Vi vet ju faktiskt inte vad alternativen är. Visst jag vill också behålla Johansson. Men låt oss säga att en spelare som Jacob Josefson vill hem exempelvis. Då förstår jag att vi släpper honom.ciirree skrev:Frågan alla bör ställa sig är om Jocke Eriksson är rätt man att sitta kvar som sportchef i Djurgården Hockey. Att tappa både Ljungh och Johansson är inte godkänt någonstans.
Kul att vi gör en sjuhelvetes säsong och faktiskt har något bra på gång — men kommer tvingas börja om IGEN.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Helt rätt man för jobbet 200k+ för Ljung?ciirree skrev:Frågan alla bör ställa sig är om Jocke Eriksson är rätt man att sitta kvar som sportchef i Djurgården Hockey. Att tappa både Ljungh och Johansson är inte godkänt någonstans.
Kul att vi gör en sjuhelvetes säsong och faktiskt har något bra på gång — men kommer tvingas börja om IGEN.
Inte en chans! Han har varit lätt och svag och gör inte ens sin bästa säsong. Inte värt pengarna, låt marknaden öppna sig efter säsongen så finns det ett antal spelare som lär kunna ersätta!
LJ. Well, det suger att han drar, center på uppåtgående!
Men vi vet fortfarande inte vad som hände vid förhandlingsbordet.
Att döma ut Jocke för dessa två efter det han gjort denna säsongen. Aldrig i livet, vi heter inte Växjö och kan inte få allt vi pekar på. Jocke har gjort något grymt stort denna säsong. Lätt att glömma för vissa kanske!
Skärpning!
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Senast redigerad av altsich den 2018-02-13 13:48:06, redigerad totalt 1 gånger.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
När det gäller Linus så vet jag faktiskt inte vad han begärde eller vad vi erbjöd.mb81 skrev:Tack. Jag är inte orolig. Du som har lite inside känner du oro för kommande säsong? Krävde Linus en orimligt hög lön?Frasse skrev:Nej det där blev riktigt fel, Norén är klar för saik och inte för oss.mb81 skrev:Är Norén klar för oss? Snackades ju om SAIK? Du brukar ha rätt ju!
Visst känner man en viss oro när just center-sidan är den som just nu ser tunn ut och det hänger väldigt mycket på om hur Antes rehab/hjärntrappa går.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
När man har en kille som Linus, som man har gett chansen och utvecklat till en SHL-spelare och faktiskt kan bygga runt på lång sikt så förväntar jag mig att man ansträngt sig för att behålla honom. När det var klart att Ljungh lämnade så borde Linus varit hög prioritet, förutsatt att man inte har något annat på gång typ Josefson/Norman. Vi kommer aldrig etablera oss på sikt om vi ständigt släpper stomspelare och plockar in nytt till varje säsong. Särskilt inte med tanke på hur mycket chansningar Jocke brukar ta när han värvar. Förr eller senare kommer det gå åt helvete.Stavhoppet skrev:Fast det känns inte riktigt rätt mot Linus att säga att han inte ville stanna.B.I.B.A skrev: Håller med. Dock är det oerhört svårt att bygga något långsiktigt om det ska stå en helt ny trupp på isen varje säsong. Ljungh och LJ är spelare som jag trodde skulle spela i DIF länge framöver. Att Linus sticker visar att vi måste vara noggranna i vilka vi värvar och att vi satsar på spelare som faktiskt vill spela i DIF och inte bara ser oss som en språngbräda till cashen Frölunda eller Växjö. Vi har testat dussintals allsvenska spelare de senaste 10-20 åren och många har varit chansningar som misslyckats. Då svider det extra när de som faktiskt lyckas lämnar så fort de får chansen. Hoppas man har väldigt nära kontakt med fd Djurgårdare ute i världen. Norman, Josefson, Krüger, Cehlin, Tobias Lindberg, Philip Holm, Andreas Englund, AOM mfl är spelare som skulle kunna bli stomspelare för DIF under många år.
Känns lite som att Jocke anser att det finns andra som kommer att ta den platsen. Så som de skrevs tidigare att M. Davidsson och Vejdemo skulle kunna ta den platsen som 2/3 center.
Sen är det såklart så att det finns en gräns för hur mkt pengar man kan säga nej till.
När det gäller Ljungh så pratas det ju om att Luleå bjöd 200.000/månaden och HV bjöd över till slut, så var går våran gräns?
Jag hoppas verkligen att det kommer att komma in en riktigt stark center som kan vara 1/2 center ihop med Ante.
Finns det någon som helst chans att Krüger väljer att komma hem likt Rasmussen?
