Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Krüger placerad på waivers av Carolina. Högst orimligt att han återvänder hem, men drömma får man...
Victory is sweetest when you've known defeat.
Måste säga att jag håller med Sanny om att det måste vara hög prio att signa upp Johansson ett par år. Potential att vara en riktigt bra 2/3 center lång tid framöver. Såg lite slö ut i början på säsongen men var nog påverkad av diabetesen, sett ruskigt stark och bra ut sedan han kom tillbaka
-
Satt och funderade om man möjligtvis kan ta över någon spelare från Växjö om man känner att man behöver förstärka? Finns väl flera spelare där med höga löner som säkert Växjö kan tänkas släppa, framförallt nu när man tar in Miele också? Nu vill dom säkert inte förstärka en eventuell finalmotståndare dock.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bara hockeyhoror i det laget. Vill absolut inte se någon hos oss. Vi har kemin. Dom har ingenting förutom kommunens pengar.Benjamin L. Willard skrev:Satt och funderade om man möjligtvis kan ta över någon spelare från Växjö om man känner att man behöver förstärka? Finns väl flera spelare där med höga löner som säkert Växjö kan tänkas släppa, framförallt nu när man tar in Miele också? Nu vill dom säkert inte förstärka en eventuell finalmotståndare dock.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Krüger har väl envägskontrakt och ett år kvar med en årslön på ca 25 msek, så han lär ju stanna i Nordamerika även om han blir skickad till AHL. Vore dock förvånande om inget annat lag i NHL norpar honom.
Man skall nog vara glad ändå att Adam inte blev uttagen till OS. Har sett en del scouter på läktarna den här säsongen och det vore jävligt snöpligt om nån NHL eller KHL-klubb kommer och drar i Adam nu när han funnit tryggheten hemma i Djurgården.
Efter Jockes senaste insatser och särskilt den mot Växjö så känns det ju hyggligt på målvaktssidan men frågan är om utvecklingen kan bli likartad för Jensen när han kommer in. Det känns som att Tellans återkomst på något sätt gav målvaktsutvecklingen inom föreningen den där extra edgen för att få killar som Mantas, Adam mfl att utvecklas ytterligare.
Efter Jockes senaste insatser och särskilt den mot Växjö så känns det ju hyggligt på målvaktssidan men frågan är om utvecklingen kan bli likartad för Jensen när han kommer in. Det känns som att Tellans återkomst på något sätt gav målvaktsutvecklingen inom föreningen den där extra edgen för att få killar som Mantas, Adam mfl att utvecklas ytterligare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller med i det du skriver. Men när det gäller Adam vill jag först se att han håller i ett slutspel innan jag ger honom för mycket cred. Förstår att han inte kom med till OS.Praetori skrev:Man skall nog vara glad ändå att Adam inte blev uttagen till OS. Har sett en del scouter på läktarna den här säsongen och det vore jävligt snöpligt om nån NHL eller KHL-klubb kommer och drar i Adam nu när han funnit tryggheten hemma i Djurgården.
Känns tryggt med Jocke, som bevisat att han klarar av att gå hela vägen med ett lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ni som pratar on Dick (liten Dick )
Vad har ni hört att han skulle va på g för oss ?
Han har fixat bostad i Stockholm och sagt att han är sugen på att flytta hem. Därmed spekulationer.BIX skrev:Ni som pratar on Dick (liten Dick )
Avgå Jocke.
I en klubb där kommunresurserna är oändliga finns det inget som heter hög lönBenjamin L. Willard skrev:Satt och funderade om man möjligtvis kan ta över någon spelare från Växjö om man känner att man behöver förstärka? Finns väl flera spelare där med höga löner som säkert Växjö kan tänkas släppa, framförallt nu när man tar in Miele också? Nu vill dom säkert inte förstärka en eventuell finalmotståndare dock.

Jag är inte arg, och inte besviken.
-
- Säsongskort: Ja
Jag undrar snarare vilka som kommer att vara utanför laget när alla är tillbaka? (Om Ante kommer tillbaka)
1: Lundh - Ante - Bourque
2: Bergfors - Ljungh - Brodin
3: Davidsson - Davidsson - Fjällby
4. Ridderwall - Linus - Vejdemo
Possler
Hank
Ahlen
Känns fel att sätta Possler utanför laget men frågan är väl på vems bekostnad han ska in?
Så att diskutera nyförvärv till iår känns ganska märkligt om det inte är så att vi kan låna ut ett par spelare till hockeyallsvenskan?
Possler
Hank
Ahlen
Känns fel att sätta Possler utanför laget men frågan är väl på vems bekostnad han ska in?
Så att diskutera nyförvärv till iår känns ganska märkligt om det inte är så att vi kan låna ut ett par spelare till hockeyallsvenskan?
