WordFricke skrev: Sen kan man fråga vad Dennis Persson och Andreas Engqvist överhuvudtaget gör på isen vid ställningen 4-4 och några minuter kvar på klockan? Inget ont alls om dessa två men med så lite tid kvar måste man sätta in lite mer rutinerade pjäser...
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Säcken fortsätter envisas med att spela 3 kedjor. Fjärde linan fick i snitt 7 minuter var i speltid. Kanske inte så konstigt att man inte klarade stå upp i 60 minuter?
TSN Scouting Report:
Ossi Vaananen
Assets Has prototypical NHL size. Loves to bang bodies. Moves the puck efficiently and is defensively responsible.
Flaws Needs more work on his coordination and lateral mobility. Has limited offensive upside. Must stay away from serious injury.
NHL Career potential Defensive defenseman.
TSN Scouting Report:
Ossi Vaananen
Assets Has prototypical NHL size. Loves to bang bodies. Moves the puck efficiently and is defensively responsible.
Flaws Needs more work on his coordination and lateral mobility. Has limited offensive upside. Must stay away from serious injury.
NHL Career potential Defensive defenseman.
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Har väl sett honom på TV några gånger. Är väl som Ronnie, fast 10 gånger bättre (och dessutom yngre)?Andy skrev:Har någon sett honom lira Live?Diffe89 skrev:Välkommen Ossi!
Nödvändigt att han kommer redan den åttonde, vi verkar ju behöva förstärkning på backsidan (och det defensivt), med tanke på gårdagen.
- Ritterwand
Du har kanske rätt, men å andra sidan så måste man slänga in unga spelare i såna situationer någon gång för att de ska kunna bli rutinerade.Fricke skrev: Sen kan man fråga vad Dennis Persson och Andreas Engqvist överhuvudtaget gör på isen vid ställningen 4-4 och några minuter kvar på klockan? Inget ont alls om dessa två men med så lite tid kvar måste man sätta in lite mer rutinerade pjäser...
Du har också rätt samtidigt snackar vi Perssons 10:e match i elitserien.Ritterwand skrev:Du har kanske rätt, men å andra sidan så måste man slänga in unga spelare i såna situationer någon gång för att de ska kunna bli rutinerade.Fricke skrev: Sen kan man fråga vad Dennis Persson och Andreas Engqvist överhuvudtaget gör på isen vid ställningen 4-4 och några minuter kvar på klockan? Inget ont alls om dessa två men med så lite tid kvar måste man sätta in lite mer rutinerade pjäser...
Konstigt att vi återupprepar misstag, gång på gång.Fricke skrev:Säcken fortsätter envisas med att spela 3 kedjor. Fjärde linan fick i snitt 7 minuter var i speltid. Kanske inte så konstigt att man inte klarade stå upp i 60 minuter?
Förra året var vi mer eller mindre tvingade att gå runt på tre kedjor beroende på vår tunna trupp. I år har vi en fungerande fjärdekedja, med tre hungriga spelare. Ändå fortsätter vi att köra på samma spår.
-
Jag är återigen kritisk ang. Säckens "Gameplan", Som vanligt kör han på 3 kedjor, personligen så hade det varit bättre och ta in dom när dem verkeligen vill ut och spela, Tror dom hade hållt samma tempo som MoDo och inte halkat efter så mycket? Wernblom's mål gör mej riktigt sur, ett riktigt skit mål för oss. Den ska bara inte få gå in där.
Säcken borde låta killarna köra som bara attan, som på hemmaplan. Den enda anledningen till att vi vann dom första 40 min, är MoDo spelade riktigt dåligt, underskattande(?) Och då var det bara att köra på lite slött så kommer målen. Men så fort MoDo kommer upp i högt tempo har vi inte en susning.
Säcken borde låta killarna köra som bara attan, som på hemmaplan. Den enda anledningen till att vi vann dom första 40 min, är MoDo spelade riktigt dåligt, underskattande(?) Och då var det bara att köra på lite slött så kommer målen. Men så fort MoDo kommer upp i högt tempo har vi inte en susning.
stolpskott skrev:Jag är återigen kritisk ang. Säckens "Gameplan", Som vanligt kör han på 3 kedjor, personligen så hade det varit bättre och ta in dom när dem verkeligen vill ut och spela, Tror dom hade hållt samma tempo som MoDo och inte halkat efter så mycket? Wernblom's mål gör mej riktigt sur, ett riktigt skit mål för oss. Den ska bara inte få gå in där.
Tempot tycker inte jag var något fel på det som fällde avgörandet var att vi inte kunde hålla rent framför egen kasse. Och att Larsson släpper en idiotisk retur på ett skitskott.
Ask hade dessutom ett fritt läge att göra mål i men sumpar den.
Vi borde ha vunnit matchen det kan väl alla hålla med om men det gör man inte om man är rädd för att få stryk framför egen kasse. Och skitsamma om det inte är världens roligaste spel men va fan att slå en icing är inte livsfarligt att göra. Hålla tätt bakåt i 20 min borde väl vilket skitlag som helst göra.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Hittade detta i en matchtråden från MoDo-DIF igår...
Min tränare har en kompis som har en son i DIFs 96:or och hade berättad för Magnus
att DIF höll på och förhandlade med en klassfinne till. VEm är det, vet ni något?
Först tänkte jag att det rörde sig om Ossi... men en uttrycket "en klassfinne till"
talar ju ett annat språk, någon som vet något?
Min tränare har en kompis som har en son i DIFs 96:or och hade berättad för Magnus
att DIF höll på och förhandlade med en klassfinne till. VEm är det, vet ni något?
Först tänkte jag att det rörde sig om Ossi... men en uttrycket "en klassfinne till"
talar ju ett annat språk, någon som vet något?
DIF 4 Ever
Var det bara jag som såg träningsmacthen mot TIK, och då i synnerhet D. Persson? Vilken sopa! Hur f-n kan han få lira i så viktigt skede som i slutet med 4-5 på tavlan?
skandal.
Nu sägerr jag inte att Persson är usel jämt, men i den form han var under TIK matchen skulleinte jag gett han många minuter i går.
skandal.
Nu sägerr jag inte att Persson är usel jämt, men i den form han var under TIK matchen skulleinte jag gett han många minuter i går.
- Killer Kennholt
de här med usel, alla säger att Fredric Ericsson är så kass, men de tycker jag inte han är nu, nu tycker ja han är en utav dom bättre backarna. Lätt den som åker bäst skridskor av backarna, en som har chansen att hänga på en sabb forward iaf. Sen tycker ja han lirar enkelt och förståndigt. Eller har ja fel?
Killer Kennholt Skjuter För Döda