Jag älskar att vi lyfter fram och satsar på juniorer, men faktum är att Vejdemo, Davidssons och Fjällby är killar som kommer testa på NHL inom ett par år när de fått sina genombrott. Det är därför det är viktigt att ha en stabil stomme som man kan bygga runt, år efter år och sedan krydda laget med några juniorer, lite spets och någon late bloomer man hittat i allsvenskan.
Krüger kan vi nog glömma på några år.
Avgå Jocke.
Givetvis oro gällande Ante men där måste det finnas en plan b.Frasse skrev:När det gäller Linus så vet jag faktiskt inte vad han begärde eller vad vi erbjöd.mb81 skrev:Tack. Jag är inte orolig. Du som har lite inside känner du oro för kommande säsong? Krävde Linus en orimligt hög lön?Frasse skrev:Nej det där blev riktigt fel, Norén är klar för saik och inte för oss.mb81 skrev:Är Norén klar för oss? Snackades ju om SAIK? Du brukar ha rätt ju!
Visst känner man en viss oro när just center-sidan är den som just nu ser tunn ut och det hänger väldigt mycket på om hur Antes rehab/hjärntrappa går.
Nämn en värvning förutom Ante som Jocke gjort och man kände; "Wow, grymt!"
Jag kan hjälpa er: 0.
Vår scoutingverksamhet är bra, och det är spännande med värvningar som L Johansson, Lagesson, Pettersson och nu Strandberg. Eller förlängningen likt Adam, där man har en bra känsla och det faller väl ut. Men det borde finnas utrymme för någon spetsvärvning. Eller ska vi alltid fynda och vara nära guldet år på år, men aldrig satsa fullt ut?
De flesta vet att vi inte har den största plånboken, men vi har inte den minsta. Dessutom är våran ekonomi god.
Inför nästa säsong om Ante är frisk så har vi Ljungh/Johansson ut och Bemström/Strandberg in på centersidan.
Nu har vi inte ens avslutat denna säsong, så man vet aldrig. Men att döma av tidigare sillyn så bör vi inte förvänta oss värvningar likt Josefson.
Vår scoutingverksamhet är bra, och det är spännande med värvningar som L Johansson, Lagesson, Pettersson och nu Strandberg. Eller förlängningen likt Adam, där man har en bra känsla och det faller väl ut. Men det borde finnas utrymme för någon spetsvärvning. Eller ska vi alltid fynda och vara nära guldet år på år, men aldrig satsa fullt ut?
De flesta vet att vi inte har den största plånboken, men vi har inte den minsta. Dessutom är våran ekonomi god.
Inför nästa säsong om Ante är frisk så har vi Ljungh/Johansson ut och Bemström/Strandberg in på centersidan.
Nu har vi inte ens avslutat denna säsong, så man vet aldrig. Men att döma av tidigare sillyn så bör vi inte förvänta oss värvningar likt Josefson.
HultströmX2, Thoresen, Sallinen, Brodin,Högström tex. De är hyfsat wow iaf. Sen finns Jocke,E Matt och Bourque.ciirree skrev:Nämn en värvning förutom Ante som Jocke gjort och man kände; "Wow, grymt!"
Men givetvis är det roligare att gnälla på Jocke.
Strandberg vet vi inte om han kommer spela med oss nästa säsong. Bra att ha fått testa med oss nu så kan vi se om han kan vara nåt för nästa säsong.
Senast redigerad av mb81 den 2018-02-13 14:13:17, redigerad totalt 1 gånger.
Ganska enkelt svar på den frågan. JA!ciirree skrev:Frågan alla bör ställa sig är om Jocke Eriksson är rätt man att sitta kvar som sportchef i Djurgården Hockey. Att tappa både Ljungh och Johansson är inte godkänt någonstans.
Seriöst, vilken jävla fråga.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja tilläggas ska väl att jag har fullt förtroende för Jocke, han gör ett riktigt jävla bra jobb.
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skaffa större susp grabbar.
Livet som Djurgårdare har senaste åren bestått av ett gäng pungsparkar.
Sisådär en gång vart 10:e år är vi med och nosar på framgång.
Passa på och njut, i år är just ett sådant år.
Vi har ändå några faktorer som talar för oss men som vi inte riktigt lyckas tippa över till vår fördel.
- Publikunderlaget (löjligt låg andel mot många andra lag)
Bortförklaring: Finns tydligen 2 andra bra ishockeylag i stan, och klassikern att det finns mer att göra i storstan.
- Sponsormarknaden: Har inga siffror på detta, men förväntar mig att vi ska ligga i topp. Borde kunna utvecklas?