Rent krasst så är Ljungh just nu den 12:e forwarden enligt min uppfattning.Stavhoppet skrev:Jag undrar snarare vilka som kommer att vara utanför laget när alla är tillbaka? (Om Ante kommer tillbaka)
Possler
Hank
Ahlen
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Svårt att ställa en center tillika tekningsdemon utanför. Ser gärna att man varvar Burken och Brodin så de håller till slutspelet.sensei skrev:Rent krasst så är Ljungh just nu den 12:e forwarden enligt min uppfattning.Stavhoppet skrev:Jag undrar snarare vilka som kommer att vara utanför laget när alla är tillbaka? (Om Ante kommer tillbaka)
Possler
Hank
Ahlen
Tråkigt nog så är den som sticker ut i sammanhanget Ridderwall. Satt och tittade på när vi lirade Falk som center. Han var mer nyttig framåt än Riddarn vilket är lite stört. Calle är en väldigt duktig hockeyspelare egentligen men det verkar liksom aldrig riktigt lossna, bra i sargduellerna nere i motståndarnas zon men det finns det andra som är också. Ute i vimlet är han lite som Possler på sätt och vis men den senare har börjat komma igång på allvar nu på senaste och har en mycket fin spelförståelse. Går i rätt tillfällen, väntar i andra, backar när det behövs och är lite överallt mest hela tiden.
Riddarn blixtrar till ibland men verkar lida av allvarlig kaptenssjuka (som alla i Djurgårdströjan brukar göra), han skall kunna prestera strax under en pinne per match i en liga som SHL men det händer liksom inte så mycket.
Ljungh kommer göra en Holm och göra succé i HV så vi bör nyttja honom järnet under den tid han är kvar i min mening. Låt de som inte är så vassa vila emellanåt så vi har krut till slutspel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Förstår faktiskt inte alls det resonemanget, har hört det flera gånger förr. Calle är inte och har aldrig varit en spelare av den kalibern. Hans enda riktigt poängstarka säsong var i Dusseldorf, men den tyska ligan håller betydligt lägre nivå än SHL.Praetori skrev:han skall kunna prestera strax under en pinne per match i en liga som SHL men det händer liksom inte så mycket.
Han har 0,41 poäng per match i SHL (150 matcher), och över hela hans karriär ligger väl snittet på runt 0,5 poäng per match.
Calles kedja har de senaste två veckorna varit den som imponerat mest på mig. De är bosatta i offensiv zon och tröttar ut våra motståndare. Allt handlar ju om vilka förväntningar man har, och räknar man med att han ska göra 20+25 varje säsong är det klart man blir besviken. Men det känns helt orimligt att ha sådana förväntningar på en spelare som aldrig haft den kapaciteten. Calle är en hårt jobbande spelare och hans betydelse för laget är antagligen bra mycket högre än vad det kan framstå som. Att han petas känns helt orealistiskt.
Det är ett lyxproblem vi har om alla är skadefria. Jag anser själv att vi ska rulla på kedjorna, likt det vi gjorde i slutspelet 09/10. Att kunna går runt på fem jämna och starka kedjor i ett hårt och tufft slutspel är en enorm fördel.
Jag tror att många hakar upp sig på att han hängde 17 kassar säsong 14/15 och har inte kommit upp i den nivån sen dess. Man går liksom och väntar på att han ska "vakna till" i målskyttet för man vet att det finns i honom.Salas skrev:Förstår faktiskt inte alls det resonemanget, har hört det flera gånger förr. Calle är inte och har aldrig varit en spelare av den kalibern. Hans enda riktigt poängstarka säsong var i Dusseldorf, men den tyska ligan håller betydligt lägre nivå än SHL.Praetori skrev:han skall kunna prestera strax under en pinne per match i en liga som SHL men det händer liksom inte så mycket.
Han har 0,41 poäng per match i SHL (150 matcher), och över hela hans karriär ligger väl snittet på runt 0,5 poäng per match.
Calles kedja har de senaste två veckorna varit den som imponerat mest på mig. De är bosatta i offensiv zon och tröttar ut våra motståndare. Allt handlar ju om vilka förväntningar man har, och räknar man med att han ska göra 20+25 varje säsong är det klart man blir besviken. Men det känns helt orimligt att ha sådana förväntningar på en spelare som aldrig haft den kapaciteten. Calle är en hårt jobbande spelare och hans betydelse för laget är antagligen bra mycket högre än vad det kan framstå som. Att han petas känns helt orealistiskt.
Det är ett lyxproblem vi har om alla är skadefria. Jag anser själv att vi ska rulla på kedjorna, likt det vi gjorde i slutspelet 09/10. Att kunna går runt på fem jämna och starka kedjor i ett hårt och tufft slutspel är en enorm fördel.
Jag är inte arg, och inte besviken.