Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Kommer förresten Strandberg ens lira något innan slutspelet drar igång? Känns ju sådär om vi inte matchar in honom åtminstone litet. Frågan är ju bara vem man ska peta under såna eventuella matchningar. Just nu har vi en alltför stor bredd för att han ska få komma in. Särskilt nu när både burken och ante förhoppningsvis snart är tillbaka.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Finns ingen anledning att ens överväga att stoppa in honom i det här läget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
gaspo

Inlägg av gaspo »

OS uppehållet slaktade vårat spel! Herregud spelet mot LHC va uselt och idag mot Brynäs sinnesjukt USELT. Vi kommer bli en munsbit för Malmö imorgon :-(. För helvete vakna upp ur koman nu DIF! Ska vi komma topp 6?
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

gaspo skrev:OS uppehållet slaktade vårat spel! Herregud spelet mot LHC va uselt och idag mot Brynäs sinnesjukt USELT. Vi kommer bli en munsbit för Malmö imorgon :-(. För helvete vakna upp ur koman nu DIF! Ska vi komma topp 6?
Tror inte LHC tar in 14 poäng på oss på 5 matcher :wink:
Men ja, jag delar din oro att vi spelat dåligt nu dessa två matcher. Förhoppningsvis är vi lite nertränade fysiskt och mentalt för att få ut maximalt under själva slutspelet (Vet inte hur såna där toppningar fungerar). Men det har sett fruktansvärt lojt ut nu.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Brynäs och LHC har ju spelat riktigt uselt det senaste också och även mot oss dessa matcher. Det gör ju inte saken bättre. Fan livrädd för att det blir att det blir en riktig körare imorgon mot Malmö tyvärr.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Om jag läst tabellen rätt så behövs bara 3 poäng för att säkra direktplatsen till kvartsfinal. (möjligtvis 2 eftersom våran målskillnad just nu är mycket bättre).
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Om jag läst tabellen rätt så behövs bara 3 poäng för att säkra direktplatsen till kvartsfinal. (möjligtvis 2 eftersom våran målskillnad just nu är mycket bättre).
Räkna här. Vi är inte helt klara för kvartsfinal i teorin men jag har väldigt svårt att se att vi skulle missa topp-6.

https://shl1718.se/
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Om jag läst tabellen rätt så behövs bara 3 poäng för att säkra direktplatsen till kvartsfinal. (möjligtvis 2 eftersom våran målskillnad just nu är mycket bättre).
Räkna här. Vi är inte helt klara för kvartsfinal i teorin men jag har väldigt svårt att se att vi skulle missa topp-6.

Min tabell gav oss en tredjeplats på 93 poäng. Delad med Frölunda fast bättre målskillnad.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:

Min tabell gav oss en tredjeplats på 93 poäng. Delad med Frölunda fast bättre målskillnad.
Och då är du ändå rätt negativ. :lol:
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:

Och då är du ändå rätt negativ. :lol:
Klarar oss precis till andraplatsen med 97 p, en poäng före kaffe. Blir LHC i kvarten, vilket jag kan leva med!
mb81

Inlägg av mb81 »

Om Färjestad vinner ikväll är vi klara för kvarten om jag räknat rätt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Må Färjestad och Frölunda förlora ikväll. Vi ska behålla andraplatsen.
Avskaffa tre mot tre.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Säkrat kvartsfinalplats, det såg man inte komma för ett drygt halvår sedan.
Rolv

Inlägg av Rolv »

Synd att FBK tog 2 pinnar. Nu ”bara” 2 vinster upp. Hade det skilt 6 poäng upp till oss, hade de varit tvungna att ta poäng i 3 av de 4 matcher som är kvar pga vår målskillnad.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

AlltidoavsettDIF skrev:Säkrat kvartsfinalplats, det såg man inte komma för ett drygt halvår sedan.
En helt magnifik säsong! Den kommer man komma ihåg länge oavsett hur det går i slutspelet, snacka om underdogs inför.

Några "expert"tips:
Sanny - 12:a
Galenhöken - 9:a
Elisabeth Lindbäck - 9:a
Magnus Nyström - 8:a
Henrik Sjöberg - 8:a
Lena Sundqvist - 8:a
Oskar Lindwall - 8:a
Robin Lindgren - 9:a
Henrik Skoglund - 10:a

Tyvärr kan jag inte låsa upp Aftonblaskan, men vill minnas att Abrahamsson hade oss som 11:a.
Bara för att tydliggöra hur sjukt denna prestation varit från oss här långt så tippade Wennerholm bäst av alla, med oss på en fjärdeplats...
Skriv svar