SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Skidlöparn »

#10 skrev:
Örebroarn skrev:
#10 skrev:
Skidlöparn skrev:
#10 skrev:Måste nog skicka en blomma till mylleri som släckte fibblifubblan läsch
Fyfan vilken ful smäll. Förstår inte hur man kan tycka om sånt, eller är du ironisk? Hur skulle det låta om det var mot Ante?
Var den mot ante?
Precis det resonemanget är det som gör att spelare kan fortsätta att smälla på mot huvudet utan att bry sig. För supportrarna backar upp och tycker det är ok så länge det inte är deras spelare. Tycker de borda skärpa straffen och att checking to the head ska vara matchstraff.
Men en spelare som filmar och slänger sig hela tiden, gnäller hos domaren förtjänar en smäll i mina ögon, det jag beskrev passar perfekt på fillifillan Läsch.
Det är skillnad på en rejäl bröstvärmare och en feg tackling helt utanför spel från blindside.

Nåväl, slutet gott allting gott. Jocke avstängd fem matcher (blir i realiteten två
om skajk vinner hemma imorgon) och Mylläri tre.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Löjligt med tidsbestämda straff dock, fem matcher ska vara fem matcher oavsett när dom spelas. Lindström skulle därmed varit avstängd i eventuellt fyra matcher i nästa matchserie också.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Precis det resonemanget är det som gör att spelare kan fortsätta att smälla på mot huvudet utan att bry sig. För supportrarna backar upp och tycker det är ok så länge det inte är deras spelare. Tycker de borda skärpa straffen och att checking to the head ska vara matchstraff.[/quote]
Men en spelare som filmar och slänger sig hela tiden, gnäller hos domaren förtjänar en smäll i mina ögon, det jag beskrev passar perfekt på fillifillan Läsch.[/quote]
Det är skillnad på en rejäl bröstvärmare och en feg tackling helt utanför spel från blindside.

Nåväl, slutet gott allting gott. Jocke avstängd fem matcher (blir i realiteten två
om skajk vinner hemma imorgon) och Mylläri tre.[/quote]
Tittade på den igen, är ju knappt styrfart på mylläri när dom åker ihop, läsch filmade säkert igen och spelar nog nästa match, inga konstigheter
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

daaviid skrev:Löjligt med tidsbestämda straff dock, fem matcher ska vara fem matcher oavsett när dom spelas. Lindström skulle därmed varit avstängd i eventuellt fyra matcher i nästa matchserie också.
Håller med helt och hållet.

Inlägg av #10 »

Skidlöparn skrev:
daaviid skrev:Löjligt med tidsbestämda straff dock, fem matcher ska vara fem matcher oavsett när dom spelas. Lindström skulle därmed varit avstängd i eventuellt fyra matcher i nästa matchserie också.
Håller med helt och hållet.
Japp, är det 5 matcher så ska det vara 5 matcher
crike1

Inlägg av crike1 »

Så Lindström får 5 matcher för att han tidigare gjort vårdslösa insatser på isen medan Dansken får 3 matcher. Klart man kan ta i beaktande om man gjort något fult innan och därför förlänga straffet men att inte utdöma ett rätt mäktigt straff bara för att man varit "snäll" tidigare tycker jag är fel. Den tackling som Lasch får är fruktansvärt ful och kan absolut avsluta en karriär, tänk om Ante fått den istället. Då hade vi nog glömt Poeten rätt snabbt och haft ett nytt hatobjekt.
ciirree

SM-Slutspelet 2018

Inlägg av ciirree »

crike1 skrev:Så Lindström får 5 matcher för att han tidigare gjort vårdslösa insatser på isen medan Dansken får 3 matcher. Klart man kan ta i beaktande om man gjort något fult innan och därför förlänga straffet men att inte utdöma ett rätt mäktigt straff bara för att man varit "snäll" tidigare tycker jag är fel. Den tackling som Lasch får är fruktansvärt ful och kan absolut avsluta en karriär, tänk om Ante fått den istället. Då hade vi nog glömt Poeten rätt snabbt och haft ett nytt hatobjekt.
Och vinner Skellefteå nästa match mot FBK och går vidare så spelar väl Lindström första semin endå? Det är ju det som är sjukt. 5 matcher, men avstängningen gäller bara i aktuell serie.

