Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018
Re: Semifinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 3/4-2018
Ännu mer tragiskt är ju att Asplövens klack på 4 pers hörs mer än vad våran klack gör just nu. Tragiskt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Instämmer.Caveman skrev:Vilket jävla gnäll det är på Musse, han ritar upp spelidén i PP, menar folk att han ska in och slå passningarna också?
Ljungh & Högström är riktiga bromsklossar i PP, dom drar ned på tempot samtidigt som passningsspelet är under all kritik.
Det är ofta som passningarna sitter på skridskorna, spelarna måste allt som oftas lägga pucken tillrätta detta gör att tempot dras ned.
Hårda precisa passningar ska det vara, det är det som avgör pucktempot. DIF är helt enkelt inte skickliga nog, DIF är bättre på at jaga, stressa motståndet. Men i PP så är det DIF som ska styra spelet, vilket har visat sig under hela säsongen att dom inte är bra nog för.
Även om jag kanske vill vara försiktig med kritik mot min egna favorit Högström.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
- Säsongskort: Ja
Nu måste jag dämpa klagosången lite och påminna om vår förstaperiod. Det var grejor det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ingen minns en loser. Och vi torskade matchen, så den kan du glömmaminalman skrev:Nu måste jag dämpa klagosången lite och påminna om vår förstaperiod. Det var grejor det.
Avdelning: Rita med rätt pennor och på rätt papper. Inte särskilt lyckosamt att rita som om du hade oljefärger och canvas att tillgå, om verkligheten är intorkade tuschpennor och servetter. Det är det en strateg är till för, att se till verkligheten och inte till drömvärlden. Spela efter förutsättningena. I över två år har vårt PP varit en snackis, för hur uselt, ineffektivt och katastrofalt det varit. Och under hela den tiden är det Musse som varit ansvarig. Skicka han på lån om det inte går att riva det där kontraktet.Caveman skrev:Vilket jävla gnäll det är på Musse, han ritar upp spelidén i PP, menar folk att han ska in och slå passningarna också?
Ljungh & Högström är riktiga bromsklossar i PP, dom drar ned på tempot samtidigt som passningsspelet är under all kritik.
Det är ofta som passningarna sitter på skridskorna, spelarna måste allt som oftas lägga pucken tillrätta detta gör att tempot dras ned.
Hårda precisa passningar ska det vara, det är det som avgör pucktempot. DIF är helt enkelt inte skickliga nog, DIF är bättre på at jaga, stressa motståndet. Men i PP så är det DIF som ska styra spelet, vilket har visat sig under hela säsongen att dom inte är bra nog för.
Stolt, men aldrig nöjd
Kvällens match var världens chans att sätta prägel på serien - SAIKs bästa spelare avstängd och flera tongivande backar borta. Vi får dessutom en hel period till skänks som vi lyckas kasta bort.
Nej, vår brist på spets märks verkligen. Att vi sen tynger ner vår mest kreativa spelare (Bergfors) genom att kedja fast Hank till hans ena fot gör inte saken bättre. Gjorde den kedjan ens ett bra byte idag?
Nej, vår brist på spets märks verkligen. Att vi sen tynger ner vår mest kreativa spelare (Bergfors) genom att kedja fast Hank till hans ena fot gör inte saken bättre. Gjorde den kedjan ens ett bra byte idag?
- Lee Harvey Oswald
Ja, man fattar ju vilken jävla bra systemmaskin DIF varit som kommit 2:a i serien trots uppenbara offensiva brister i avgörande lägen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Instämmer.Caveman skrev:Vilket jävla gnäll det är på Musse, han ritar upp spelidén i PP, menar folk att han ska in och slå passningarna också?
Även om jag kanske vill vara försiktig med kritik mot min egna favorit Högström.
Vi kan mala och tugga ner motstånd över tid, men leverera passningar på rätt sida klubban så direktskott kan avlossas, det händer typ en gång var 10 match...högst.
Idag var det bitvis komiskt att se alla passningar på och mellan skridskor så felvänd DIF-spelare måste söka ny position ...och Saik bara vrider boxen lite lätt.
Neej, det är för dåligt, men knappast pga brist på träning eller träningsupplägg.
Vi saknar skills...och det svider
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hank ut, Brodin in, känns rätt givet i nästa match.Vikas skrev:Kvällens match var världens chans att sätta prägel på serien - SAIKs bästa spelare avstängd och flera tongivande backar borta. Vi får dessutom en hel period till skänks som vi lyckas kasta bort.
Bergfors har verkligen hanterats styvmoderligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ärligt talat... nu har du fått brinna av här i tråden med x antal inlägg. Dags att logga ut för idag!DIFtomppa skrev:Ännu mer tragiskt är ju att Asplövens klack på 4 pers hörs mer än vad våran klack gör just nu. Tragiskt.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Urk.. Vidrig upplevelse. Speciellt när den inavlade Jimmie Ericsson får avgöra med nåt jävla foppamove.
