Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018

Inlägg av Djurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Lite smågulligt att några tror att vi ska kunna vända på matchbilden?

De dominerade ju extremt mer i andra än vad vi gjorde i första.
De kommer bara fortsätta mala i tredje.

Som någon skrev.
Små blyga skolpojkar mot fullvuxna rejäla män.

Fan vad blöta i skallen vi verkar vara så fort ett annat lag gasar på.

Vi ser trötta ut.
Helt enig. Skellefteå känns både starkare och skickligare i alla moment. Vi jobbar på så gott vi kan men kommer ingenstans egentligen.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:
Praetori skrev:
daaviid skrev:Jag tror banne mig att Ortio skulle kunna lägga plocken i målområdet, sätta sig i båset och titta på matchen. Han skulle ändå rädda alla puckar.
Nja. En Sån där pingvin man har på hockeyskolan när ungarna skall lära sig åka hade nog krävts. Vi skjuter allting mitt i eller över. Bra av SAIK att inte ge våra grabbar tid att sikta men något jävla kvalitetsavslut tycker man att våra forwards skulle kunna få på.

För övrigt bör vi beslagta Axels Tivolis TV-spel så ADD kedjan kan steppa upp i kvarvarande matcher.

Högga samlar puckar för varje vinst. Vi har 4/12.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Axel Tivolis Tv-spel? Stoppa upp? Är det ett stolpiller modell större? 8)

Edit: läste jag så jäkla fel eller editerade du din lurifax?
Ninja-edit 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Spela Falk 10-12min sista så blir nog detta bra.

Låt även Vejdemo få snurra runt kanterna och bli överkörd vartannat byte.

Alla till Tele2 på söndag.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev:
#10 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
#10 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Bajskorv, klart bästa perioden i slutspelet, sett till motståndet .....men bara 0-0 :(
Alla fattar nog att vi inte kan checka så här i 60min, vi hade behövt minst 2-0 att gå på
Det är nog jobbigare att försvara våran check än att checka.
Ok, det syntes....inte riktigt i per.2, vi såg snarare ut att ha kört slut på oss själva.

Njaa, vi saknar lite spets för slutspel.
DIF bränner/Ortio räddar frilägen, Saik sätter sitt
Är du så dum att du tror på det i per 2 i match 2 efter 1 veckas vila?
Tänker inte uttala mig om vem som är dum och inte

Jag var rädd att vår energislösande powerhockey utan utdelning i per.1 skulle komma att straffa sig.
Facit kom i per. 2, helt överkörda och rent flyt att denna match fortfarande lever
Men vi har spelat exakt samma energislösande hockey hela året, ska vi börja med styrspel helt plötsligt?
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

DIFtomppa skrev:Spela Falk 10-12min sista så blir nog detta bra.

Låt även Vejdemo få snurra runt kanterna och bli överkörd vartannat byte.

Alla till Tele2 på söndag.
Med fans som du behöver motståndarna inga egna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
daaviid

Inlägg av daaviid »

Praetori skrev:
daaviid skrev:
Praetori skrev:
daaviid skrev:Jag tror banne mig att Ortio skulle kunna lägga plocken i målområdet, sätta sig i båset och titta på matchen. Han skulle ändå rädda alla puckar.
Nja. En Sån där pingvin man har på hockeyskolan när ungarna skall lära sig åka hade nog krävts. Vi skjuter allting mitt i eller över. Bra av SAIK att inte ge våra grabbar tid att sikta men något jävla kvalitetsavslut tycker man att våra forwards skulle kunna få på.

För övrigt bör vi beslagta Axels Tivolis TV-spel så ADD kedjan kan steppa upp i kvarvarande matcher.

Högga samlar puckar för varje vinst. Vi har 4/12.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Axel Tivolis Tv-spel? Stoppa upp? Är det ett stolpiller modell större? 8)

Edit: läste jag så jäkla fel eller editerade du din lurifax?
Ninja-edit 8)
Snyggt. :lol:

Hoppas att spelarna kan Ninja-editera resultatet nu i tredje.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tyvärr saknas det som efterlyses mest helt idag också. Vi ger bort det på ren underkastelse och snällhet så här långt. Kör över nån jävel nu och tryck in både Ortio och puck i mål om det så krävs.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Puckey

Inlägg av Puckey »

DIFtomppa skrev:En som har tappat formen helt i slutspelet är nog Marcus Davidsson, sjukt vad dålig han varit speciellt i semifinalen.

