Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Fy fan så vidrigt om vi tar in Super-gnagarn Dick. Då har vi som förening helt sålt oss till djävulen. Tar vi in Dick Axelsson förnyar inte jag mitt säsongskort!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Bengan08 skrev:Fy fan så vidrigt om vi tar in Super-gnagarn Dick. Då har vi som förening helt sålt oss till djävulen. Tar vi in Dick Axelsson förnyar inte jag mitt säsongskort!
Alltid oavsett. Glöm inte det.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey

Inlägg av Puckey »

MathiasK skrev:Är det inte möjligt att NLA är ett alternativ för Axelsson eftersom han spelade där nyligen och förmodligen trivdes med de korta reseavstånden?
Det finns säkert med på bordet, men det främsta skälet han uppgett till att vilja lämna FBK är att han vill bo i sitt nybyggda hus i Stockholm. Då vore de tre alternativen Dif, AIK eller med viss ansträngning Örebro. Går AIK upp hamnar han säkerligen där, annars känns väl Dif närmast till hands.

Jag vet för övrigt inte vad jag tycker om tanken på Dick i Dif. Jag orkar inte hysa agg mot honom för gamla gnaget-tweets, men jag kommer inte heller kunna känna kärlek för honom hur bra han än spelar. Bara tanken på att eventuellt skiljas från Brodin, Ljungh, Ahlén och Peppe som fullkomligt osar av DIF och se dem ersättas av gnagare och transatlanter är rent deprimerande. Ante & Högström räddar förhoppningsvis mitt intresse från att dippa i så fall.

Med detta menar jag inte att jag förväntar mig ett helt lag med uttalade djurgårdare, det är en utopi, men vågskålen riskerar att tippa för mycket åt fel håll om vi tappar ovannämnda spelare och eventuellt också våra grymma juniorer, utan att för den delen få in någon riktigt fet hemvändare.
crike1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike1 »

Finns det några rykten om hur väl kontakten är med våra yngre förmågor på andra sidan Atlanten som som inte går så bra för? Främst ser jag backar iof men vore intressant och höra om vi underhåller kontakten med sådana som AOM, Englund (kontrakt 18/19) och Holm. Det är tre stora killar som gärna får komma hem och göra några år enligt mig.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

MathiasK skrev:Är det inte möjligt att NLA är ett alternativ för Axelsson eftersom han spelade där nyligen och förmodligen trivdes med de korta reseavstånden?

Sist jag läste i min Skolatlas (länge sedan, kan ha ändrats) så låg Karlstad lite närmare Stockholm än vad Davos gör.
Dvs, om prio är att ha nära till det nya boendet i Stockholm
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Om Dicken kan underkasta sig våra värdegrunder som naturligtvis ligger på en helt annan nivå än det han är van med i vidrigheternas vidrighetsförening så är han välkommen till DIF
Ceterum censeo Solna esse delendam
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det vore befängt att tacka nej till DA om han skulle vilja spela hos oss. Oavsett tidigare klubbhistorik. Det är långt ifrån i paritet med Mackan, en bra spelare och en värvning som lyfter oss.
25/4-2025
MathiasK

Inlägg av MathiasK »

Lee Harvey Oswald skrev:

Sist jag läste i min Skolatlas (länge sedan, kan ha ändrats) så låg Karlstad lite närmare Stockholm än vad Davos gör.
Dvs, om prio är att ha nära till det nya boendet i Stockholm
Känns som att dina gamla geografikunskaper fortfarande stämmer. Tanken var väl snarare om Axelsson nödvändigtvis ska bo i Stockholm eller helt enkelt vill slippa pendlandet. Eftersom han tycks ha klagat över pendlandet i en intervju så gissade jag att NLA var intressant. Det är först nu jag hör folk viska om att det just är Stockholm han vill till.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Puckey skrev:
Det finns säkert med på bordet, men det främsta skälet han uppgett till att vilja lämna FBK är att han vill bo i sitt nybyggda hus i Stockholm. Då vore de tre alternativen Dif, AIK eller med viss ansträngning Örebro. Går AIK upp hamnar han säkerligen där, annars känns väl Dif närmast till hands.
Då är väll ändå Brynolf närmare än Örebro..
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

NLA känns väl inte aktuellt, han hade säkert kunna få kontrakt där om han velat stanna. Han kom väl till Sverige för att komma hem och komma närmre Sthlm. Hoppas han väljer aik, så slipper vi att möta honom och ha honom i vårt DIF.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

Om vi ens ger honom ett kontraktsförslag så förnyar jag inte kortet!!!
Ligger så sjukt mycket hellre i de nedre regionerna av SHL ett par säsonger och bygger på med 90% Djurgårdare.
Kuken är så jävla vidrig att det gör ont i höften.
Om vi gör det är vi ju inte bättre än Växjö eller något annat legoknektslag...fy fan vad tråkigt det skulle vara.
Låt Robban göra underverk med juniorer och andra Djurgårdare som kanske inte är några tunga namn ännu.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Jag stödjer allt som är för Djurgårdens bästa och framgång! Är det så att Dick kan tillföra DIF något och bli en del utav framgången så står jag bakom det. Om ledningen tror det så ska dom absolut lägga fram ett kontraktsförslag!

