SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
förevigtdjurgården skrev:Ja, ska man inte ta utvisning för Josefssons SOLKLARA tackling på Jocke - då finns det inte mycket att blåsa utvisningar på.

Klassisk irritations/urbalansutvisning.
Jag ifrågasätter inte tacklingen, det är absolut en tackling.

Har inte sett något liknande på 30 år där målvakten verkar ha för avsikt att göra ett solomål, och jag menar någonstans på vägen måste väl rimligen en motståndare få ha tillåtelse att hindra det?
Det är smart av Jocke. Domarna skall blåsa vid en blockering. Målvakterna brukar förtydliga det hela genom att skrinna iväg. Målvakterna är inte tacklingsbara och särskilt inte när de har blockerat pucken. Domarn blåser inte, Jocke skrinnar på. Växjöspelaren får vattenskalle och proppar på honom. Solklart.

Sen får målvakten oavsett inte gå över centrallinjen men dit var det ju en rätt bra sträcka till.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Senast redigerad av Praetori den 2018-02-08 21:26:50, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

sensei skrev:
förevigtdjurgården skrev:Ja, ska man inte ta utvisning för Josefssons SOLKLARA tackling på Jocke - då finns det inte mycket att blåsa utvisningar på.

Klassisk irritations/urbalansutvisning.
Jag ifrågasätter inte tacklingen, det är absolut en tackling.

Har inte sett något liknande på 30 år där målvakten verkar ha för avsikt att göra ett solomål, och jag menar någonstans på vägen måste väl rimligen en motståndare få ha tillåtelse att hindra det?
Nu var ju Jocke inte direkt i ett friläge, utan hans tanke var väl att komma loss, släppa ner pucken och skjuta ut den ur zonen. Klart man inte får åka på honom då!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Tyckte faktiskt att domarna var rätt bra fram till de sista minuterna. Jag förstår faktiskt inte allrams kritik alls.

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Bra domare. Så här får det gärna vara varje gång. Vi kunde haft nån till mot oss men detsamma går att säga om Växjö. Bra nivå och bra att de låter spelarna spela.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Ser inte heller riktigt vad Sam syftar på. Josefsson och Shinnimin får skylla sig själva. Att Elias Pettersson får med sig en tvåa på två filminingar i slutminuterna är det enda misstaget jag uppfattade i matchen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Vem ska ni värva nu!

Möter vi dem i slutspelet borde det bli en ramsa.
"Vem ska ni,Vem ska ni,Vem ska ni värva nuuu!"
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

sauron skrev:Tyckte faktiskt att domarna var rätt bra fram till de sista minuterna. Jag förstår faktiskt inte allrams kritik alls.

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Förstår inte riktigt heller.

Kan hålla med om att Hultström ska ha en interferenceutvisning på Shinimin någonstans i andra/tredje - det flyter lite ihop var i matchen det var.

Utvisningen på Ljungh är direkt billig, och den söker man, så därför någonstans ändå väntad. Utvisningssituationen som Växjö får där vi gör mål i 6-5 är solklar, likaså den som ger oss PP till 3-1. Utvisningen på Fjällby sitter exakt där den ska. Inga konstigheter alls.
25/4-2025
Praetori

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev:Ser inte heller riktigt vad Sam syftar på. Josefsson och Shinnimin får skylla sig själva. Att Elias Pettersson får med sig en tvåa på två filminingar i slutminuterna är det enda misstaget jag uppfattade i matchen.
Nja slashingen var nog ingen filmning, det där gör ont i skarven. Andraläget kunde varit en dubbel (med diving) så och den släpper de.

Fjällby är inte mycket att säga om.

I övriga nyheter har vi tagit 9/12 poäng mot Växjö. 13-10 i mål. Det är inte bara starkt utan djävulskt starkt när man beaktar att de inte slagit oss i full tid, inte en enda trepoängare för deras del. Vi är ett spöke för dem.

Senast redigerad av Praetori den 2018-02-08 21:37:10, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Blir naturligtvis en helt annan sak att möta dem i en ev match i slutspelet. De kommer vara laget att slå. Men att i det läget de är i, där det mesta gått deras väg... även domslut, börja kritisera domarkåren är bara lågt och barnsligt. Spelarnas säkerhet. Lägg av!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Har sett ett par repriser nu på Jockes utflykt och han har pucken i plocken och är på väg ut ur "klungan" i högsta fart, till synes för att sedan släppa ner pucken och göra ett historiskt solomål i öppen kasse?

Har inte sett något liknande tidigare. Mycket ovanlig situation och ett loop hole i reglerna om att man inte får attackera målvakten som jag ser det. Hade mycket väl kunnat vara Josefsson själv i det läget, jag menar vad fan ska man göra? :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Har sett ett par repriser nu på Jockes utflykt och han har pucken i plocken och är på väg ut ur "klungan" i högsta fart, till synes för att sedan släppa ner pucken och göra ett historiskt solomål i öppen kasse?

Har inte sett något liknande tidigare. Mycket ovanlig situation och ett loop hole i reglerna om att man inte får attackera målvakten som jag ser det. Hade mycket väl kunnat vara Josefsson själv i det läget, jag menar vad fan ska man göra? :lol:
Domarna skall blåsa, punkt.

Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Fast Sams kritik var väl främst mot kommunikationen eller bristen av kommunikation speciellt från de domare som inte är etablerade - matchledarskapet tror jag han kallade det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
EspenK

Inlägg av EspenK »

Karlskrona spelar för sitt liv på lördag. Rätt inställning gäller! Vi ska äga matchen!
Ge Brodin lite mer tid i nästa. Svårt att peta nån dock.Ljungh och Ridderwall är de mjukaste just nu men ingen av dem är aktuell att peta. Possler? Ahlén? Hank? Alla tre var bra idag.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

EspenK skrev:Blir naturligtvis en helt annan sak att möta dem i en ev match i slutspelet. De kommer vara laget att slå. Men att i det läget de är i, där det mesta gått deras väg... även domslut, börja kritisera domarkåren är bara lågt och barnsligt. Spelarnas säkerhet. Lägg av!
Japp dom kommer att vara ännu mer skitnödiga i slutspelet se bara förra året när rasade ihop totalt mot Malmö
Ceterum censeo Solna esse delendam
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DRC skrev:Fast Sams kritik var väl främst mot kommunikationen eller bristen av kommunikation speciellt från de domare som inte är etablerade - matchledarskapet tror jag han kallade det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kändes bara så onödigt. Fattar att det är surt att förlora en sådan här match men objektivt så var det inte så illa som han beskrev det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar