SHL 2017/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Henke95 »

Stor komik i C-Morestudion när Christer Lärking från en Mellanöstern-linje i situationsrummet hittar på nya regler i direktsändning, Rönnqvist blir mer och mer förbannad, Granqvist försöker medla, och sändningen avslutas med att Wikegård ser ut att tappa hoppet för mänskligheten.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Detta snack ni pratar om skulle jag vilja se. Vi som går och ser hockey live missar ju denna intressanta del ...
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Henke95 skrev:Stor komik i C-Morestudion när Christer Lärking från en Mellanöstern-linje i situationsrummet hittar på nya regler i direktsändning, Rönnqvist blir mer och mer förbannad, Granqvist försöker medla, och sändningen avslutas med att Wikegård ser ut att tappa hoppet för mänskligheten.
Det är bland det sjukaste jag sett. Genom åren har man sett många grova domarskandaler, men frågan är om detta inte är den värsta domarskandalen någonsin i SHL?
Alla, och då menar jag verkligen alla, som inte är fullkomligt blinda ser att målvakten är utanför målgården och att han tar kontakt med Tom Wandell. Antingen avskyr Lärking och domarna Örebro, eller så har de mottagit mutor inför matchen. Det finns inga ursäkter, Lärking borde avsättas ikväll från sin tjänst. Hur ska någon kunna ha förtroende för den lögnhalsen igen, när han hittar på nya regler och direktiv så att det ska passa hans felaktiga och fullkomligt horribla videogranskningar?
Dagens huvuddomare var för övrigt Morgan Johansson och Andreas Harnebring. Den som var ansvarig för beslutet bör precis som Lärking avsättas från sin tjänst.

Jag är mest lycklig över att jag inte hejar på Örebro. Jag hade antagligen vält min tv om detta hade hänt oss, det är så fruktansvärt uselt. Mitt förtroende för situationsrummet är helt borta. Avsätt varenda en som hade delaktighet i beslutet.
Mattias_87 skrev:Detta snack ni pratar om skulle jag vilja se. Vi som går och ser hockey live missar ju denna intressanta del ...
Intervjun finns att se i slutet på sändningen mellan Hv71 och Växjö. Den är precis innan de avslutar sändningen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Alltså det finns inte en chans att Lärking sitter kvar.

Saknar ord, men stor eloge till Rönnqvist som försöker sätta ord på läget när man bara sitter och är helt stum över Lärkings extrema brist på alla former av kompetens. Inte nog med det, Lärking står och väger fram och tillbaks och är så nöjd med sig själv att han inte ens hör hur fullständigt vansinnigt dumt det han säger faktiskt är.

Jag förstår att Wikegård bara vill åka hem till skämskudden.

Tyvärr tar Grankvist som alltid någon form av medlarposition som typisk svensk mellanmjölk. Det hade kanske vart bättre att bara trycka ner i halsen på råsopan Lärking att han har inget där att göra, han är socialt inkompetent, han saknar förmågan att sätta ord på saker och ting och framförallt - han är en lögnare.

Fyfan helt enkelt. Fyfan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

När blev Malmö kelgris för domarkåren? Först den flyttade buren mot oss (ja, hela matchen mot oss. Om man ska vara helt ärlig) och nu detta? Är någon orolig för att inte få sina Percy-pengar om de skulle råka åka ur?

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tänk om domarkåren tror att SHL bara är en simulator där de kan träna olika situationer, utbilda finnar och spela upp repriser på grejor de vill gnugga in extra? När domarna går in i båset och pratar med situationsrummet verkar det ju så.
Så här låter kommunikationen mellan övningsledningen i situationsrummet och domaren i båset:
Lärking: ”Jaha, du blåste si. Vad tror du nu när du ser reprisen? Jaha, du tänker så. Helt säker? Tycker du fortfarande att målvakten är i målgården. OK då är nästa steg att du går ut på isen och berättar det”.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

:lol:

Tittade just på vad som utspelade sig i slutet av sändningen på CMORE. En fars rakt igenom. Lärking är så toppenusel så man skäms, rejält pinsamt och borde dessutom vara skäl för omedelbar uppsägning att stå och ljuga om påhittade regler i direktsändning.

Jag säger bara "Bounce a graviton particle beam off the main deflector dish
That's the way we do things, lad, we're making shit up as we wish
"...
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev::lol:

Tittade just på vad som utspelade sig i slutet av sändningen på CMORE. En fars rakt igenom. Lärking är så toppenusel så man skäms, rejält pinsamt och borde dessutom vara skäl för omedelbar uppsägning att stå och ljuga om påhittade regler i direktsändning.

Jag säger bara "Bounce a graviton particle beam off the main deflector dish
That's the way we do things, lad, we're making shit up as we wish
"...
Vad håller Lärking på med? Så med andra ord är det bara för målvakterna att åka in i motståndare bara man har skridskon i målområdet.

