
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SM-Slutspelet 2018
DIF!
Säsongens största vinnare i SHL är Adam Reideborn. Han sitter säkert på en topplön just nu efter att hans kontrakt förlängdes när han var som bäst. Nu sitter vi fast med honom i två säsonger till, det är faktiskt riktigt tragiskt. Jag trodde verkligen att han hade lämnat Modo-tiden bakom sig, men semifinal 1 och 2 visar tydligt att så inte är fallet. Han är samma förlorare som han alltid har varit, och så länge som han är vår förstemålvakt kommer vi att fortsätta vara cementerade som en förlorarklubb.
Man vill verkligen tycka om honom, men hans psyke håller tyvärr inte. Är man sämst när det gäller varje säsong så finns det dessvärre ingen större framtid. Man vinner inga guld mot Örebro i oktober.
Jag räknar med att Joachim Eriksson står framöver. Våra chanser att vända den här serien är väl typ 5%, men står Adam så är den siffran 0% istället. Bara att hoppas att Robban fattar samma beslut. Oerhört trist att säsongen ska sluta så här.
Man vill verkligen tycka om honom, men hans psyke håller tyvärr inte. Är man sämst när det gäller varje säsong så finns det dessvärre ingen större framtid. Man vinner inga guld mot Örebro i oktober.
Jag räknar med att Joachim Eriksson står framöver. Våra chanser att vända den här serien är väl typ 5%, men står Adam så är den siffran 0% istället. Bara att hoppas att Robban fattar samma beslut. Oerhört trist att säsongen ska sluta så här.
Håller tyvärr med. Inte en slump direkt att man år efter år presterar dåligt när dom viktigaste matcherna skall spelas.Salas skrev:Säsongens största vinnare i SHL är Adam Reideborn. Han sitter säkert på en topplön just nu efter att hans kontrakt förlängdes när han var som bäst. Nu sitter vi fast med honom i två säsonger till, det är faktiskt riktigt tragiskt. Jag trodde verkligen att han hade lämnat Modo-tiden bakom sig, men semifinal 1 och 2 visar tydligt att så inte är fallet. Han är samma förlorare som han alltid har varit, och så länge som han är vår förstemålvakt kommer vi att fortsätta vara cementerade som en förlorarklubb.
En riktig looser-mentalitet
Matcherna när vi tog klivet upp till SHL var väl rätt viktiga?dirshen skrev:Håller tyvärr med. Inte en slump direkt att man år efter år presterar dåligt när dom viktigaste matcherna skall spelas.Salas skrev:Säsongens största vinnare i SHL är Adam Reideborn. Han sitter säkert på en topplön just nu efter att hans kontrakt förlängdes när han var som bäst. Nu sitter vi fast med honom i två säsonger till, det är faktiskt riktigt tragiskt. Jag trodde verkligen att han hade lämnat Modo-tiden bakom sig, men semifinal 1 och 2 visar tydligt att så inte är fallet. Han är samma förlorare som han alltid har varit, och så länge som han är vår förstemålvakt kommer vi att fortsätta vara cementerade som en förlorarklubb.
- Lee Harvey Oswald
Lee Harvey Oswald skrev:Donkels-2.0 skrev:Bra, då ska jag påminna dig när det är dags för operationenLee Harvey Oswald skrev:Mmh, vore helmysigt.Daniel942 skrev:Besvikelsen från igår har lagt sig. Tror vi vinner 4 raka nu.
Men den chansen är ungefär lika stor som att jag kommer genomgå en könskorrigering.
Hahaaa![]()
Do That
Det är ganska långa väntetider dock
Aah, jag slapp ta mig igenom detta iaf.
Tack DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Han är ju en bidragande orsak till att vi bytte serie med gnägget 2014 och inte harvar i Nobelhallen och liknande råttbon,dirshen skrev:Håller tyvärr med. Inte en slump direkt att man år efter år presterar dåligt när dom viktigaste matcherna skall spelas.Salas skrev:Säsongens största vinnare i SHL är Adam Reideborn. Han sitter säkert på en topplön just nu efter att hans kontrakt förlängdes när han var som bäst. Nu sitter vi fast med honom i två säsonger till, det är faktiskt riktigt tragiskt. Jag trodde verkligen att han hade lämnat Modo-tiden bakom sig, men semifinal 1 och 2 visar tydligt att så inte är fallet. Han är samma förlorare som han alltid har varit, och så länge som han är vår förstemålvakt kommer vi att fortsätta vara cementerade som en förlorarklubb.
Absolut, men det finns betydligt fler exempel där han ej pallat för pressen.Puckey skrev:Matcherna när vi tog klivet upp till SHL var väl rätt viktiga?dirshen skrev:Håller tyvärr med. Inte en slump direkt att man år efter år presterar dåligt när dom viktigaste matcherna skall spelas.Salas skrev:Säsongens största vinnare i SHL är Adam Reideborn. Han sitter säkert på en topplön just nu efter att hans kontrakt förlängdes när han var som bäst. Nu sitter vi fast med honom i två säsonger till, det är faktiskt riktigt tragiskt. Jag trodde verkligen att han hade lämnat Modo-tiden bakom sig, men semifinal 1 och 2 visar tydligt att så inte är fallet. Han är samma förlorare som han alltid har varit, och så länge som han är vår förstemålvakt kommer vi att fortsätta vara cementerade som en förlorarklubb.