Känns inget bra detta. Känns som att säsongen kommer sluta idag.
Ja, det är fan inte klokt att en 19 årig kille spelar så här jävla uselt mot ett kvalitetslöst lag som Skellefteå. Finns det fler vi kan slänga under bussen nu när säsongen är över eftersom vi ligger under med ett mål i match två? Enligt vissa är visst nästa säsong också körd, deppigt! :roll:

rikkard

Inlägg av rikkard »

Vi var bättre i förra, men de vann. Hoppas att det blir vi som får med oss en orättvis seger idag.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Lite smågulligt att några tror att vi ska kunna vända på matchbilden?

De dominerade ju extremt mer i andra än vad vi gjorde i första.
De kommer bara fortsätta mala i tredje.

Som någon skrev.
Små blyga skolpojkar mot fullvuxna rejäla män.

Fan vad blöta i skallen vi verkar vara så fort ett annat lag gasar på.

Vi ser trötta ut.
Ja, eller hur.
Men DIF är ju lite gulliga, vi är snälla justa sportsliga mjukisar.
Sedan saknas lite skills också....så klart
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Jag kan iofs förstå att CMore pratar mer om saik än om oss i kväll. Vi gör ingen minnesvärd figur så här långt.
Fast det är rätt roligt att alla inom media hypar Skellefteås bredd, skills och spets när det väl blir dags men innan serien började så skulle tydligen Djurgården vara den stora favoriten. Att vi har ett gäng underdogs som slagits ur underläge från tippad 12e-plats hela vägen upp till Semi och som inte har en enda landslagsspelare eller stjärna på isen mot en hel Tre Kronor kedja verkar alla ha glömt bort någonstans på vägen.

Jag är stolt över grabbarna. Hade du satt de här förutsättningarna med samma grabbar före säsongen så hade det inte varit en jävel av alla negativa satar som frekventerar här inne som givit det hela ens en suck (och det syntes i trådarna före säsongen kommit igång på allvar).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Den som efterfrågar ett annat spel från oss nu är inte helt nykter eller har föräldrar med för tajta släktband.

Vi har byggt säsongens trupp för att spela vår typ av hockey. Vi kan inte helt plötsligt börja spela en annan hockey.

Vi har vunnit mot alla lag i serien och gjort det upprepade gånger. Vi kan vinna resterande matcher också.

Ut i tredje och hitta glädjen. Gör mål och kör över Jimmie ericsson, den gråtmilde pajasen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
minalman skrev:Jag kan iofs förstå att CMore pratar mer om saik än om oss i kväll. Vi gör ingen minnesvärd figur så här långt.
Fast det är rätt roligt att alla inom media hypar Skellefteås bredd, skills och spets när det väl blir dags men innan serien började så skulle tydligen Djurgården vara den stora favoriten. Att vi har ett gäng underdogs som slagits ur underläge från tippad 12e-plats hela vägen upp till Semi och som inte har en enda landslagsspelare eller stjärna på isen mot en hel Tre Kronor kedja verkar alla ha glömt bort någonstans på vägen.

Jag är stolt över grabbarna. Hade du satt de här förutsättningarna med samma grabbar före säsongen så hade det inte varit en jävel av alla negativa satar som frekventerar här inne som givit det hela ens en suck (och det syntes i trådarna före säsongen kommit igång på allvar).
Jag tänkte mest på hur de reflekterade i pausen om den senaste perioden. Det du åsyftar kommer de bry sig om först i höstens säsongsupptakt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hetta ber nästan om något och hetsar Högström, Högström lägger sig platt, När Hank vill fram emot målvakten blir han stoppad direkt.

Snälla små räddharar kommer aldrig vinna någonting, det är det första Robban kan tala om för sitt manskap.
Spela fult
EspenK

Inlägg av EspenK »

VARFÖR spelar inte Brodin? Vill ha en bättre förklaring.Tar tvåbyten idag och skapar mer oreda än Ridderwall gjort på två matcher.
Skriv svar