DIFtomppa skrev:Känns som att sportbladet inte sitter på all info gällande Bourque.
Förra veckan kom DIF ut med att Bourque troligtvis återvänder till semin, och nu säger sportbladet annat. Kan dock ha fel men
Kan ju eventuellt blivit så att hans son blivit sämre eller att det är värre än befarat eller liknande. Han ska stanna där borta och ta hand om sin familj.
DIFtomppa skrev:Känns som att sportbladet inte sitter på all info gällande Bourque.
Förra veckan kom DIF ut med att Bourque troligtvis återvänder till semin, och nu säger sportbladet annat. Kan dock ha fel men
Ibland är et kul att leka med tanken -tänk om
För tänk vad energi och tankekraft du hade sparat om du redan vid Vinter-OS släppt tanken om vad Rune Burk eventuellt skulle kunnat tillföra DIF i ett slutspel.
Du hade ensam kunnat förse en hel ort med en månads energibehov
I dagsläget hade Bourque inte petat någon i DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
alltså var det nån som verkligen ens trodde han skull komma tillbaka efter han påstod sig ha ont i ljumsken? sen helt frisk till os, sen känningar igen och så sonen som blev sjuk.
tom en Skellefteåbo med sina 12fingrar hade ju kunna räkna ut burken var klar med DIF.
Mattias_87 skrev:Nu är det officiellt att Engqvist inte spelar mer den här säsongen tyvärr.
Jag hoppas att så inte är fallet men karriären kan mycket väl vara över för Ante. Han skulle fan inte kommit tillbaka och spelat de där sista matcherna men det är alltid lätt att vara efterklok.
Det verkar ju (och logiskt om man tittar på sista smällen) som att det är något med nacken utöver ev hjärnskakning (även om det hänger ihop, neurologin kring hjärnan stannar ju inte innanför pannbenet). Neurologiska saker kring skallbasen och nacken är ju knepiga även för vanliga dödliga (om man tänker whiplash och dylikt). Dessutom sitter ju en hel del av balanssinnets funktioner i just nerverna från bakhuvudet ner genom nacken. Det kan räcka med nåt strul med en ledkapsel för att folk skall få små små störningar i balans tex och det i sin tur ger upphov till andra symptom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bourque kommer alltså inte tillbaka. Bara att börja förbereda sig för fotbollen till 100% då
Efter att ha följt inläggen i trådarna under en tid är rådet till dig (och andra som känner sig träffade) följande:
1. Bidra till diskussionerna på ett konstruktivt sätt. Det betyder: Inga korta inlägg om hur "jävligt" allt är t ex.
2. Det är okej att vara nedstämd eller arg eller glad men var sparsam med överdrivet negativa inlägg då sådant skapar irritation och osämja i trådarna.
3. Skriv dina inlägg utan att skicka dem. Ta en paus och läs igenom. Du kan säkert dra ner på din medverkan med 50% utan att det skulle påverka forumet negativt.
Bourque kommer alltså inte tillbaka. Bara att börja förbereda sig för fotbollen till 100% då
Vad är grejen med dig och ditt tjat om Burken? Vi har spelat utan honom i princip hela året och klarat det bra. Vi står verkligen inte och faller med honom. Tror inte heller han skulle tillföra så mycket med tanke på allt som hänt och att han varit borta ett bra tag.
Men man måste vara riktigt tacksam att han presterade så bra i början. Han var stor del att vi fick en så bra start som vi sen kunde rida vidare på.
Nu får vi hoppas allt blir bra med Renés son och att René kommer och lyfter bucklan med resten av laget om några veckor!
Jag har nu följt detta forum under många år, det man förundras över är hur många inlägg som faktisk handlar om att kritisera våra spelare, de som går till träningen vare dag gör allt de kan för att prestera som bäst(vissa dagar bättre vissa dagar sämre)för att vi som förening ska nå framgång.
Nu är det i och för sig inte så att detta forum står för vad gemeneman med Djurgårds hjärta känner, men detta är tyvärr vad som visas utåt.
Vi som lag(herr) och förening har lyckats nå den största framgången på 8 år och det är våra spelare på isen som har sett till detta och naturligtvis alla andra runt om kring.
Naturligtvis har alla rätten att kritisera spelare som uppvisar dålig attityd eller bevisligen inte kör sitt max, men känner att detta lag vi har idag inte faller under dessa kriterier, snarare tvärt om många har presterat bättre än vad man kan önska(även de som ständigt ska hackas på).
Spelare som vissa röster kräver ska bättra sig/lämna våran fina klubb, dags plock finns säker mera som fått sig en skopa skit av proffs tyckarna på denna sida:
Falk: oavsett vad han presterar.
