Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Kan ju erkänna att jag sågade Ericsson rejält förra året, men han visat stor lojalitet mot DIF, och varit absolut bäst bland backarna inledningsvis. Mycket bra start, och jag hoppas det fortsätter såhär för honom. :)
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Sidney Crosby skrev:Kan ju erkänna att jag sågade Ericsson rejält förra året, men han visat stor lojalitet mot DIF, och varit absolut bäst bland backarna inledningsvis. Mycket bra start, och jag hoppas det fortsätter såhär för honom. :)
Jag håller med till 100%, tur att vi inte bröt kontraktet med honom.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

För övrigt tycker jag att det är helt okej att vi inte får Tjärnqvist. Det sista vi behöver är en back med skadeproblem. Även om han är på bättringsvägen så känns det jäkligt riskabelt, ekonomiskt, att ta in honom i truppen. Nej, jag är grymt nöjd med värvningen av Ossi Väänänen. Har sett honom lira och han är väldigt stabil. Spelar enkelt, fysiskt och ibland grinigt samtidigt som han kan lägga en avgörande pass eller göra en bra dragning. Känns nu ännu bättre att vi snodde honom från LHC nu när dom har större backproblem än dom själva räknat med. :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Rocker skrev:För övrigt tycker jag att det är helt okej att vi inte får Tjärnqvist. Det sista vi behöver är en back med skadeproblem. Även om han är på bättringsvägen så känns det jäkligt riskabelt, ekonomiskt, att ta in honom i truppen. Nej, jag är grymt nöjd med värvningen av Ossi Väänänen. Har sett honom lira och han är väldigt stabil. Spelar enkelt, fysiskt och ibland grinigt samtidigt som han kan lägga en avgörande pass eller göra en bra dragning. Känns nu ännu bättre att vi snodde honom från LHC nu när dom har större backproblem än dom själva räknat med. :D
Bara för att vi inte har lyckats så bra med värvningarna tidigare så bli man skitglad nu när man får en spelare :D Han är dessutom bättre än flera av de vi försökte värva innan.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tänkbar värvning om Larsson skulle fortsätta svikta.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e893562.ab
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

jensa öhling skrev:Tänkbar värvning om Larsson skulle fortsätta svikta.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e893562.ab
Vi har inte ekonomin till att ta in ännu en spelare. Så det blir ingen mer värvning, oavsett hur det går.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Återigen har man satt sig i skiten pga. dåliga värvningar.. (Läs Frylén)
Bild
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Om det verkligen skulle skita sig med vår målvaktssituation finns det väl någon finansiär som kan kliva in? Vet ju att det finns ett flertal stenrika djurgårdare, liksom.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Rocker skrev:För övrigt tycker jag att det är helt okej att vi inte får Tjärnqvist. Det sista vi behöver är en back med skadeproblem. Även om han är på bättringsvägen så känns det jäkligt riskabelt, ekonomiskt, att ta in honom i truppen. Nej, jag är grymt nöjd med värvningen av Ossi Väänänen. Har sett honom lira och han är väldigt stabil. Spelar enkelt, fysiskt och ibland grinigt samtidigt som han kan lägga en avgörande pass eller göra en bra dragning. Känns nu ännu bättre att vi snodde honom från LHC nu när dom har större backproblem än dom själva räknat med. :D
Jag är ambivalent. Tror Tjärna skulle bli ett rejält lyft även om han inte är 100%, alla vet hans kvalitéer. Han har också sagt upprepade gånger att det bara är DIF som gäller (inte "det blir DIF om de kan hosta upp rejält med kosing") och vill spela för oss om det nu blir ES. Då tycker jag det vore idiotiskt att, om han erbjuder sig, tacka nej med hänvisning till vår nuvarande backbesättning och skicka honom i armarna på LHC. Är Tjärna tillgänglig så ta in honom.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Larsson får ta mycket skit efter dem två inledande omgångarna, visst han har inte varit 100%. Men hur lätt är det att stå i mål när du inte har ett försvar som kan hjälpa dej, var finns tryggheten, nu blir Larson osäker och försvaret blir än mer osäkert.

DIF hade självklart behövt spelare som Ossi & Jiri från start, då det inte går att underskatta hur viktigt det är med ett fungerande försvar.

Om jag själv ska dela ut spelarkritik så är det som vanligt dom äldre och mer rutinerade spelarna som sviker.

Värvningarna av Frylén & Anger förstår inte jag, dem två får gärna överbevisa mej.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Therocket1 skrev:Återigen har man satt sig i skiten pga. dåliga värvningar.. (Läs Frylén)

Det finns ett talesätt som säger att man får rätta munnen efter matsäcken
Man går ju inte och köper något som man inte har råd med..

Eller hur ??
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

hardrocker35 skrev:
Therocket1 skrev:Återigen har man satt sig i skiten pga. dåliga värvningar.. (Läs Frylén)

Eller hur ??
Istället för att värva Frylén och Anger kunde vi ha satsat på en riktigt vass forward, eller en tvåvägscenter av klass. Och fyllt deras platser med junisar, som gör ett minst lika bra jobb.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Emil svelander skrev:
hardrocker35 skrev:

Eller hur ??
Istället för att värva Frylén och Anger kunde vi ha satsat på en riktigt vass forward, eller en tvåvägscenter av klass. Och fyllt deras platser med junisar, som gör ett minst lika bra jobb.
Okej att Frylén är skit men Anger har inte gjort bort sig!
Plus hans hjärta för klubben
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kom fan inte och gnäll på Anger.Han har visat att hans hjärta hör till Djurgården och har dessutom en av våra bästa spelare så här lång enligt mig. Han har bara haft otur när de väl gäller att sätta chanserna. Frylén har blivit en riktig flopp däremot. Klart Djurgårdens sämsta spelare så här långt.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jockmaniac skrev:Kom fan inte och gnäll på Anger.Han har visat att hans hjärta hör till Djurgården och har dessutom en av våra bästa spelare så här lång enligt mig. Han har bara haft otur när de väl gäller att sätta chanserna. Frylén har blivit en riktig flopp däremot. Klart Djurgårdens sämsta spelare så här långt.

Beror på hur man ser på sin hockey, i matchen mot Fbk så tycker jag att Anger var helt kass (det var det många som var, bl.a Otto) Men som sagt han får gärna överbevisa mej.
Skriv svar