Boumedienne på väg till SSK

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojje

Boumedienne på väg till SSK

Inlägg av Jojje »

Agera DIF! Skulle vara en perfekt förstärkning!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 32,00.html
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje, det faktum att Boumedine lirat i SSK tidigare förstärker knappast våra aktier.
Han spelade iofs i Brynäs under lockouten om jag inte missminner mig, så det verkar ju vara något annat än klubbkänsla som styr killen. Något mer som pekar på att han är pengakåt är att han lirar i Schweiz nu. Och om DIF ska gå in och fajtas med pengar som vapen så är det nog rätt kört.

Men jag kan hålla med om att det vore en klockrehn värvning annars.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Sluta drömma. Det kommer ingen pangförstärkning, för de få hyggliga backar som finns har vi inte råd ned. Det är ju uppenbart att sportkommiténs strategi är att värva superbilligt och okänt och hoppas att de får en jackpot nånstans. Att de med jämna mellanrum går ut och säger att de fortfarande letar efter spetskompetens är väl förmodligen mest spel för gallerierna för att lugna den oroliga massan, dvs den bortflyende publiken.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ja tyvärr kan det vara som du säger. Har man ont om stålar och inte har råd med något som verkligen gör truppen bättre tycker jag dock man kan ge faan i att plocka en halvtaskiga spelare också. Bättre att satsa på de redan halvtaskiga spelarna man har.

Livrädd för att finnen är en extremt defensiv back, stor och tung, men dessvärre också orörlig på rören. En sådan back har vi ingen nytta av. Vi behöver defeniva backar ja, men de måsta ha speed, detta är i mitt tycke viktigare än 10 extra kilo muskler...
Skriv svar