Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Zäta84 skrev:Är förvånad att det inte är nå rykten om att vi försöker plocka hem Jacob Josefsson.
Hade varit grymt. Känns verkligen som att han skulle kunna komma hem och spela för att sen ge sig ut på ett äventyr igen. Han behöver iaf ett uppsving på karriären.
Hab har inte lyckats i nhl. Tror han skulle må bra av spel på hemmaplan, och han ska ju även bli pappa nu också så kom hem i ett par år. Eller för resten av karriären
Han har väl åkt på lite oturliga skador som skrotat typ en halv säsong och så, bröt han inte någon handled? Men att han inte lyckats i NHL? Om du menar att han inte blommade ut till någon Ovetchkin/superstjärna = inte lyckats, så ja för all del. Men han har ju iaf lirat en del i NJ:

2014-15 62st spelade matcher.
2015-16 58st
2016-17 38st

Har ju kontrakt med Buffalo nu (1år om jag inte sett fel) Får se hur det miljöombytet blir.

Jag skulle också vilja se honom tillbaka i hemma i DIF men inte har det väl gått så dåligt för honom att skulle vara påväg hem inom kort?
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Hepsnastian »

Med lite tur så stannar junisarna kvar sa Jocke. Men mest troligt är att nhl rycker dom.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Delägare
ciirree

Inlägg av ciirree »

Hepsnastian skrev:Med lite tur så stannar junisarna kvar sa Jocke. Men mest troligt är att nhl rycker dom.

Jonathan lär väl vara förlorad. Men jag hoppas och tror att Marcus och Fjällby stannar.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Tycker det borde vara i samtliga deras NHL klubbars högsta intresse att de stannar i DIF en säsong till med tanke på hur deras utveckling sett ut här och vilket förtroende de får. Vore speciellt tragiskt om Marcus drog över redan då Buffalo och Rochester har en vana av att förstöra talanger
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av android »

Walli walterholm har väl spelat typ 50 minuter nu. Gäller fortfarande regeln att en junior måste erbjudas ett rookiekontrakt vid 100 spelade minuter?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

android skrev:Walli walterholm har väl spelat typ 50 minuter nu. Gäller fortfarande regeln att en junior måste erbjudas ett rookiekontrakt vid 100 spelade minuter?
Innan matchen idag (30/1) har han spelat ca 47min, så han har en bit kvar.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
mb81

Inlägg av mb81 »

De hyllar Bemström rätt mycket i C-more nu. Ska ha ruggigt skott.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag tycker det börjar bli hög tid för Joakim Eriksson att ta upp telefonen och ringa Nicklas Danielsson.
Med fyra matcher kvar av NLA så har Lausanne 5 poäng upp till åttondeplatsen och slutspel. De har samtidigt 11 poäng ner till Ambri-Piotta (19 till Kloten) vilket gör att kvalspelet inte blir något problem eftersom lagen i NLA tar med poängen från grundserien och spelar ytterligare sex matcher innan de två sämsta kvalar i bäst av sju mot varandra.

Så Lausannes säsong är antagligen över om en vecka. Nicklas Danielsson har samtidigt enligt källor bestämt sig för att flytta hem till nästa säsong, så det vore ju minst sagt lägligt att signa upp honom redan nu och locka med ett slutspel och en chans på SM-guldet i vår. Känns som att valet står mellan oss och Brynäs, och om ett slutspel i vår kan göra att valet faller på Djurgården så måste Jocke hugga direkt. Det är en win-win för alla inblandade partners.

Om vi knycker Danielsson och går in med följande skadefria forwardsuppsättning i slutspelet så är vi i högsta grad en guldkandidat.
  • Brodin - Engqvist - Danielsson
    Bourqe - Ljungh - Lundh
    Ridderwall - Johansson - Bergfors
    Fjällby - M. Davisson - J. Davidsson
    Possler - Vejdemo - Hank
    Extra: Ahlen
Praetori

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:Jag tycker det börjar bli hög tid för Joakim Eriksson att ta upp telefonen och ringa Nicklas Danielsson.
Nicky D skulle vara grymt.
Annars har jag funderat på om det kanske skulle gå att få hem Dmytro Timasjov. Toronto låter ju honom nöta i Marlies och lär knappast vara aktuell för slutspelet i NHL.

