Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rudi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Men det finns ju ingen spelare i vårat nuvarande lag som skulle spela hos oss om det fanns ett bättre alternativ. Alla spelar för namnet på ryggen. De enda som uttalat ”spelar för skölden” är ju de som knappt platsar. Det är ju bara något slags existensberättigande. Det finns ingen vinnarmentalitet i att kräva att ingen spelare får ha ett förflutet eller ha sympatier för en annan Stockholmsklubb med dagens förutsättningar. Det blir aldrig något nytt SM-guld med det tänket. Det är lite sandlådenivå.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Skönt att Modo inte har chans på SHL i alla fall - då kanske vi kan räkna hem Emil Molin. Han känns som en bra värvning!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Axelssons hets och gnabb på diverse forum är bra för hockeyn. Det skulle gärna få finnas 10 till av hans kaliber i SHL. Skickliga på isen och skapar intresse på sidan om.
Jag älskar ishockeyn och allt som får den att växa och utvecklas gör mig nöjd.

Sedan är det ju bara löjligt att tacka nej till Dick ifall han nu vill komma och spela för oss.
Men låt mig verkligen tvivla på att han vill till DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Axelssons hets och gnabb på diverse forum är bra för hockeyn. Det skulle gärna få finnas 10 till av hans kaliber i SHL. Skickliga på isen och skapar intresse på sidan om.
Jag älskar ishockeyn och allt som får den att växa och utvecklas gör mig nöjd.

Sedan är det ju bara löjligt att tacka nej till Dick ifall han nu vill komma och spela för oss.
Men låt mig verkligen tvivla på att han vill till DIF.
Sist Dick och Ante lirade tillsammans i DIF var de ju inte i närheten av så bra som de är nu, och det gick bra redan då.

Nej OM Dick vill till Stockholm och AIK inte tar klivet upp så tror jag vi har en hygglig chans.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

South_Exil skrev:Dick Axelsson - En fråga som berör och splittrar!

Jag har mycket hellre en lantis TYP Niklas Olausson eller en vass import i laget än en uttalad gnagare (bajare)

Mår faktiskt lite illa när man ser spelare som:
Liwing
Dick
Printz
Zibanejad
Landeskog
Ridderwall

mfl jubla i DIF tröjan.

Jävligt tveksam på var Adam har sympatierna också. aik hela pojkåren.
Snackas om att Kruger är gnagare också. Oklar sanningshalt.

Nej fan
Djurgårdare
Neutral stockholmare
Lantis/import

Är helt OK, men uttalade råttor eller bajare slipper jag gärna i DIF!
Du vet att självaste Kristofer Ottosson hade AIK-sympatier i ”pojkåren” också, va?

Lagtillhörighet är inget annat än slumpmässig indoktrinering som vi blir intalade tidigt i livet.
Löjligt att avfärda spelare bara för att de kanske haft en aik-napp i käften vid 0,5 års ålder.

Det ironiska med människor som avfärdar människor för att de råkar ha en annan lagtillhörighet är att bägge parter har en identisk ologisk och skev uppfattning som handlar om att den andra på nåt sätt har ett underlägset mänskligt värde än de själva på grund av vilket lag de håller på.

Och det är ju en sån uppfattning som är det sjuka i sammanhanget. Och den sjukan delar bägge parter broderligt.

Svin finns i alla led och avgörs av andra saker än om man gillar Korv BK eller Mos IF.

Det viktiga är således att avgöra om Dicks personliga attityd passar i DIF eller ej, inte aik.
Säg den glädje som varar
fullmonty

Inlägg av fullmonty »

DIF_Soldier skrev:

Jag har mycket hellre en lantis TYP Niklas Olausson eller en vass import i laget än en uttalad gnagare (bajare)

Liwing
Dick
Printz
Zibanejad
Landeskog
Ridderwall

mfl jubla i DIF tröjan.

Nej fan
Djurgårdare
Neutral stockholmare
Lantis/import

Du vet att självaste Kristofer Ottosson hade AIK-sympatier i ”pojkåren” också, va?

Lagtillhörighet är inget annat än slumpmässig indoktrinering som vi blir intalade tidigt i livet.
Löjligt att avfärda spelare bara för att de kanske haft en aik-napp i käften vid 0,5 års ålder.

Det ironiska med människor som avfärdar människor för att de råkar ha en annan lagtillhörighet är att bägge parter har en identisk ologisk och skev uppfattning som handlar om att den andra på nåt sätt har ett underlägset mänskligt värde än de själva på grund av vilket lag de håller på.

Och det är ju en sån uppfattning som är det sjuka i sammanhanget. Och den sjukan delar bägge parter broderligt.

Svin finns i alla led och avgörs av andra saker än om man gillar Korv BK eller Mos IF.

