Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
En stor anledning till att Växjö (och andra) klubbar kan värva så pass mycket i slutet är för att dom ofta går långt i slutspelet. Om vi skulle gå till SM-final så är det en massa miljoner extra och betyder allt.
Om vi skulle få säg 6 hemmamatcher i slutspelet på Hovet så är det närmare sju miljoner kronor, ännu mer om vi spelar några matcher i Globen. Detta slutspel betyder allt.
Om vi skulle få säg 6 hemmamatcher i slutspelet på Hovet så är det närmare sju miljoner kronor, ännu mer om vi spelar några matcher i Globen. Detta slutspel betyder allt.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med LJ ut smakar fan det mesta bajs. Usch vad tråkigt. Då gick den Tisdagen i moll.
25/4-2025
- diftobbe89
Ja ju mer man tänker på det, riktigt jävla pissigt är det, han började växa ut till min absoluta favoritspelare och han är bra på precis allt och står upp i alla lägen, en dröm Djurgårdare.förevigtdjurgården skrev:Med LJ ut smakar fan det mesta bajs. Usch vad tråkigt. Då gick den Tisdagen i moll.
Spela fult
Nej! Det är för att dom får mångmiljonbelopp i stöd ifrån sina kommuner som är huvudorsaken till att dom har råd.Mattias_87 skrev:En stor anledning till att Växjö (och andra) klubbar kan värva så pass mycket i slutet är för att dom ofta går långt i slutspelet. Om vi skulle gå till SM-final så är det en massa miljoner extra och betyder allt.
--
Nya värvningen känns verkligen "Mjä?" om det var tänkt att det skulle vara värvningen för att täcka upp om Ante inte kommer tillbaka denna säsong.
Sen bajsmackan ifrån den rosa skittidningen angående LJ var ju ännu värre.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Innan Jocke kan svara på varför man låter LJ gå så kan man ju spekulera i vad som helst. LJ kanske endast ville a en 1:a/2:a roll, 1-års kontrakt och en saftig lönehöjning (bud från andra klubbar med högt löneanspråk hade kommit in), och Jocke var inte villig att gå med på alla tre.
Jag tycker inte man ska värdera ett lag efter specifika spelares vara eller inte vara, jag väntar hellre tills bitarna är på plats för att få en helhet. Att inte förlänga med LJ kan tyckas märkligt, men det finns säkert en bra anledning till det.
Som sagt ren spekulation.
Jag tycker inte man ska värdera ett lag efter specifika spelares vara eller inte vara, jag väntar hellre tills bitarna är på plats för att få en helhet. Att inte förlänga med LJ kan tyckas märkligt, men det finns säkert en bra anledning till det.
Som sagt ren spekulation.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Spekulationer och eventuella anledningar är egentligen ovidkommande sett till det faktum att jag gillar spelartypen och människotypen Linus Johansson. Det är allt.
Självklart är det jättetråkigt om han har löneanspråk som vi inte kan matcha med andra spelare i beaktning, men det är inte där min bajssmak grundar sig, utan snarare i det faktum att jag gillar det som Linus står för och det ska bli tråkigt att inte se honom i världens finaste tröja något mer.
Självklart är det jättetråkigt om han har löneanspråk som vi inte kan matcha med andra spelare i beaktning, men det är inte där min bajssmak grundar sig, utan snarare i det faktum att jag gillar det som Linus står för och det ska bli tråkigt att inte se honom i världens finaste tröja något mer.
25/4-2025
Vilken klubb är LJ klar för då?förevigtdjurgården skrev:Spekulationer och eventuella anledningar är egentligen ovidkommande sett till det faktum att jag gillar spelartypen och människotypen Linus Johansson. Det är allt.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Precis så känner jag också. Och så presenteras en spelartyp som jag har som allra svårast för i samma veva, "den pigga allsvenska målkungen" med "bra fart". Jotack, det blir verkligen mumma i slutspelet.förevigtdjurgården skrev:Spekulationer och eventuella anledningar är egentligen ovidkommande sett till det faktum att jag gillar spelartypen och människotypen Linus Johansson. Det är allt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei skrev:Precis så känner jag också. Och så presenteras en spelartyp som jag har som allra svårast för i samma veva, "den pigga allsvenska målkungen" med "bra fart". Jotack, det blir verkligen mumma i slutspelet.förevigtdjurgården skrev:Spekulationer och eventuella anledningar är egentligen ovidkommande sett till det faktum att jag gillar spelartypen och människotypen Linus Johansson. Det är allt.
