Hyllningstråd till Teemu "lejonet" Lassila

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
progambler

Inlägg av progambler »

jaja

jag tar tjuren i hornen och erkänner när jag har felat,

ibland blir jag väldigt less när vi förlorar och då kan jag skriva en massa saker........som jag egentligen inte menar.

troligen har jag också sett fel matcher och över-reagerat, flera av er har ju sett alla matcher och därför måste jag lita på era ord.

det positiva nu är att vi som sagt har två målvakter nu och som båda kan spela, även om jag har svårt se lassila som finsk landslags-keeper just nu...(kanske i framtiden då, han är ju trots allt ung.....)

FORZA DIF
Pierre_a

Inlägg av Pierre_a »

Lassila är en bra målvakt, han har dock problem med att han släpper lite väl många returer 'rakt ut'..
Han har reflexer som få, lite Lundqvist varning på dem faktiskt, så med en eller ett par säsongers övning så kommer denna Lassila vara top knotch.

Jag menar, det är ju inte så att han får 15 skott på sig per match, Frölunda borta var det väl över 50 skott han fick, samt sist mot MoDo fick han väl runt 40 på sig, backarna måste ju hjälpa till också med att ta bort puckar som Lassila lämnar returer på, kan dem inte ta bort pucken får dem väl försöka ta bort spelarna som är på väg fram, 9 av 10 mål Lassila släppt in är väl egentligen returer som petas och grisas in..

Nej Lassila kommer bli riktigt bra så småningom (han är redan bra, men mkt bättre om vi säger så!)
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Vad var det jag sa ....
Skriv svar