Lärking är väl råtta så inte så överaskande att han suger!
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Salas skrev:
Henke95 skrev:Stor komik i C-Morestudion när Christer Lärking från en Mellanöstern-linje i situationsrummet hittar på nya regler i direktsändning, Rönnqvist blir mer och mer förbannad, Granqvist försöker medla, och sändningen avslutas med att Wikegård ser ut att tappa hoppet för mänskligheten.
Det är bland det sjukaste jag sett. Genom åren har man sett många grova domarskandaler, men frågan är om detta inte är den värsta domarskandalen någonsin i SHL?
Alla, och då menar jag verkligen alla, som inte är fullkomligt blinda ser att målvakten är utanför målgården och att han tar kontakt med Tom Wandell. Antingen avskyr Lärking och domarna Örebro, eller så har de mottagit mutor inför matchen. Det finns inga ursäkter, Lärking borde avsättas ikväll från sin tjänst. Hur ska någon kunna ha förtroende för den lögnhalsen igen, när han hittar på nya regler och direktiv så att det ska passa hans felaktiga och fullkomligt horribla videogranskningar?
Dagens huvuddomare var för övrigt Morgan Johansson och Andreas Harnebring. Den som var ansvarig för beslutet bör precis som Lärking avsättas från sin tjänst.

Jag är mest lycklig över att jag inte hejar på Örebro. Jag hade antagligen vält min tv om detta hade hänt oss, det är så fruktansvärt uselt. Mitt förtroende för situationsrummet är helt borta. Avsätt varenda en som hade delaktighet i beslutet.
Mattias_87 skrev:Detta snack ni pratar om skulle jag vilja se. Vi som går och ser hockey live missar ju denna intressanta del ...
Intervjun finns att se i slutet på sändningen mellan Hv71 och Växjö. Den är precis innan de avslutar sändningen.
Men det var ju faktiskt just det som hände oss när vi mötte Örebro hemma i höstas. Nu hade det inget med avgörandet av matchen att göra men det blev ju en jävla diskussion efter den situationen varpå man gick ut och tydliggjorde att sådana situationer ska bli mål. Du välte aldrig TVn den gången? :D

Faktum kvarstår ju dock att man som sagt förtydligade att det målet vi fick bortdömt var felaktigt bortdömt. Så frågan är ju om dom har ändrat regeln en gång till?
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tycker det är roligt att höra också hur totalt överkörd Lärking blir av Petter, för att sen göra en pudel och falla tillbaka till att "domarn har tagit beslutet på isen" ungefär 60 sekunder efter att han hänvisat till att shituationsrummet ska komma med pointers om domarens beslut är felaktigt.

Man förstår ju varför det är sådant lotteri med målbedömningarna när det låter så här. En skyddad verksamhet som inte tar några som helst ansvar för utfallen.
25/4-2025
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det hela är bara tragiskt. För oss fans, för framtiden. Hoppet står hos sådana som Wikegård. Snälla kliv fram och ta för dig nu, fixa det här.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Det hela blir ju väldigt märkligt när Lärking beskriver och ger svar som en politiker. Lärking får ju till slut fram att om målvakten har halva skridskon i målgården och halva utanför så bedöms det som att målvakten tillhör målgården och är således friad från all kontakt.

DIF fick väl ett mål bortdömt mot Malmö(?) när vår spelare åker in i målvaktens klubba utanför målgården i samband med ett skott från back. Målet dömdes bort med motivering att målvakten och klubban tillhörde målgården. Vill minnas att man ändrade direktiven efteråt till det Petter hävdade i sändningen.
Jag är inte arg, och inte besviken.

Inlägg av #10 »

Stulle skrev:Det hela blir ju väldigt märkligt när Lärking beskriver och ger svar som en politiker. Lärking får ju till slut fram att om målvakten har halva skridskon i målgården och halva utanför så bedöms det som att målvakten tillhör målgården och är således friad från all kontakt.

DIF fick väl ett mål bortdömt mot Malmö(?) när vår spelare åker in i målvaktens klubba utanför målgården i samband med ett skott från back. Målet dömdes bort med motivering att målvakten och klubban tillhörde målgården. Vill minnas att man ändrade direktiven efteråt till det Petter hävdade i sändningen.
Var mot saik tror jag
altsich

Inlägg av altsich »

Snabbt svar till er alla angående bedömningar med kontakt och målområde osv så står detta i regelboken!

(Notera att det är så in i helvete flummigt och allt ansvar i sådana lägen hamnar hos domaren på isen i första hand. Ringer man sedan så borde man ju lätt kunna korrigera sitt svar)

Har inte sett cirkusen på cmore än. Ska sätta mig och kika nu
Har för övrigt alltid hatat Lärking. Redan när han själv hade pipan!

Definition: “Målområdet”:

Om delar av anfallande spelares skridskor har kontakt med målområdeslinjen kan spelaren av domaren både anses tillhöra målområdet men också anses vara utanför målområdet.

Målvakt som står eller på annat sätt har kontakt med målområdeslinjen kan av domaren både anses befinna sig i målområdet men också anses vara utanför den samma.

Säsongen 2017/18 är det primära VAD som händer i spelsekvensen som ligger till grund för bedömning gällande kontakt med målvakt vid målskott. VAR på isen det sker är sekundärt.

// Källa: http://www.shl.se/direktiv-gallande-bed ... malomradet

Trevlig helg!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Senast redigerad av altsich den 2018-02-02 17:25:23, redigerad totalt 1 gånger.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Stulle skrev:Det hela blir ju väldigt märkligt när Lärking beskriver och ger svar som en politiker. Lärking får ju till slut fram att om målvakten har halva skridskon i målgården och halva utanför så bedöms det som att målvakten tillhör målgården och är således friad från all kontakt.

Det vart bortdömt mot Örebro. Så någonstans har jag ändå en karmabånge eftersom att deras tränare satt och ojade sig över hur tydligt det var att det inte skulle vara mål i den situationen, som var liknande denna - med skillnaden att ÖHKs keeper var ännu längre ut och satte knoppen i vår spelare.
25/4-2025
Skriv svar