Han skulle passa perfekt i vårat spel.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Hockeynews har tagit ett snack med Columbus angående Jonathan. Dom har inte bestämt sig ännu men de verkar vara sugna på att få över Jonathan redan nästa säsong.

mb81

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Hockeynews har tagit ett snack med Columbus angående Jonathan. Dom har inte bestämt sig ännu men de verkar vara sugna på att få över Jonathan redan nästa säsong.

Vi kan nog räkna bort Jonte till nästa säsong. Svårt att se varför han skulle stanna en säsong till. Vår bästa spelare senaste månaderna.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:Jag tycker det börjar bli hög tid för Joakim Eriksson att ta upp telefonen och ringa Nicklas Danielsson.
Med fyra matcher kvar av NLA så har Lausanne 5 poäng upp till åttondeplatsen och slutspel. De har samtidigt 11 poäng ner till Ambri-Piotta (19 till Kloten) vilket gör att kvalspelet inte blir något problem eftersom lagen i NLA tar med poängen från grundserien och spelar ytterligare sex matcher innan de två sämsta kvalar i bäst av sju mot varandra.

Så Lausannes säsong är antagligen över om en vecka. Nicklas Danielsson har samtidigt enligt källor bestämt sig för att flytta hem till nästa säsong, så det vore ju minst sagt lägligt att signa upp honom redan nu och locka med ett slutspel och en chans på SM-guldet i vår. Känns som att valet står mellan oss och Brynäs, och om ett slutspel i vår kan göra att valet faller på Djurgården så måste Jocke hugga direkt. Det är en win-win för alla inblandade partners.

Om vi knycker Danielsson och går in med följande skadefria forwardsuppsättning i slutspelet så är vi i högsta grad en guldkandidat.
  • Brodin - Engqvist - Danielsson
    Bourqe - Ljungh - Lundh
    Ridderwall - Johansson - Bergfors
    Fjällby - M. Davisson - J. Davidsson
    Possler - Vejdemo - Hank
    Extra: Ahlen
Det är ju en smart strategi att värva spelare inför ett slutspel som man ändå är intresserade av kommande säsong. Att diskussioner pågår redan nu skulle jag säga är ganska troligt.
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Såg att leksand nu värvat 2 tyska toppspelare. 1 som ligger 2 i totala poängligan och den andra ligger 8a.

Nu säger jag inte att vi skulle värvat dom. Men det Känns så skumt att leksand i allsvenskan kan plocka in 2st!! Toppspelare.

Borde inte vi kunna hugga nånting. Spetsa till lite inför slutspel
jaccan

Inlägg av jaccan »

Två stycken toppspelare? Dra i handbromsen lite här nu ändå, Mueller gjorde inte någon särskilt bra insats förra säsongen när han anslöt till lhc. Det är såklart två okej värvningar för ett allsvenskt lag, men för oss tror jag inte någon av dem skulle tillföra särskilt mycket. Inte för att säga att jag inte tycker att vi kan göra något nyförvärv. Men är de i digniteten Mueller och Pietta tycker jag gott vi kan spara pengarna.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Zäta84 skrev:Såg att leksand nu värvat 2 tyska toppspelare. 1 som ligger 2 i totala poängligan och den andra ligger 8a.

Nu säger jag inte att vi skulle värvat dom. Men det Känns så skumt att leksand i allsvenskan kan plocka in 2st!! Toppspelare.

Borde inte vi kunna hugga nånting. Spetsa till lite inför slutspel
Extern finansiär. Tydligen samma som köpte Belfour och McNally om uppgifterna på Twitter stämmer.
Låst