Att bygga med 90% Djurgårdare är väl nästan omöjligt idag om man vill vara med i toppen. Att bygga ifrån de egna leden går ju inte, de sticker så fort vingarna bär över Atlanten... Att ta hem Djurgårdare som är på peak är också väldigt svårt!
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Foppas78 skrev:Om vi ens ger honom ett kontraktsförslag så förnyar jag inte kortet!!!
Ligger så sjukt mycket hellre i de nedre regionerna av SHL ett par säsonger och bygger på med 90% Djurgårdare.
Kuken är så jävla vidrig att det gör ont i höften.
Om vi gör det är vi ju inte bättre än Växjö eller något annat legoknektslag...fy fan vad tråkigt det skulle vara.
Låt Robban göra underverk med juniorer och andra Djurgårdare som kanske inte är några tunga namn ännu.
En värvning av Dick utesluter ju inte att 90% av truppen består av Djurgårdare. Vore befängt att inte erbjuda honom ett kontrakt då han besitter alla de skickligheter som dagens trupp saknar.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Dick Axelsson - En fråga som berör och splittrar!

Jag har mycket hellre en lantis TYP Niklas Olausson eller en vass import i laget än en uttalad gnagare (bajare)

Mår faktiskt lite illa när man ser spelare som:
Liwing
Dick
Printz
Zibanejad
Landeskog
Ridderwall

mfl jubla i DIF tröjan.

Jävligt tveksam på var Adam har sympatierna också. aik hela pojkåren.
Snackas om att Kruger är gnagare också. Oklar sanningshalt.

Nej fan
Djurgårdare
Neutral stockholmare
Lantis/import

Är helt OK, men uttalade råttor eller bajare slipper jag gärna i DIF!
Puckey

Inlägg av Puckey »

South_Exil skrev:Dick Axelsson - En fråga som berör och splittrar!

Jag har mycket hellre en lantis TYP Niklas Olausson eller en vass import i laget än en uttalad gnagare (bajare)

Mår faktiskt lite illa när man ser spelare som:
Liwing
Dick
Printz
Zibanejad
Landeskog
Ridderwall

mfl jubla i DIF tröjan.

Jävligt tveksam på var Adam har sympatierna också. aik hela pojkåren.
Snackas om att Kruger är gnagare också. Oklar sanningshalt.

Nej fan
Djurgårdare
Neutral stockholmare
Lantis/import

Är helt OK, men uttalade råttor eller bajare slipper jag gärna i DIF!
All kärlek åt Zibanejad. Att han valde de tränare han hade störst förtroende till genom tonåren gör honom inte till någon ärkegnagare likt Dick (även om han säkert såg sig som gnagare via brorsan som barn). Tror inte för en sekund att han skulle valt gnaget över dif efter hur han formats hos oss, om han så fick två identiska erbjudanden.
"En djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt", hur många råttor delar den inställningen?

Någonstans får man finna sig i att elitspelare (även i junioråldern) ofta får en annan form av anknytning till föreningarna, där man kanske nekats en plats i det ena laget, för att istället fått chansen att spela någon annanstans och bygga en helt ny relation till en förening.

Tycker att Gabbe (som utan att tveka ställde upp i fucking Hockeyallsvenskan under lock outen) har uttryckt det helt okej i någon gammal intervju. Något i stil med att Hammarby var det lag han föddes in i och hållt på, medan tiden i djurgården skapade en vördnad och respekt även för dif. När han tvingades att välja vilka han skulle hålla på i en hypotetisk match mellan lagen svarade han bajen, men att han ändå älskar dif för vad föreningen gett honom. Detsamma säger jag om Landeskog - han kommer aldrig kunna mäta sig med exempelvis Bengan, men har min fulla respekt för att han valde att göra något för Djurgården under vårt mörkaste år, när han likt andra kunde ha tjänat multum i KHL/NLA eller tagit semester istället.

Det är satans svårt för ungdomar att ta sig hela vägen, då är det inte rättvist att döma ut de som gjort vad de behövt i tonåren. Dick är en annan femma, där han i vuxen ålder hetsat mot dif på twitter.
Låst