SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018

Inlägg av #10 »

DRC skrev:Fast Sams kritik var väl främst mot kommunikationen eller bristen av kommunikation speciellt från de domare som inte är etablerade - matchledarskapet tror jag han kallade det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja han kom till det senare i intervjun, men att nämna spelarnas säkerhet efter denna match pga domarna, ja då ska man nog hålla på med bandy eller basket, var ju förfan knappt nåt fult eller farligt idag.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

#10 skrev:
DRC skrev:Fast Sams kritik var väl främst mot kommunikationen eller bristen av kommunikation speciellt från de domare som inte är etablerade - matchledarskapet tror jag han kallade det.

Ja han kom till det senare i intervjun, men att nämna spelarnas säkerhet efter denna match pga domarna, ja då ska man nog hålla på med bandy eller basket, var ju förfan knappt nåt fult eller farligt idag.
Dom har köpt så dyra spelare så att de inte har råd med försäkringar när de går sönder. Förstår oron...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

#10 skrev:

Troligtvis kör han det kortet eftersom han vet att det tar skruv i media. Tyvärr.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Lee Harvey Oswald skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Hur såg Brodin ut? Första matchen man missar och det är just den som Brodin gör comeback på..

Förvånande hög fart och tajming, totalt orädd, lovar gott!

Dock endast 5-6 byten på honom, men ändå
Tack!

Kul att det såg bra ut

Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi lever visserligen i ett fritt land men Hallams förnedring av domarna borde gett honom böter av ligan. Han förstör SHLs anseende mer än vad tio dåliga domarinsatser gör med sitt uttalande.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev: Känner lite så också. Vi fans ska ju kunna gnälla på domare men när ledare och spelare gnäller vid varje match och varje utvisning gör ju inte domaryrket mer attraktivt. Jag ser gärna att gnället från spelare och ledare upphör helt så att domarna får koncentrera sig på sitt jobb.
Klockrent om Hallam gör det, då kommer hans spelares fokus snart att hamna där också, speciellt om de inte brinner för föreningen.

Däremot vill jag inte höra Robban ens nämna domarna framöver. Låt ledning och laget fokusera på det de kan förbättra istället för det de inte kan göra något åt. Sen kan de lyfta eventuell unken doft med sportcheferna och berörda om det finns något särskilt att anmärka på.
Wikegård kommenterade flera gånger under matchen att just Växjö gnällde ganska mycket på domarna (hört från hans rinkside position). Shinimin och Fröberg (tror jag) blev nämnda vid namn som de som gnällde mycket/mest.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Vi lever visserligen i ett fritt land men Hallams förnedring av domarna borde gett honom böter av ligan. Han förstör SHLs anseende mer än vad tio dåliga domarinsatser gör med sitt uttalande.
Ja, där bekände SamHall färg lite, det är lätt att vara artig, korrekt och nyanserad i medgång...med Sveriges bästa spelarmaterial.
Nu går det lite emot, då är det dags att grina
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

sensei skrev:
#10 skrev:

Troligtvis kör han det kortet eftersom han vet att det tar skruv i media. Tyvärr.
Mycket riktigt tog det inte många minuter innan pajasmedia fick upp lukten av Hallmans smått patetiska "det är jättefarligt"-uttalande:

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... for-vaxjo/

Så att istället för att uppmärksamma en ovanligt bra match så skall det ältas en massa skit. Bra jobbat, Sam
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Även Afton.

Bild
25/4-2025
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Yes, Samhall on the shitlist nu också.. jävla gnällröv... skärp dig och bara erkänn att ni inte fick filmningarna med er och därav förlust!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Förstärkningar. Tydligt också, reagerar flera sek efteråt.

Båda av Elias Pettersson.

Ljunghs utvisning
Bild

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Det som känns spännande är att när Robban nämnde samma sak för ett litet tag sen så var det knäpptyst i media men när Samhall säger nåt är det plötsligt stora krigsrubriker (och knappt nåt om att vi vann över serieledarna) . Tydligen skillnad på lag och lag.

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev: Känner lite så också. Vi fans ska ju kunna gnälla på domare men när ledare och spelare gnäller vid varje match och varje utvisning gör ju inte domaryrket mer attraktivt. Jag ser gärna att gnället från spelare och ledare upphör helt så att domarna får koncentrera sig på sitt jobb.
Klockrent om Hallam gör det, då kommer hans spelares fokus snart att hamna där också, speciellt om de inte brinner för föreningen.

Däremot vill jag inte höra Robban ens nämna domarna framöver. Låt ledning och laget fokusera på det de kan förbättra istället för det de inte kan göra något åt. Sen kan de lyfta eventuell unken doft med sportcheferna och berörda om det finns något särskilt att anmärka på.
Helt riktigt, tyckte nog att Växjös spelare agerade just så i sista. Bara fokus på uteblivna PP.

Jag har själv efterfrågat en reaktion från Robban på den horribla nivån under säsongen men efter det gnället från Sam håller jag med dig. Framförallt tyckte jag inte alls han var särskilt konkret i sin kritik. Exakt vad var det som var farligt i dagens match? Han får det att låta som våra killar försökte döda någon.

Hoppas bara inte ligan faller för trycket och låter ”toppskiktet” döma deras nästa, utan skicka det sämsta vi har till deras nästa fight mot skelle... :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi är konsekventa och riktigt jobbiga för Växjö och har ett lag som är byggt för tuffare matcher. Växjö precis tvärtom, fjollan Elias Pettersson kommer bli som Sedinarna (grym i grundserien för att vika ner sig totalt i slutspelet) och de har en del andra spelare som uppenbarligen inte gör jobbet fullt ut.

Jocke gör en grym match. Lagesson kung på isen.

Gnagar-Sam gör bort sig. Till slut rann det över med enorma motgångar för "allas favoriter" Växköp Läjkers som blivit mosade två matcher i rad. Då tar Gnagar-Sam till den stora sågen. Pinsamt och otydligt. Tror dock hans uttalande om säkerhet syftade på att spelarna inte vet vad som gäller och snart kommer bli så förbannade att de sänker en motståndare i ren frustration.

Nåväl, märktes att VLH fokuserade till 95% på domarna i sista perioden. Gott så. Fortsätt gärna med det så ryker ni i fyra raka i kvarten så vi slipper se er mer. Avskum.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

förevigtdjurgården skrev:Även Afton.

Bild

Mycket talande bildserie:

1. Hallam med darrande underläpp
2. Rahimi som svävar i akut livsfara
3. Firande Järnkaminer, representanter för det goda
Skriv svar