SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av EspenK »

Bättre att alla vet ang Bourque. Vi har de vi har att spela med och de har gjort det bra hittills. Kanske inte räcker till ett guld när man tappat större delen av förstakedjan men ser fram emot att se vad laget kan göra mot ett taggat psyc :lol: (saik).

Tror dessutom inte Bourque hade tillfört ett skit i nuläget.

Förövrigt anser jag att det Rahimi gjorde igår ska beivras. Han sänker sin motståndare med en rak höger. Skillnad på folk och folk...
Praetori

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: Förövrigt anser jag att det Rahimi gjorde igår ska beivras. Han sänker sin motståndare med en rak höger. Skillnad på folk och folk...
Hans motståndare åker runt och rycker i hans klubba och drar av honom hjälmen. Ger man sig in i leken får man leken tåla brukar det heta och Rahimi gav svar på tal. I min mening är det bättre med en vänsterkrok direkt än att köra en slew foot, spearing eller annat sattyg senare.
Dock inte sagt att det inte skall straffa sig men detsamma gäller ju motståndaren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle förvåna mig mycket om inte Rosen får en ordentlig avstängning. Tropr inte DN vill ha den skitstorm som kommer uppstå om han "kommer billigt undan" med tanke på vad skoterraggaren fick för avstängning.

Rosens smäll är i min värld fulare och bör därmed bestraffas hårdare.

Om Lindström fick 5(?) matcher bör Rosens straff bli längre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:Skulle förvåna mig mycket om inte Rosen får en ordentlig avstängning. Tropr inte DN vill ha den skitstorm som kommer uppstå om han "kommer billigt undan" med tanke på vad skoterraggaren fick för avstängning.

Rosens smäll är i min värld fulare och bör därmed bestraffas hårdare.

Om Lindström fick 5(?) matcher bör Rosens straff bli längre.
Lindström är återfall vilket säkerligen ökade på straffet.
Rosen har väl vad jag vet inget sedan tidigare, kan därmed få ett lägre straff.

Kanske har jag helt missat regelverket om detta, men har för mig att man bedöms hårdare ifall man anmälts och åkt dit tidigare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

jaccan skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... or-bourque

Som man befarat verkar Bourque bara vara att avskriva, tråkigt men förståeligt. Såklart han skall se över sonen, verkade ju allvarligt med vad Jocke berättade i intervjun med krämpor. Hoppas på ett tillfriskande för grabben.
Konstigt ändå. Jag undrar vem som läcker information?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Andspe skrev:
jaccan skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... or-bourque

Som man befarat verkar Bourque bara vara att avskriva, tråkigt men förståeligt. Såklart han skall se över sonen, verkade ju allvarligt med vad Jocke berättade i intervjun med krämpor. Hoppas på ett tillfriskande för grabben.
Konstigt ändå. Jag undrar vem som läcker information?
Känns inte som att sista ordet är sagt i detta än... Jag tror att mera är så att det var sagt att han kanske skulle vara tillbaka i en eventuell semi och eftersom det i dag är den första semin så väljer blaskorna att göra en grej av det. Men vad vet jag...

Skickat från min G8141 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev:Bättre att alla vet ang Bourque. Vi har de vi har att spela med och de har gjort det bra hittills. Kanske inte räcker till ett guld när man tappat större delen av förstakedjan men ser fram emot att se vad laget kan göra mot ett taggat psyc :lol: (saik).

Tror dessutom inte Bourque hade tillfört ett skit i nuläget.

..
Håller med. Vem skulle han ha flyttat på liksom?
Då tror jag minst lika mycket på Brodin, som ju haft jobbigt att slå sig in i lagmaskineriet.
Bra att spekulationerna upphör.

Vet egentligen inte varför DIF är så försiktiga om Ante. Lägg korten på bordet där också.
Eller åtminstone klargöra hur det ligger till.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Praetori skrev:
EspenK skrev: Förövrigt anser jag att det Rahimi gjorde igår ska beivras. Han sänker sin motståndare med en rak höger. Skillnad på folk och folk...
Hans motståndare åker runt och rycker i hans klubba och drar av honom hjälmen. Ger man sig in i leken får man leken tåla brukar det heta och Rahimi gav svar på tal. I min mening är det bättre med en vänsterkrok direkt än att köra en slew foot, spearing eller annat sattyg senare.
Dock inte sagt att det inte skall straffa sig men detsamma gäller ju motståndaren.
Han fick smällen helt berättigat, det som sker efter smällen är i mina ögon skäl till att granska händelsen, Linus blev avstängd ( helt rätt) efter att ha tryckt ner motståndarens huvud i isen. Det som sker efter smällen när motståndaren ligger ner visar signaler på att vara utslagen( vinst till motståndaren) är helt horribelt i mina ögon att efter vinst rycka spelaren upp och ner flera gånger i isen med risk att huvudet träffar isen inte bara en gång utan flera gånger, vad motståndaren i detta läge inte vet är om personen i fråga är utslagen. Därför tycker jag att detta beteende ska granskas, vad kan annars följden bli vid slutsignal slå ut de hotande spelarna utan efterföljder.
EspenK