Det viktiga är således att avgöra om Dicks personliga attityd passar i DIF eller ej, inte aik.
Letar febrilt efter en gilla knapp...[ELECTRIC LIGHT BULB]

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Förstår inte ens varför han skulle vilja spela i DIF efter alla turer som varit och klubbhjärta hit och dit. Vad som talar för är ju avståndet hem och att han faktiskt har en historia i DIF även om den inte slutade i dur. Vad som talar mot är dock övervägande i sammanhanget så jag kan inte se att han skulle välja DIF. En grym hockeyspelare utan tvivel som tillför vilket lag som helst spetskompetens. Skulle nästan vara kul om han kom till DIF enbart för att höra hans motivering till beslutet.
Jag är inte arg, och inte besviken.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Prioritet inför nästa säsong:

1. Förläng med Urbom. Förläng med URBOM!
2. Linus Johansson ska ingenstans. Skärpning Jocke. Så orimligt lönekrav kan han inte ha lagt.
3. Spelfördelande geni till vårt genomtrista pp.
4. Få Hultström i spelbart skick eller ny back som kan träffa mål i pp.
5. Falk till KHK. Gillar Falk. Han ger alltid allt han har. Men... allt för många mål blir till när han gör fel värdering av läget.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Finns få spelare som jag ogillar så mycket som Dick. Kanske blir bättre om han hamnar i egna laget...
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Prioritet inför nästa säsong:

2. Linus Johansson ska ingenstans. Skärpning Jocke. Så orimligt lönekrav kan han inte ha lagt.
5. Falk till KHK. Gillar Falk. Han ger alltid allt han har. Men... allt för många mål blir till när han gör fel värdering av läget.
På riktigt? Hultström är i princip inne på alla våra PP-mål och en av seriens bästa i den spelformen. Satan vad han får oförtjänt mycket skit!
Däremot borde han skjuta lite mera i PP. Han har ett bra skott men utnyttjar inte det tillräckligt mycket. Men där kommer vi nog in på din punkt 3. Vi behöver någon som kan sätta upp lägena bättre för Hultström. Då kommer det bli ännu bättre.

Sen tycker jag också vi ska förlänga med Urbom men han är inte direkt så omöjlig att ersätta så det behövs skriva två gånger med stora bokstäver.
daaviid

Inlägg av daaviid »

mb81 skrev:

På riktigt? Hultström är i princip inne på alla våra PP-mål och en av seriens bästa i den spelformen. Satan vad han får oförtjänt mycket skit!
Däremot borde han skjuta lite mera i PP. Han har ett bra skott men utnyttjar inte det tillräckligt mycket. Men där kommer vi nog in på din punkt 3. Vi behöver någon som kan sätta upp lägena bättre för Hultström. Då kommer det bli ännu bättre.

Sen tycker jag också vi ska förlänga med Urbom men han är inte direkt så omöjlig att ersätta så det behövs skriva två gånger med stora bokstäver.
Hultström är bra i PP, förutom att han missar mål alldeles för mycket nu på senare tid. Han skjuter hårdare än han behöver göra istället för att bara försöka träffa mål.
Praetori

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev: Hultström är bra i PP, förutom att han missar mål alldeles för mycket nu på senare tid. Han skjuter hårdare än han behöver göra istället för att bara försöka träffa mål.
En annan som jag tycker har tappat det lite är Högström. Han hade tidigare (och har väl egentligen fortfarande någonstans) en magisk förmåga att alltid få pucken på mål. Nu har han hamnat i läget att han träffar första bästa motståndare istället.

Men jag är inte orolig, det kommer säkert släppa både för Högga och Hulta lagom till slutspel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

daaviid skrev:
mb81 skrev:

Hultström är bra i PP, förutom att han missar mål alldeles för mycket nu på senare tid. Han skjuter hårdare än han behöver göra istället för att bara försöka träffa mål.
Kan till viss del hålla med Espen i hans Hultström-analys. Hulta har ett par nivåer till i kroppen som han inte alls fått ut den här säsongen. Lösningen anser jag vara att få honom att stanna här och få till en försäsong med träning istället för att häcka nere i Florida och käka donken. Tror han kommer lyfta väsentligt om han kör med oss. För seriöst, han kommer aldrig att funka i NHL.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

DIF_Soldier skrev:

Liwing
Dick
Printz
Zibanejad
Landeskog
Ridderwall

mfl jubla i DIF tröjan.

Nej fan
Djurgårdare
Neutral stockholmare
Lantis/import

Vänta lite nu. Var hittar du en koppling till människovärde i mitt inlägg. Du övertolkar ganska kraftigt.

Det enda jag skrev var att jag (subjektivt) har lättare att acceptera en lantis en än uttalad aikare i våra färger!
Jag tycker mycket av det som aik står för, förenings-, ledarskaps-, kultur- och supportermässigt är väldigt långt ifrån hur en Djurgårdare ska vara och uppträda.

Samt att jag inte tycker det är optimalt att en kille som står i Bajen Fans eller på Norra stå i ett fotbollsderby ska representera vårt ishockeylag på vintern.

Men så. Låt oss diskutera sillyn.
Viktigaste att få klart med den center som ”teoretiskt” ska bli andrecenter.
Därefter en högklassig back
Sedan 1-2 spetsforwards.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Frågan är om våran trupp kommer bli särskilt mycket bättre nästa säsong, alla lag i SHL får nu lika mycket mer pengar vilket gör att bara lönerna kommer öka procentuellt men inte kvaliteten. Tror inte vi fortfarande har ekonomin för att fajtas om de allra bästa, tror vi kan räkna med ett år likt HV iår nästa säsong.
Låst