Inlägg av #10 »

crike1 skrev:Så Lindström får 5 matcher för att han tidigare gjort vårdslösa insatser på isen medan Dansken får 3 matcher. Klart man kan ta i beaktande om man gjort något fult innan och därför förlänga straffet men att inte utdöma ett rätt mäktigt straff bara för att man varit "snäll" tidigare tycker jag är fel. Den tackling som Lasch får är fruktansvärt ful och kan absolut avsluta en karriär, tänk om Ante fått den istället. Då hade vi nog glömt Poeten rätt snabbt och haft ett nytt hatobjekt.
Att jämföra poetens och mylläris tacklingar på samma århundrade är skrattretande
crike1

Inlägg av crike1 »

#10 skrev:
Att jämföra poetens och mylläris tacklingar på samma århundrade är skrattretande

Det var inte det jag gjorde, men ok. Jag jämförde om tacklingen hade skett på vår spelare istället för Lasch. Samt att vi aldrig hade haft några förhoppningar om att få tillbaka Ante för den tacklingen hade sänt honom raka vägen till Försäkringskassan och han hade fått börja köa för att tjata till sig sin sjukpension.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

ciirree skrev:
Och vinner Skellefteå nästa match mot FBK och går vidare så spelar väl Lindström första semin endå? Det är ju det som är sjukt. 5 matcher, men avstängningen gäller bara i aktuell serie.
De är tidsbestämmt straff väl?
7/4-2014
ciirree

Inlägg av ciirree »

Tobbe350 skrev:
ciirree skrev:
Såg det nu. Men likväl väldigt fel. ”24 Mars till 3 April vilket bedöms motsvara 5 matcher”

Det ska ju vara 5 matcher. Ingen motsvarighet.
Nu kan han bli klar för semi nummer 2 om SAIK vinner nästa mot FBK och går vidare. Rätt ska vara rätt. 5 riktiga matcher.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

ciirree skrev:
Tobbe350 skrev:
ciirree skrev:
Såg det nu. Men likväl väldigt fel. ”24 Mars till 3 April vilket bedöms motsvara 5 matcher”

Det ska ju vara 5 matcher. Ingen motsvarighet.
Nu kan han bli klar för semi nummer 2 om SAIK vinner nästa mot FBK och går vidare. Rätt ska vara rätt. 5 riktiga matcher.
Absolut, där håller jag med. De förlorar lixom all kraft när laget inte blir speciellt påverkat.
7/4-2014
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kikar lite på Gröthalsarna vs Fisk / Sajk vs Kaffe och det är en helt annat typ av hockey i dessa matcher jämfört med våra. Fyra lag som kör "Tjuren Ferdinand" hela tiden. Pang på och grisfult och korkat om vartannat.

Må dessa gå till 7 matcher.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Ni har väl inte missat årets bonddjävlar?

https://www.norran.se/hockeybloggen/nor ... stangning/
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Ni har väl inte missat årets bonddjävlar?

https://www.norran.se/hockeybloggen/nor ... stangning/
Fyfan alltså, vilket jävla inavelpack. De är säkert båda två kusiner med Jocke Lindström.
Jag har njutit av att se Färjestad slaktas, men skoterraggarna gråter i media om att Skellefteå bedöms hårdare än alla andra så spyr jag. Det är det största jävla skämtet i svensk hockeys historia att klubben som varenda jävla säsong får domarfördel efter domarfördel nu sitter och gnäller när den kanske fulaste ishockeyspelaren i SHL stängs av för en genomrutten checking to the head från blinda vinkeln.

Ni kan ju bara föreställa er om Ilari Melart satt in en identisk tackling på Jocke Lindström med hjärnskakning som följd. Det hade skrikits på livstids avstängning och något random inavelpack hade säkert polisanmält Melart för mordförsök.

Bara att hoppas att Färjestad löser detta, det är det bästa straffet som råttan Lindström kan få. Då kan han och Bert åka ut till gruvarbetarna och gråta tillsammans med käftarna fulla av lössnus.

Bild
Skriv svar