Antti-Pekka Lamberg
Antti-Pekka Lamberg
Någon som vet nåt mer om denna nya finne som vi ska pröva? Verkar vara en ganska kraftig bit iallafall. 100kg/186cm. Nån som har sett honom spela?
Ingen seger utan offer
Skall villigt erkänna att jag inte vet ett skvatt om killen, men Larsson kommentar om honom gör mig inte direkt positivt inställd. Uppenbarligen ytterligare en kille som skall in och bredda i truppen. Har inte folk in om DIF fattat att vi redan har bredd, det är spets som behövs!
Detta är 4e backen! DIF ordnar fram till denna säsong som endast skall ses som breddningar. Dumstristigt om ni frågar mig och ett stort slöseri av paktial då dessa spelare garanterat är dyrare än junisar, men inte presterar speciellt mycket bättre på isen. Finnen, Mattsson, Björck, Ryman - Snart har vi så mycket bredd att vi kan bada i det, ge istället tusan i alla fyra och skaffa fram 1 kvalitetsback istället. Det skulle vi vinna på! Varför vi inte tog Lasse J framstår som fullständigt obegripligt, Inte tusan begärde han mer kulor än vad DIF pröjsar till dessa 4 spelare i hop eller??
Fast det klart man kan ju ha en förbannad tur och göra ett drömsigfning oxkså. Har dock svårt att tro detta då spelaren uppenbarligen inte platsade i sitt nuvarande klubblag samt att han endast får ett try-out kontrakt. Hade styrlesen trott ordentligt på honom hade han givetvis fått ett riktgit kontrakt.
Antagligen är detta en spelare som tyvärr förpassar en av våra yngrer fårmågor upp på läktaren utan att för den saken skull göra ett speciellt mycket bättre dagsverke.
Detta är 4e backen! DIF ordnar fram till denna säsong som endast skall ses som breddningar. Dumstristigt om ni frågar mig och ett stort slöseri av paktial då dessa spelare garanterat är dyrare än junisar, men inte presterar speciellt mycket bättre på isen. Finnen, Mattsson, Björck, Ryman - Snart har vi så mycket bredd att vi kan bada i det, ge istället tusan i alla fyra och skaffa fram 1 kvalitetsback istället. Det skulle vi vinna på! Varför vi inte tog Lasse J framstår som fullständigt obegripligt, Inte tusan begärde han mer kulor än vad DIF pröjsar till dessa 4 spelare i hop eller??
Fast det klart man kan ju ha en förbannad tur och göra ett drömsigfning oxkså. Har dock svårt att tro detta då spelaren uppenbarligen inte platsade i sitt nuvarande klubblag samt att han endast får ett try-out kontrakt. Hade styrlesen trott ordentligt på honom hade han givetvis fått ett riktgit kontrakt.
Antagligen är detta en spelare som tyvärr förpassar en av våra yngrer fårmågor upp på läktaren utan att för den saken skull göra ett speciellt mycket bättre dagsverke.
Kall-El: "– Antti-Pekka Lamberg värvades framför allt för att bredda truppen. Vi letar fortfarande efter backar som kan tillföra mer spets till vår backbesättning, säger Djurgården Hockeys klubbdirektör Tommy Engström."
Dvs att det kommer nog klassbackar också. Att bredda truppen är det ju inget fel på så länge spelaren inte kostar allt för mycket.
Dvs att det kommer nog klassbackar också. Att bredda truppen är det ju inget fel på så länge spelaren inte kostar allt för mycket.
Han kommer tillföra en del 'muskler' och bra defensiv, framåt har jag inte hört något om honom, men jag tror det är en "M Magnusson" typ, hygglig på grillerna men främst en defensiv spelande back (dvs kan slå en pass i djupet, samt valla en pass i sargen..)
Hyggligt köp, om han nu inte gått ner sig dem senaste 2½ säsongerna sen jag såg honom..
Hyggligt köp, om han nu inte gått ner sig dem senaste 2½ säsongerna sen jag såg honom..
- Kid Notorious
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Hmm, vad ska man säga om detta då?
Bredda truppen? Jo, visst behöver vi kasnke det, men inte med fler stora klumpiga långsamma backar!
Hittade lite "stats" på killen, får väl hoppas sportkommiten scoutade bra nu då...
Regular Season
Season Team Lge GP G A Pts PIM
2000-01 HIFK Helsinki FNL 13 0 1 1 4
2001-02 HIFK Helsinki FNL 7 0 0 0 4
2002-03 HIFK Helsinki FNL 37 0 2 2 6
2003-04 HIFK Helsinki FNL 31 3 3 6 12
2004-05 Pelicans FNL 54 2 5 7 89
2005-06 Vsetin HC Czech 15 0 0 0 8
Bredda truppen? Jo, visst behöver vi kasnke det, men inte med fler stora klumpiga långsamma backar!
Hittade lite "stats" på killen, får väl hoppas sportkommiten scoutade bra nu då...
Regular Season
Season Team Lge GP G A Pts PIM
2000-01 HIFK Helsinki FNL 13 0 1 1 4
2001-02 HIFK Helsinki FNL 7 0 0 0 4
2002-03 HIFK Helsinki FNL 37 0 2 2 6
2003-04 HIFK Helsinki FNL 31 3 3 6 12
2004-05 Pelicans FNL 54 2 5 7 89
2005-06 Vsetin HC Czech 15 0 0 0 8
- grandstoff
Det är väl bara att hoppas at han kan gå in och göra ett bra jobb och ta för sig. Som någon nämnde, man vet ju aldrig -det kan ju vara ett litet guldkorn som skärper till defensiven.
Vad gäller Lasse Jonsson fanns det sociala skäl till att han valde just hv, det kombinerat med en riktigt bra trupp så honom hade vi aldrig fått se i laget.
Känns som att det börjar bli lite stabilare överlag så kan vi bara få in lite spetskompetens också så kan det faktiskt bli rätt kul framåt våren.
Vad gäller Lasse Jonsson fanns det sociala skäl till att han valde just hv, det kombinerat med en riktigt bra trupp så honom hade vi aldrig fått se i laget.
Känns som att det börjar bli lite stabilare överlag så kan vi bara få in lite spetskompetens också så kan det faktiskt bli rätt kul framåt våren.
-
Verkar ju inte vara en back som kommer tillföra någon effektiv spets direkt, inte många poäng tidigare säsonger. Men kanske stabil defensivt? Det behöver vi ju också. En 100 kilos back borde ju kunna rensa framför mål.
Något som hört nåt mer om Lintner? Han hade tillfört den offensiva styrka vi behöver. En till back förutom Adam som kan skjuta i powerplay.
Något som hört nåt mer om Lintner? Han hade tillfört den offensiva styrka vi behöver. En till back förutom Adam som kan skjuta i powerplay.
-
- Strömberg=power