Finns dock en sak han kan göra för att bli riktigt populär hos oss fans, då vi möter Mora den 3:e.

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Det ryktas lite om Färjestad. Källorna kan ifrågasättas men iom att jag såg det på två håll så är det värt att nämna.Praetori skrev:Vilken klubb är LJ klar för då?förevigtdjurgården skrev:Spekulationer och eventuella anledningar är egentligen ovidkommande sett till det faktum att jag gillar spelartypen och människotypen Linus Johansson. Det är allt.
Dessutom skrev Linus Norberg "Inte Hv men möjligtvis Färjestad." i en tweet, dock vet jag inte om han bara gissar eller har hört något.
-
Det får vi hoppas inte stämmer, skulle vara riktigt jobbigt att se honom hos dom rövluffarna.....ciirree skrev:Det ryktas lite om Färjestad. Källorna kan ifrågasättas men iom att jag såg det på två håll så är det värt att nämna.Praetori skrev:Vilken klubb är LJ klar för då?förevigtdjurgården skrev:Spekulationer och eventuella anledningar är egentligen ovidkommande sett till det faktum att jag gillar spelartypen och människotypen Linus Johansson. Det är allt.
- Doyle
Går ju inte att låta bli att reflektera över Växjös dammsugar framfart i form av inköp av hockeyguys i toppskiktet kontra DIF som släpper iväg 2 kvalitetshörnstenar. Känns märkligt då kontinuitet är A och O för att lyckas få ihop en homogen grupp som kämpar för varann. Allt krut borde ju lagts på att säkra upp Linus o Marcus. Får nu verkligen hoppas att ledningen har ett gäng bra värvningar som värderats högre och att man därför valt att offra Ljung o Linus Johansson som varit stöttepelare under flera säsonger
Är GRYMT besviken och hoppas att en bra förklaring finns till agerandet

Den förklaringen stavas pengar.Doyle skrev:Går ju inte att låta bli att reflektera över Växjös dammsugar framfart i form av inköp av hockeyguys i toppskiktet kontra DIF som släpper iväg 2 kvalitetshörnstenar. Känns märkligt då kontinuitet är A och O för att lyckas få ihop en homogen grupp som kämpar för varann. Allt krut borde ju lagts på att säkra upp Linus o Marcus. Får nu verkligen hoppas att ledningen har ett gäng bra värvningar som värderats högre och att man därför valt att offra Ljung o Linus Johansson som varit stöttepelare under flera säsonger
Och allt är ännu bara rykten och spekulationer, tror det kan hända mycket.
Folk som skriker avgå Jocke måste vars mentalt efterblivna, Jocke tillsammans med resterande ledare har med mycket få medel etablerat oss på riktigt igen. Låt nästa års trupp presenteras innan ni tar fram motorsågen.
Jätte tråkigt om vi tappar Linus och Ljung. Om.
Folk som skriker avgå Jocke måste vars mentalt efterblivna, Jocke tillsammans med resterande ledare har med mycket få medel etablerat oss på riktigt igen. Låt nästa års trupp presenteras innan ni tar fram motorsågen.
Jätte tråkigt om vi tappar Linus och Ljung. Om.
Rasmussens uttalande: – Jag känner mig stolt över att få spela inför Sveriges bästa fans igen och jag är redo att ge allt, säger spelaren själv i ett pressmeddelande.
Hahahahahahahahahahahahaha.. hahahaha.. å fy fan.. den kommentaren var lustig. Tror fan att jag spyr.
Hahahahahahahahahahahahaha.. hahahaha.. å fy fan.. den kommentaren var lustig. Tror fan att jag spyr.