Helt oroligt hur Jocke inte kunde få stå idag, men kan ju vara så att han har någon skavank.
Han var ok i den serien inte mer. Förstår inte denna helgonstatus Adam verkar ha hos vissa.#10 skrev:Han är ju en bidragande orsak till att vi bytte serie med gnägget 2014 och inte harvar i Nobelhallen och liknande råttbon,dirshen skrev:Håller tyvärr med. Inte en slump direkt att man år efter år presterar dåligt när dom viktigaste matcherna skall spelas.Salas skrev:Säsongens största vinnare i SHL är Adam Reideborn. Han sitter säkert på en topplön just nu efter att hans kontrakt förlängdes när han var som bäst. Nu sitter vi fast med honom i två säsonger till, det är faktiskt riktigt tragiskt. Jag trodde verkligen att han hade lämnat Modo-tiden bakom sig, men semifinal 1 och 2 visar tydligt att så inte är fallet. Han är samma förlorare som han alltid har varit, och så länge som han är vår förstemålvakt kommer vi att fortsätta vara cementerade som en förlorarklubb.
Wrong one - Andrén out
Långt ifrån, men jag börjar surna till ordentligt över hur folk verkar vilja arkebusera halva laget som fram till de senaste två matcherna stått för en riktig bragdsäsong. Vi är för fan i semi mot Skellefteå, som har råd att stoppa spelare som Holloway i en andralina, med ett lag som var bottentippat redan innan vi tappade Ante och Bourque.KnoxBlue skrev:Han var ok i den serien inte mer. Förstår inte denna helgonstatus Adam verkar ha hos vissa.#10 skrev:Han är ju en bidragande orsak till att vi bytte serie med gnägget 2014 och inte harvar i Nobelhallen och liknande råttbon,dirshen skrev:Håller tyvärr med. Inte en slump direkt att man år efter år presterar dåligt när dom viktigaste matcherna skall spelas.Salas skrev:Säsongens största vinnare i SHL är Adam Reideborn. Han sitter säkert på en topplön just nu efter att hans kontrakt förlängdes när han var som bäst. Nu sitter vi fast med honom i två säsonger till, det är faktiskt riktigt tragiskt. Jag trodde verkligen att han hade lämnat Modo-tiden bakom sig, men semifinal 1 och 2 visar tydligt att så inte är fallet. Han är samma förlorare som han alltid har varit, och så länge som han är vår förstemålvakt kommer vi att fortsätta vara cementerade som en förlorarklubb.
-
1. När ska Jocke få chansen om inte nu?
2. Bänka Falk, han är rent ut sagt usel.
3. Bryt upp Bergfors-kedjan, stora besvikelsen i slutspelet helt klart.
4. Hade inte gjort mig nåt att ge Hultström en rejäl hurring, passar det inte att jobba hem och spela defensivt så kan man lika gärna sitta kvar på bänk.
5. Juniskedjan är sköna grabbar men ack så oslipade defensivt, våran klart största säkerhetsrisk bakåt var när de tsm med Falk o Hultström var inne.
4. Hade inte gjort mig nåt att ge Hultström en rejäl hurring, passar det inte att jobba hem och spela defensivt så kan man lika gärna sitta kvar på bänk.
5. Juniskedjan är sköna grabbar men ack så oslipade defensivt, våran klart största säkerhetsrisk bakåt var när de tsm med Falk o Hultström var inne.
- Lee Harvey Oswald
Den här tiden på säsongen är såna där listor på allt som inte fungerar rätt talande för varför DIF inte kommer spela en SM-final 2018.AlltidoavsettDIF skrev:1. När ska Jocke få chansen om inte nu?
Dit tar sig bara lag som kommit in i "andra andningen", som kör på med fungerande system samtidigt som det växlas upp ett snäpp i skärpa, fokus och vinnarskalle
DIF är sämre på alla punkter i slutspelet jämfört med grundserien
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Han har absolut ingen helgonförklaring hos mig iaf.KnoxBlue skrev:Han var ok i den serien inte mer. Förstår inte denna helgonstatus Adam verkar ha hos vissa.#10 skrev:Han är ju en bidragande orsak till att vi bytte serie med gnägget 2014 och inte harvar i Nobelhallen och liknande råttbon,dirshen skrev:Håller tyvärr med. Inte en slump direkt att man år efter år presterar dåligt när dom viktigaste matcherna skall spelas.Salas skrev:Säsongens största vinnare i SHL är Adam Reideborn. Han sitter säkert på en topplön just nu efter att hans kontrakt förlängdes när han var som bäst. Nu sitter vi fast med honom i två säsonger till, det är faktiskt riktigt tragiskt. Jag trodde verkligen att han hade lämnat Modo-tiden bakom sig, men semifinal 1 och 2 visar tydligt att så inte är fallet. Han är samma förlorare som han alltid har varit, och så länge som han är vår förstemålvakt kommer vi att fortsätta vara cementerade som en förlorarklubb.
Ge brodin chansen nu för fan!
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det som oroar mig är väl inte att det står 0-2 I matcher, det går att vända, utan hur laget spelar just nu! Tendensen talar inte för att vi "vänder på skutan". Hoppas jag har fel och grabbarna bevisar det!
- Hepsnastian
Hoppas lite på Balboa effekten. Tar stryk i några ronder för att sen komma tillbaka och vinna allt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Delägare