Laget tappar tyvärr allt när Adam gör en riktig tabbe vid deras reducering. Vi blir ängsliga, vågar inte spela vårt spel och då går allt åt helvete.
3-3 får vi genom en gedigen mv-skymning.
Men stämningen på Hovet...
Vi är MAGISKA när vi ger oss fan på det, men allt som oftast är det okej men inte mer än så. Vi kan så mycket bättre! Kämpa - Djurgården var wow idag. Men det är uppenbart att nån måste ta taktpinnen när det gäller klacken. När vi ger allt så börjar spelarna sätta tryck också, det är ingen slump.
Till nästa match vill jag se ett mv byte samt att Falk ska ersättas av Bernhardt. Falk gör inte mycket rätt, å andra sidan sätts han också i skiten av sina lagkamrater ibland.
Torsk i nästa och det är thank you and goodbye.
Laget tappar tyvärr allt när Adam gör en riktig tabbe vid deras reducering. Vi blir ängsliga, vågar inte spela vårt spel och då går allt åt helvete.
3-3 får vi genom en gedigen mv-skymning.
Men stämningen på Hovet...
Vi är MAGISKA när vi ger oss fan på det, men allt som oftast är det okej men inte mer än så. Vi kan så mycket bättre! Kämpa - Djurgården var wow idag. Men det är uppenbart att nån måste ta taktpinnen när det gäller klacken. När vi ger allt så börjar spelarna sätta tryck också, det är ingen slump.
Till nästa match vill jag se ett mv byte samt att Falk ska ersättas av Bernhardt. Falk gör inte mycket rätt, å andra sidan sätts han också i skiten av sina lagkamrater ibland.
Torsk i nästa och det är thank you and goodbye.
DIF!
Svara inte. Det föder bara psykosen.Nine skrev:Ärligt talat... nu har du fått brinna av här i tråden med x antal inlägg. Dags att logga ut för idag!DIFtomppa skrev:Ännu mer tragiskt är ju att Asplövens klack på 4 pers hörs mer än vad våran klack gör just nu. Tragiskt.
Stolt, men aldrig nöjd
Min analys är att det var lite nervöst och tillknäppt inför stundens allvar. Vem vet.
Vejdemo-Hank-Bergfors kommer inte upp i slutspelsnivå. Ungdomskedjan gjorde 2-3 riktigt bra byten men mycket mer var det inte. Hulta och Lagesson blir stillastående och tittar enbart på puck under 3-4 istället för att gå på kropp.
Ahlén bästa spelaren idag.
Ingen höjdarmatch i övrigt, ganska lågt tempo och i mitt tycke för snällt för att vara slutspel. Vill se mer av allt nästa fajt.
Vejdemo-Hank-Bergfors kommer inte upp i slutspelsnivå. Ungdomskedjan gjorde 2-3 riktigt bra byten men mycket mer var det inte. Hulta och Lagesson blir stillastående och tittar enbart på puck under 3-4 istället för att gå på kropp.
Ahlén bästa spelaren idag.
Ingen höjdarmatch i övrigt, ganska lågt tempo och i mitt tycke för snällt för att vara slutspel. Vill se mer av allt nästa fajt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Dålig insats i andra och början av tredje bäddade för det här. Många som såg ruggigt bleka ut.
Men någon gång skulle vi åka på en hemmatorsk. Upp i nivå så slår vi ut dem hemma nästa torsdag efter fyra raka. Tror till och med vi kan vända på lördag om vi skulle torska första borta.
Tyvärr är PP dött. Skrota alla special-teams och bänka Ljungh i spelformen. Iskall tyvärr. Inte ens Ante kunde få PP att lyfta så det är dags att ge andra chansen.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Men någon gång skulle vi åka på en hemmatorsk. Upp i nivå så slår vi ut dem hemma nästa torsdag efter fyra raka. Tror till och med vi kan vända på lördag om vi skulle torska första borta.
Tyvärr är PP dött. Skrota alla special-teams och bänka Ljungh i spelformen. Iskall tyvärr. Inte ens Ante kunde få PP att lyfta så det är dags att ge andra chansen.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Är det nån som är en loser så är det ju du.DIFtomppa skrev:Ingen minns en loser. Och vi torskade matchen, så den kan du glömmaminalman skrev:Nu måste jag dämpa klagosången lite och påminna om vår förstaperiod. Det var grejor det.
Även om Adam har varit snackisen och gjort en fantastisk säsong så borde nog Jocke få stå resten av matcherna! Adam inte varit på topp sista tiden, kan vara nerverna! Dessutom har Jocke mer slutspelsrutin...