- Spelarunderlaget: Klart flest talanger i närområdet. Många drar.
Jocke gör vad han kan med de resurser han befogar över. Linus vill tjäna mer pengar eller så lockas han hem till sina gamla trakter. Trodde han ville vara kvar åtminstonde 1 år till. Blir hursom spännande att se vad han väljer.
Livet som Djurgårdare har senaste åren bestått av ett gäng pungsparkar.
Sisådär en gång vart 10:e år är vi med och nosar på framgång.
Passa på och njut, i år är just ett sådant år.
Vi har ändå några faktorer som talar för oss men som vi inte riktigt lyckas tippa över till vår fördel.
- Publikunderlaget (löjligt låg andel mot många andra lag)
Bortförklaring: Finns tydligen 2 andra bra ishockeylag i stan, och klassikern att det finns mer att göra i storstan.
- Sponsormarknaden: Har inga siffror på detta, men förväntar mig att vi ska ligga i topp. Borde kunna utvecklas?
- Spelarunderlaget: Klart flest talanger i närområdet. Många drar.
Jocke gör vad han kan med de resurser han befogar över. Linus vill tjäna mer pengar eller så lockas han hem till sina gamla trakter. Trodde han ville vara kvar åtminstonde 1 år till. Blir hursom spännande att se vad han väljer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sallinen och Hultström värvades när Jocke fortfarande spelade. Många var kritiska mot Brodin, Jocke E, Bourque och Matt. Värvningen av Högström köper jag, men han hade spelat här säsongen innan.mb81 skrev:HultströmX2, Thoresen, Sallinen, Brodin,Högström tex. De är hyfsat wow iaf. Sen finns Jocke,E Matt och Bourque.ciirree skrev:Nämn en värvning förutom Ante som Jocke gjort och man kände; "Wow, grymt!"
Strandberg vet vi inte om han kommer spela med oss nästa säsong. Bra att ha fått testa med oss nu så kan vi se om han kan vara nåt för nästa säsong.
Thoresen och Ante är de ända.
Kontraktet på Strandberg är 2 1/2 år.
Månad*ciirree skrev:Sallinen och Hultström värvades när Jocke fortfarande spelade. Många var kritiska mot Brodin, Jocke E, Bourque och Matt. Värvningen av Högström köper jag, men han hade spelat här säsongen innan.mb81 skrev:HultströmX2, Thoresen, Sallinen, Brodin,Högström tex. De är hyfsat wow iaf. Sen finns Jocke,E Matt och Bourque.ciirree skrev:Nämn en värvning förutom Ante som Jocke gjort och man kände; "Wow, grymt!"
"Kontraktet är på 2 ½ månad och sträcker sig säsongen ut"
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Såg det sen, haha. In my defense, jobbat natt och detta var det första jag läste på morgonen.Andspe skrev:Månad*ciirree skrev:Sallinen och Hultström värvades när Jocke fortfarande spelade. Många var kritiska mot Brodin, Jocke E, Bourque och Matt. Värvningen av Högström köper jag, men han hade spelat här säsongen innan.mb81 skrev:HultströmX2, Thoresen, Sallinen, Brodin,Högström tex. De är hyfsat wow iaf. Sen finns Jocke,E Matt och Bourque.ciirree skrev:Nämn en värvning förutom Ante som Jocke gjort och man kände; "Wow, grymt!"
"Kontraktet är på 2 ½ månad och sträcker sig säsongen ut"
Fy fan vad besviken jag är. LJ är en stor del av framgångarna. Bra size. En riktig team player på isen och ingen målkåt liten jävel som åker runt och "ska få chanser" för att "få igång sitt spel".
Fruktansvärd start på den här dagen helt enkelt. För en utomstående verkar det lite konstigt att vi tappar LJ mot bakrund att Ljungh redan är borta. Trodde det var lite tanken att vi skulle kunna ge LJ en riktigt ljus framtid i föreningen. Bedrövligt.
Fruktansvärd start på den här dagen helt enkelt. För en utomstående verkar det lite konstigt att vi tappar LJ mot bakrund att Ljungh redan är borta. Trodde det var lite tanken att vi skulle kunna ge LJ en riktigt ljus framtid i föreningen. Bedrövligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tänk som alla andra så blir dagen bättre: "Jocke gör ett _hästjobb_"sensei skrev:Fy fan vad besviken jag är. LJ är en stor del av framgångarna. Bra size. En riktig team player på isen och ingen målkåt liten jävel som åker runt och "ska få chanser" för att "få igång sitt spel".