Helt enig. Att bygga laget på enbart ynglingar och allsvenska spelare kommer aldrig att hålla i längden. Vi behöver en långsiktig stomme, särskilt på en så viktig position som center.diftobbe89 skrev:Att Molin väljer Malmö gör mig absolut ingenting. In med något vettigt namn som levererat i ligan tidigare.
Förr eller senare går alla chansningar åt h*lv*te.
Engqvist är redan ett stort frågetecken. Strandberg vill vi tydligen behålla. Namnen däremellan måste hålla en hög nivå.
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Avgå Jocke.
Dumt o inte chansa på en sådan spelare. Vi tog ju en chansning med både ljungh och Johansson och se hur det gick för dem. Skulle behöva någon som kan producera och har smartness o hålla i pucken. Vet ju heller inte om vi får ha kvar davidsson t.ex.diftobbe89 skrev:Att Molin väljer Malmö gör mig absolut ingenting. In med något vettigt namn som levererat i ligan tidigare.
Förr eller senare går alla chansningar åt h*lv*te.
Engqvist är redan ett stort frågetecken. Strandberg vill vi tydligen behålla. Namnen däremellan måste hålla en hög nivå.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Suger ju mest att AJF är förlorad
vi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Okej nu måste jag fråga. Vad är det som gör att alla tror:Morwin skrev:Suger ju mest att AJF är förloradvi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.
1. Fjällby går till annan SHL klubb.
2. Han är säkert klar för Frölunda.
?
Ingen aning. Det finns en chans att han drar till NHL.ciirree skrev:Okej nu måste jag fråga. Vad är det som gör att alla tror:Morwin skrev:Suger ju mest att AJF är förloradvi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.
?
Tror någon av de mindre trovärdiga blaskorna harklade ur sig att han kan vara på väg till annan klubb i SHL för ett tag sen.
Det i kombination av att han inte fått förlängt kontrakt gör att det målas fan på väggen
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Senast redigerad av altsich den 2018-03-24 17:44:55, redigerad totalt 1 gånger.
Kommer inte att hända.ciirree skrev:Okej nu måste jag fråga. Vad är det som gör att alla tror:Morwin skrev:Suger ju mest att AJF är förloradvi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.
?
Är väl mest Espen som hetsar. Han är säkert förlorad men det till Nordamerika. Rätt säker att han spelar i DIF om han spelar i Sverige nästa säsong.ciirree skrev:Okej nu måste jag fråga. Vad är det som gör att alla tror:Morwin skrev:Suger ju mest att AJF är förloradvi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.
?
Ja alltså. Fjällby har legend-status på Hovet och är en jättebra hockeyspelare. Har svårt och tro att han skulle spela för något annat lag i SHL. Kanske Nordamerika dock.mb81 skrev:Är väl mest Espen som hetsar. Han är säkert förlorad men det till Nordamerika. Rätt säker att han spelar i DIF om han spelar i Sverige nästa säsong.ciirree skrev:Okej nu måste jag fråga. Vad är det som gör att alla tror:Morwin skrev:Suger ju mest att AJF är förloradvi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.
?
-
Hoppas. Men - Varför har han inte signat då?mb81 skrev:Är väl mest Espen som hetsar. Han är säkert förlorad men det till Nordamerika. Rätt säker att han spelar i DIF om han spelar i Sverige nästa säsong.ciirree skrev:Okej nu måste jag fråga. Vad är det som gör att alla tror:Morwin skrev:Suger ju mest att AJF är förloradvi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.
?
Ett SHL kontrakt är inget hinder för vare sig NHL eller AHL!
Jag vet inte. Antagligen för att Capitals varit väldigt tydliga med att han ska över redan till hösten.South_Exil skrev:Hoppas. Men - Varför har han inte signat då?mb81 skrev:Är väl mest Espen som hetsar. Han är säkert förlorad men det till Nordamerika. Rätt säker att han spelar i DIF om han spelar i Sverige nästa säsong.ciirree skrev:Okej nu måste jag fråga. Vad är det som gör att alla tror:Morwin skrev:Suger ju mest att AJF är förloradvi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.
?