Adam: trots den bästa säsong i sin karriär.
Rene: svikare rent förjävlig att låta sin familj gå före.
Linus H: Slarvig
Marcus H: slö omotiverad
Tom: Glaslirare
Henrik: trots rejäla framsteg denna säsong
Lukas: byt ut
Mikael A: dock plus nu i slutet
Ljungh: har fått en skopa till och från
Possler: tunn faller lätt
Calle R: överbetald inget att ha kvar
David B: vad gör en sån spelare i startuppställningen
Lundh: sänker hela första femman
till att börja med vore det kul och se vilka spelare som skulle kunna värvas så att proffsen på denna sida skulle känna sig nöjda, sen bör alla vara ödmjuka och inse att tack vare dessa spelare med flera så har vi nått vår största framgång på 8 år.
Jag tror på grabbarna och räknar kalt med att vi kommer befinna oss i final.
Om jag har råkat göra någon på detta forum illa berörd så var det inte min mening, utan jag tycker bara att vi alla ska försöka se nyktert på vad vi har presterat och vara ödmjuka i kritiken som levereras.
emilin skrev:Jag har nu följt detta forum under många år, det man förundras över är hur många inlägg som faktisk handlar om att kritisera våra spelare, de som går till träningen vare dag gör allt de kan för att prestera som bäst(vissa dagar bättre vissa dagar sämre)för att vi som förening ska nå framgång.
Nu är det i och för sig inte så att detta forum står för vad gemeneman med Djurgårds hjärta känner, men detta är tyvärr vad som visas utåt.
Vi som lag(herr) och förening har lyckats nå den största framgången på 8 år och det är våra spelare på isen som har sett till detta och naturligtvis alla andra runt om kring.
Naturligtvis har alla rätten att kritisera spelare som uppvisar dålig attityd eller bevisligen inte kör sitt max, men känner att detta lag vi har idag inte faller under dessa kriterier, snarare tvärt om många har presterat bättre än vad man kan önska(även de som ständigt ska hackas på).
Spelare som vissa röster kräver ska bättra sig/lämna våran fina klubb, dags plock finns säker mera som fått sig en skopa skit av proffs tyckarna på denna sida:
Falk: oavsett vad han presterar.
Adam: trots den bästa säsong i sin karriär.
Rene: svikare rent förjävlig att låta sin familj gå före.
Linus H: Slarvig
Marcus H: slö omotiverad
Tom: Glaslirare
Henrik: trots rejäla framsteg denna säsong
Lukas: byt ut
Mikael A: dock plus nu i slutet
Ljungh: har fått en skopa till och från
Possler: tunn faller lätt
Calle R: överbetald inget att ha kvar
David B: vad gör en sån spelare i startuppställningen
Lundh: sänker hela första femman
till att börja med vore det kul och se vilka spelare som skulle kunna värvas så att proffsen på denna sida skulle känna sig nöjda, sen bör alla vara ödmjuka och inse att tack vare dessa spelare med flera så har vi nått vår största framgång på 8 år.
Jag tror på grabbarna och räknar kalt med att vi kommer befinna oss i final.
Om jag har råkat göra någon på detta forum illa berörd så var det inte min mening, utan jag tycker bara att vi alla ska försöka se nyktert på vad vi har presterat och vara ödmjuka i kritiken som levereras.
Passningarna sitter på bladet, medspelarna behöver inte bromsa upp och anpassa farten.
Många av deras spelare kan göra sin gubbe och skapa utrymme.
Spelskickligheten syns tydligast i anfallszon där kreativiteten är trevlig att titta på.
Hade gärna plockat över Pettersson och Rahimi. Tyvärr är de rika kusinerna från landet ett par klasser före här.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Trots att malmö inte gjort nåt mål i PP är deras ungefär 100% bättre än DIF:s.
Högt pucktempo, rörlighet och påhittighet, då är det ändå Växjö man möter.
En annan "festlig" detalj är att Fasth trots 0 sikt och skymning tar precis varenda "tyst skott".
Avdelningen, -att steppa upp i ett Slutspel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Trots att malmö inte gjort nåt mål i PP är deras ungefär 100% bättre än DIF:s.
Högt pucktempo, rörlighet och påhittighet, då är det ändå Växjö man möter.
En annan "festlig" detalj är att Fasth trots 0 sikt och skymning tar precis varenda "tyst skott".
Avdelningen, -att steppa upp i ett Slutspel
Behålla formen in i slutspel är godkänt.
Men att steppa ned är underkänt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm