crike1 skrev:
Sportsligt har för mig inget att göra med publiken, det är enbart vilka vi har lättast att slå.
Aha du tänkte så, sportsligt för oss. Jag tänkte sportsligt som i sportsligt uppträdande och vad som är bäst för sporten.

Sveriges två största städer mot varandra brukar få journalister och allmänhet att få upp ögonen för hockeyn.
B.I.B.A skrev:
Möter vi Malmö så blir det i en final och då ska vi kunna sälja biljetter oavsett motstånd.
Det kanske är så ja. Även om Brynäs slår Växjö och Malmö Frölunda så betyder det att Malmö hamnar i annan semi-grupp än oss eftersom vi alltid får möta sämsta tabellplaceringen (efter Växjö som då skulle vara utslagna)? Fast jag tar ju hellre Frölunda i en semifinal både spel och publikmässigt än skåningarna i en final tror jag.
Rent spelmässigt så känns Malmö obehagliga av det man sett. Så svårt de gjorde det för fisk att komma in framför deras kasse och ännu svårare att göra mål så skulle det inte kännas helt bra.
Nu tror jag iofs att vi i årets upplaga kan slå vem som helst av dem men man vet aldrig.
Lite väl tidigt att säga bu eller bä dock. Måste klara av att mala ner plast först.
Möjliga motståndare i en sådan semi skulle alltså kunna bli Brynäs (om de slår Växjö). Frölunda, Färjestad eller Skellefteå.
Om vi vinner, Frölunda slår Malmö och Växjö slår Brynäs så betyder det alltså att vi ställs mot Frölunda och Växjö får vinnaren av Kaffe och SAIK.
Om Vi vinner mot LHC, Malmö vinner och Växjö vinner så skulle vi få SAIK eller Kaffe. Hmm.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.