De hade varit schysst och meddelat oss det så vi skulle kunna leta ersättare i tid har jag för mig att jag läst.
Ja, jag tror jag hört samma sak.mb81 skrev:Jag vet inte. Antagligen för att Capitals varit väldigt tydliga med att han ska över redan till hösten.South_Exil skrev:Hoppas. Men - Varför har han inte signat då?mb81 skrev:Är väl mest Espen som hetsar. Han är säkert förlorad men det till Nordamerika. Rätt säker att han spelar i DIF om han spelar i Sverige nästa säsong.ciirree skrev:Okej nu måste jag fråga. Vad är det som gör att alla tror:Morwin skrev:Suger ju mest att AJF är förloradvi skulle behöva ha kvar han iaf 1 år till.
?
De hade varit schysst och meddelat oss det så vi skulle kunna leta ersättare i tid har jag för mig att jag läst.
Alltså. Orkar inte leta igenom alla trådar men det var inte jag som kläckte ryktet om Fisklunda och Fjällby.
Visst det mest logiska är naturligtvis NHL( som troligtvis blir AHL för en så ung kille). Det jag skrev var att han kan ju ha skrivit på för annan SHL klubb och då är Fisklunda en klubb som har resurser till att knyta till sig unga spelare som vill tjäna större och vara i en klubb som har rykte om sig att producera NHL spelare.
Tycker bara det är konstigt att en talang inte skriver på för oss om man har ett djurgårdshjärta. Davidssons och Vejdemo är ju i samma sits som Fjällby men de kritade på utan omsvep.
Just saying...
Visst det mest logiska är naturligtvis NHL( som troligtvis blir AHL för en så ung kille). Det jag skrev var att han kan ju ha skrivit på för annan SHL klubb och då är Fisklunda en klubb som har resurser till att knyta till sig unga spelare som vill tjäna större och vara i en klubb som har rykte om sig att producera NHL spelare.
Tycker bara det är konstigt att en talang inte skriver på för oss om man har ett djurgårdshjärta. Davidssons och Vejdemo är ju i samma sits som Fjällby men de kritade på utan omsvep.
Just saying...
Jag har verkligen ingen koll på om det ligger något i ryktet med Fjällby och Frölunda, men om så är fallet kan jag inte påstå att jag är förvånad. Det är exakt så Frölunda jobbar och de har ett väldigt bra samarbete med NHL-klubbarna som draftar deras spelare för att kunna behålla dem längre. I Washingtons position så kan jag absolut förstå om de hellre lånar ut till Frölunda.
Det vore hemskt om så blev fallet, hoppas givetvis att han stannar i Nordamerika istället om han inte kör ett år till med Djurgården.
Det vore hemskt om så blev fallet, hoppas givetvis att han stannar i Nordamerika istället om han inte kör ett år till med Djurgården.
Jag tror dessvärre att jag var den förste att överhuvudtaget nämna Frölunda, men då i kontexten att det känns oroväckande att Roger flirtade så pass mycket med honom under JVM. Sen kanske det blev en snöboll därifrån? Vad jag vet finns det inga egentliga rykten alls kring AJF, annat än att han med största sannolikhet drar till NHL/AHL i höst.Salas skrev:Jag har verkligen ingen koll på om det ligger något i ryktet med Fjällby och Frölunda, men om så är fallet kan jag inte påstå att jag är förvånad. Det är exakt så Frölunda jobbar och de har ett väldigt bra samarbete med NHL-klubbarna som draftar deras spelare för att kunna behålla dem längre. I Washingtons position så kan jag absolut förstå om de hellre lånar ut till Frölunda.
Vågar sätta rätt mkt på att Pavel Bure v2.0 stannar hos oss ända till NHL kallar upp honom... så max 1 säsong till men känns som denna typ av oslipad diamant dyker upp vart 10:e år eller så i världen så misstänker NHL vill börja mold:a honom asap till en crazy speedy sniper.
Nått annat lag i Swe för honom, knappast! Håller bara tummarna att NHL låter oss njuta en säsong till...
Nått annat lag i Swe för honom, knappast! Håller bara tummarna att NHL låter oss njuta en säsong till...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).