Inlägg av EspenK »

emilin skrev:
Praetori skrev:
Han fick smällen helt berättigat, det som sker efter smällen är i mina ögon skäl till att granska händelsen, Linus blev avstängd ( helt rätt) efter att ha tryckt ner motståndarens huvud i isen. Det som sker efter smällen när motståndaren ligger ner visar signaler på att vara utslagen( vinst till motståndaren) är helt horribelt i mina ögon att efter vinst rycka spelaren upp och ner flera gånger i isen med risk att huvudet träffar isen inte bara en gång utan flera gånger, vad motståndaren i detta läge inte vet är om personen i fråga är utslagen. Därför tycker jag att detta beteende ska granskas, vad kan annars följden bli vid slutsignal slå ut de hotande spelarna utan efterföljder.
Håller med om att Händemark förtjänat det men ett slag mitt i ansiktet i syfte att knocka motståndaren och sedan ”doppa” Händemark i isen åtskilliga gånger när han är utslagen kan inte vara ok. Linus avstängning är ju ett skämt i jämförelse. Bara för Rahimi är starkast på isen kan det ju inte ge frikort att behandla sina motspelare helt respektlöst.
Praetori

Inlägg av Praetori »

emilin skrev: Han fick smällen helt berättigat, det som sker efter smällen är i mina ögon skäl till att granska händelsen, Linus blev avstängd ( helt rätt) efter att ha tryckt ner motståndarens huvud i isen. Det som sker efter smällen när motståndaren ligger ner visar signaler på att vara utslagen( vinst till motståndaren) är helt horribelt i mina ögon att efter vinst rycka spelaren upp och ner flera gånger i isen med risk att huvudet träffar isen inte bara en gång utan flera gånger, vad motståndaren i detta läge inte vet är om personen i fråga är utslagen. Därför tycker jag att detta beteende ska granskas, vad kan annars följden bli vid slutsignal slå ut de hotande spelarna utan efterföljder.
Du har en poäng men som jag tyckte när jag såg det så såg det mer ut som att han försökte lyfta honom för att fortsätta slåss snarare än att banka honom i isen. Typ standardscenario när du slagit någon på käften på isen och försöker få med dig en utvisning till. Sen såg ju resultatet mer ut som att Händemark agerade trasdocka mot isen men han var ju inte utslagen utan vågade helt enkelt inte slåss mot Rahimi (vilket kanske är ett smart drag egentligen men då kanske man inte skall rycka hjälmen av förstnämnda heller). Men visst, en match eller två i avstängning hade ju varit rimligt med tanke på att det hände när matchen precis blev avblåst.

Det egentliga problemet är att domarna inte tar för griserierna i tillräckligt stor utsträckning och då kommer efterslängarna som ett brev på posten. Det är ju en nivåfråga för hockey skall vara underhållande och inte sönderblåst men det finns många grisar i SHL som kommer undan med dåligt beteende på plan och då brukar det förr eller senare rinna över för typer som Rahimi. Förr var ju hockeyn lite mer självreglerande på den punkten. Att domarna uppe i granskningsnämnden väljer att inte anmäla till disciplinnämnden i detta fallet sänder ju dock vissa signaler som är intressanta för fortsättningen. Jag är kluven.

Rahimi är för övrigt en spelare som jag hoppas spelar VM senare i vår. Den pondusen är en av få saker som jag är avundsjuk på Växjö för.
Senast redigerad av Praetori den 2018-04-03 15:11:08, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Att ens detaljdiskutera en sådan här dussinhändelse som ingen av de inblandade ens har en tanke på längre tyder på en viss övertändning hos vissa fans också :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Att ens detaljdiskutera en sådan här dussinhändelse som ingen av de inblandade ens har en tanke på längre tyder på en viss övertändning hos vissa fans också :lol:
Kan man vara övertaggad? Jag skulle käka hockey till frukostflingorna och krydda kaffet med det om det var möjligt. Just nu känns det som att det visas för LITE hockey på TV och skrivs för lite om det i tidningarna. Så ja du kanske har en poäng... 8)
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Känns som att sportbladet inte sitter på all info gällande Bourque.

Förra veckan kom DIF ut med att Bourque troligtvis återvänder till semin, och nu säger sportbladet annat. Kan dock ha fel men
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

DIFtomppa skrev:Känns som att sportbladet inte sitter på all info gällande Bourque.

Förra veckan kom DIF ut med att Bourque troligtvis återvänder till semin, och nu säger sportbladet annat. Kan dock ha fel men
Kan ju eventuellt blivit så att hans son blivit sämre eller att det är värre än befarat eller liknande. Han ska stanna där borta och ta hand om sin familj.

Ses på hovet.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

DIFtomppa skrev:Känns som att sportbladet inte sitter på all info gällande Bourque.

Kan ju eventuellt blivit så att hans son blivit sämre eller att det är värre än befarat eller liknande. Han ska stanna där borta och ta hand om sin familj.

Ses på hovet.
Skriv svar