SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:2-0 efter 4 minuter till Brynolf och total dominans :shock:
De får gärna skölja över Växjö också!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
EspenK

Inlägg av EspenK »

OM ryktet om Palusjaj stämmer är det ju fantastiskt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

daaviid skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
lkpgsödra skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
lkpgsödra skrev:https://www.shl.se/artikel/w189ajetl-40 ... linnamnden
Ahopp, blir inte ens förvånad längre :roll:
Bra om de ger stränga straff.
Så fruktansvärt löjligt att hålla på och leka tuffing under uppvärmningar.

Stäng av dem helt och hållet. De förstör för oss alla seriösa som försöker få barn och ungdomar att vilja spela ishockey. Finns flertalet föräldrar som väljer bort hockeyn pga detta.

Spela hårt och rejält under matcherna. Men uppträd schysst och respektera motståndaren.
Jag håller helt med om att man bör visa ömsesidig respekt under en värmning, men resten köper jag inte. Just det här med att barn och familjer väljer bort hockeyn pga "våld" på en värmning, finns det några som helst belägg för det? Känns som att det är något visa medier väljer att lägga fram som argument utefter vad de själva tror (allt för fler clicks). Tvärtom så känner jag att det är "vi mot dem"-känslan som gör exempelvis LHC vs HV71-möten så intressanta, och jag som var på plats kan intyga att jag då fan inte såg några arga mammor täcka för ögonen på sina barn eller liknande under "våldet".

Det kommer alltid finnas udda exempel på föräldrar som är upprörda, men då kanske Ishockey som sport inte är för dem. Samma föräldrar ser ett korttrick på youtube och tror att djävulen ligger bakom och har besatt magikern, osv. Finns alltid dessa typer av människor, men har svårt att se att majoriteten av familjer väljer bort ishockey till följd av att Sylvegård drog en fint på en målvakt som stretchade.

Summa summarum, ja det var onödigt av båda lagen, men samtidigt är det intressant att hatet som finns lagen emellan rinner över - jag gillar passionen. Allt utöver böter som påföljd är om något, löjligt.
Du har rätt att jag inte har några belägg för att just detta minskar föräldrarnas intresse att skicka barnen på hockeyskola.
Men som ungdomstränare vet jag att några föräldrar tycker att hockeyn har "för tuff attityd". Fördomarna är att det är ovårdat språk, sexistiskt och allmänt ovårdade värderingar inom hockeyn.
Inte säkert att man kan ändra på alla som tycker så, men när något sådant här händer tror jag verkligen det är till hockeyns nackdel.

Vi har nog svårt att förklara vissa andra inslag i hockeyn, typ crosscheckingar och handskar i ansiktet EFTER avblåsningar osv (även om jag som gammal hockeyspelare ser just det på ett annat sätt än dem). Antalet hjärnskakningar får även mig som hockeytokig att fundera om jag gjort rätt som satt mina killar att börja spela.

Så, bort med allt onödigt "grottmänniskobeteende" inom hockeyn. Vi har nog mycket att förklara som det är.

Sedan, jag älskar slutspelshettan och att spelare som Sylvegård kommer fram i rampljuset denna tid på året. Men det räcker med det som händer under match.
En helt genuint nyfiken fråga, på vilket sätt anses hockeyn vara sexistisk? Försöker lista ut det, men det står helt still i skallen vad det kan bero på?
Jargongen i framförallt omklädningsrummen.

Sedan är min allmänna uppfattning att det är mer testosteronstinna grabbar som i överlag söker upp ishockeyn förkampen och intensiteten. Och inte hockeyn i sig som fostrar machokillar.
Men att förklara det för de som är av en annan uppfattning är inte alltid enkelt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

EspenK skrev:OM ryktet om Palusjaj stämmer är det ju fantastiskt.
Vore ett helt fantastiskt nyförvärv! Poängkung och lagom elak dessutom.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev:Om Bourqe inte spelar på söndag så ska det vara något väldigt allvarligt sjukdom hos sonen för att han inte ska spela. Några jävla timmar kan han avvara för att spela på hemmaplan annars ska han inte ha någon lön.
Jag förmodar att du inte har egna barn?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

daaviid skrev:
Mattias_87 skrev:Om Bourqe inte spelar på söndag så ska det vara något väldigt allvarligt sjukdom hos sonen för att han inte ska spela. Några jävla timmar kan han avvara för att spela på hemmaplan annars ska han inte ha någon lön.
Jag förmodar att du inte har egna barn?
Nä såklart har han inte det.

Inlägg av #10 »

EspenK skrev:OM ryktet om Palusjaj stämmer är det ju fantastiskt.
Det bästa som hänt på länge isåfall

Inlägg av #10 »

Vänder Lule detta kan dom bli obehagliga i en kvartsfinal
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

#10 skrev:Vänder Lule detta kan dom bli obehagliga i en kvartsfinal
Fuleå ser inte alls bra ut efter att ha sett den här matchserien, Linköping ser betydligt vassare ut. Men sant är ju att de kommer få ett jäkla momentum om de vänder. Är sjukt ambivalent med vem jag vill se som motståndare, kan verkligen gå hur som helst mot båda två...
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Känner precis tvärtom, dom är ju brutalt dåliga? Ser ju dessutom helt slutkörda ut.
Spela fult
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Plus att de kommer ha en domarkår som då ska kompensera fuleå för alla fördelar brynolf fick i den här matchserien... Det är ju nästan som när vi spelar...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror vi vinner på att möta ett lag som vill spela hockey jämfört med att möta ett Fuleå som "bara backar hem".

Sedan är LHC ett bättre lag än Fuleå, men jag föredrar nog dem i alla fall.

En bonus är självfallet också de kortare resorna.

Inlägg av #10 »

diftobbe89 skrev:
Känner precis tvärtom, dom är ju brutalt dåliga? Ser ju dessutom helt slutkörda ut.
Jo så tänkte jag oxå, men det är en vågskål åt vilket håll det kan gå i den frågan
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

#10 skrev:
diftobbe89 skrev:
Jo så tänkte jag oxå, men det är en vågskål åt vilket håll det kan gå i den frågan
Förstår givetvis hur alla tänker, Luleå är äckliga, men i ett slutspel möter jag hellre ett så dåligt lag som möjligt flera gånger om, LHC är bra mycket bättre.

Men blir väl att ställa in sig på LHC trots allt.
Spela fult
altsich

Inlägg av altsich »

Riktig bajssmak i munnen av denna kommentaren. Hockey är inte allt i här i livet, för en förälder går sin treårings välmående före.

Och eftersom han var borta av samma anledning för tre veckor sen då tror jag knappast det handlar om en förkylning.

Vi är Sveriges finaste förening, då kan vi väl bete oss som fanns till Sveriges finaste förening.

Krya på dig lillburken. Kom och lira hos oss om 15 år om du vill ;)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Skriv svar